Jag är stundvis väldigt impulsiv o har gärna en slant sparat för att finansiera min impulsivitet, vissa andra är likadana men klarar inte riktigt av att spara ihop till det o tar därför ett lån när de vill ha nåt, fi fan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nyfikna grannar är den främsta orsaken till att jag i dagsläget aldrig skulle kunna tänka mig att flytta till hus igen.de ska snoka i allt![]()
Nä det är den inte. Att snåla sig till en miljon är fusk.Den här boken är rätt bra

Man bor ju i ett hus för att slippa grannar
Max 5grannar på en radie av 4km
Jag säger samma sak.
Att slippa pangsjånärer som bor granne med en och klagar på att man råkar ha en fest till 6 på morgonen och faktiskt använder stereon man handlade för 40´ en gång i tiden.
Därför bor man i hus!
/ Jens
Det är såna som din granne som står för den ekonomiska tillväxten,
och såna som du som skapar lågkonjunktur och arbetslöshet.
På kort sikt ja. Men om hela sveriges befolkning tänkte kortsiktigt så skulle du inte ha nåt jobb att gå till.
Man bor ju i ett hus för att slippa grannar
Max 5grannar på en radie av 4km
Hur tillåter ens banken att pengarna går till annat än just huset? Man brukar väl få hämta ut pengarna mot uppvisande av kvitton/fakturor eller annat underlag som visar vad pengarna går till? Om det inte är Blancolån vill säga.

Det spelar ingen roll hur stora avstånd, i småbyar tisslas det och tasslar det alltid om grannar då man inte har något annat att tissla om och alla vet allt om alla varken man ville eller inte, så var det i alla fall när jag bodde i hus.
Lägenhet i stan är för närvarandedå min ena granne är aldrig hemma, på andra sidan finns en brandvägg och luftgången utesluter effektivt allt ljud (och spring)från trapphuset.
Äggsagtemundo.Då har du bott i fel byar. De byar jag har bott i har bestått av cirka 4hushåll där man känner varandra och ställer upp med tjänster/gentjänster. Lite som ett gäng polare snarare än grannar. Möjligtvis att kärringarna skvallrar lite sinsemellan men det är lindrigt.
Jag vet seriöst inte hur jag skulle klara mig packad som nån jefla sill i radhus/villa/förort.
Visserligen bor jag i korridor just nu, men vilar upp mig och lever ut instängdheten när jag är hemma på semester!
Men å andra sidan så finns det en byfåne i varje by.
Jag har inte sett någon.
Betyder antagligen att det är jag.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|