Att köpa eller inte köpa?

Ska jag köpa?

• Antal röstningar
    0
Lokke skrev:
Om jag har kvar sv'n nästa sommar så kan du ju komma till kemora så får vi se om din kawa går som du snackar! :FU

Dubbla pipor har lite mindre och dovare ljud än ett en pips system.
Nej du får komma ti botniaring.... :FU
Men nästa år har jag troligen en 1000cc raket....gixxer eller zx-10r...
Men jag har ju hängt med dom andra på större hojjar ändå, nästa år skall jag köra ifrån dem så det ryker.... :FU

FinskaNinjan skrev:
Nej du får komma ti botniaring.... :FU
Men nästa år har jag troligen en 1000cc raket....gixxer eller zx-10r...
Men jag har ju hängt med dom andra på större hojjar ändå, nästa år skall jag köra ifrån dem så det ryker.... :FU

Desto surare att bli ifrånåkt av en sv... :FU

Nämen allvarligt, e själv lite rädd för att mera hk => sämre körning, kanske snabbare tider, men inte lika "smidigt å bra" körning.

Köp en zx-10r å låt bli min blade! :fatta!

I o f s så e den gula inte helt fel heller...

Lokke skrev:
Desto surare att bli ifrånåkt av en sv... :FU

Nämen allvarligt, e själv lite rädd för att mera hk => sämre körning, kanske snabbare tider, men inte lika "smidigt å bra" körning.

Köp en zx-10r å låt bli min blade! :fatta!

I o f s så e den gula inte helt fel heller...
Jo visst, kan det bli svårare. Men på vanliga vägar e det skönare med en 1000cc. Vill åt vridet, men vill inte ha en twin heller för jag tycker om varvmaskiner.

Har ju lyckats få hisidersläpp med 600:an, så visst kan det kan det bli knepigare om man har 160 hk att tygla, men livet är en untmaning.... :banana

Köp Bladen snabbt före jag ändrar mig och vill ha den istället för en Ny 1000cc maskin.... :brynad

Den gula bladen är ju fjoll orginal. Har kört den då jag hade min hoj på service.
Helt sjysst hoj, men Luddes gamla hoj är mycket snyggare, och fint ljud har den åxå.

Last edited:
FinskaNinjan skrev:
Jo visst, kan det bli svårare. Men på vanliga vägar e det skönare med en 1000cc. Vill åt vridet, men vill inte ha en twin heller för jag tycker om varvmaskiner.

Har ju lyckats få hisidersläpp med 600:an, så visst kan det kan det bli knepigare om man har 160 hk att tygla, men livet är en untmaning.... :banana

Köp Bladen snabbt före jag ändrar mig och vill ha den istället för en Ny 1000cc maskin.... :brynad

Den gula bladen är ju fjoll orginal. Har kört den då jag hade min hoj på service.
Helt sjysst hoj, men Luddes gamla hoj är mycket snyggare, och fint ljud har den åxå.

Har också sneglat på en R6 -03, helt klart en kompetent hoj, och troligtvis ett bättre alternativ för pure racing, men jag vill fortfarande ha vridet på låga varv kvar för landsvägsåka.

Ärligt sagt så e jag inte så värst bekymrad över att hantera 160hk, jag menar inte att jag KAN hantera alla 160 hästarna på bästa sätt. Klart man måste va försiktigare, men det är den höga ingångshastigheten till kurva som jag e skeptisk till. Jag menar att komma 240 på långa rakan på kemora med en 1000cc och lyckas bromsa vid rätt tidpunkt å lagom mycket, e lite svårare än att komma i 180 med sv'n och bara lätta på gasen i 45 gradarn. Men det e ju därför man skulle byta förstås, större utmaning. Å så blir man ju accepterad av dom stora hårda gossarna om man har en 1000cc...... :brynad

Edit// Den gula e orginal, jo, men det e ju kul att modda själv också, så känner man ju mera skillnaden för varje pryl man hänger på... men den blå/vita e onekligen fin, åtminstone på bild.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...