Att fixa lägenhetskontrakt i Stockholm

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Ja, det var ju det jag menade :7peta Det är en jävla håla det här!

Att hjo är det har vi redan kommit fram till :D

Jämför du på fullt allvar Kungliga Söder och Skövde? Nu får du väl plocka huvet ur ****** om du menar allvar.
Jag ser inte alls något konstigt med att en stor, centralt placerad lägenhet står tom i Skövde och att det är svärt att hitta sånna i Stockholm.

Tycker bara att stockholm är så överreklammerat, :va studera få jobb för att sedan slänga ut dyra pengar på boendet....:va när man t ex betalar flera miljoner för en 1:a tycker jag att det har gått alldeles för långt.

Last edited:
Att hjo är det har vi redan kommit fram till :D

Tycker bara att stockholm är så överreklammerat, :va studera få jobb för att sedan slänga ut dyra pengar på boendet....:va när man t ex betalar flera miljoner för en 1:a tycker jag att det har gått alldeles för långt.
utbud och efterfrågan.. jag skulle bli nipprig om jag bodde på landet.. kosta vad det kosta vill bara jag slipper det :gnissla

Flera miljoner var väl iofs att ta i men hört talas om tillgång VS efterfrågan? Finns det folk som är villiga att betala så är det väl klart man tar betalt. Vill man inte betala får man bosätta sig nån annanstans. I Hjo t.ex. :tummenupp

Flera miljoner var väl iofs att ta i men hört talas om tillgång VS efterfrågan? Finns det folk som är villiga att betala så är det väl klart man tar betalt. Vill man inte betala får man bosätta sig nån annanstans. I Hjo t.ex. :tummenupp
Priserna trissas av det låga ränteläget också, folk tycker att dom kan låna 500 000 till, "för räntan är ju så låg nu". Och många verkar tro att det är en investering att köpa en dyr lägenhet, för att man ju betalar lånet till sig själv :va Vem har sagt att priserna alltid kommer att gå upp, och att räntan inte äter upp den eventuella vinsten?

Priserna trissas av det låga ränteläget också, folk tycker att dom kan låna 500 000 till, "för räntan är ju så låg nu". Och många verkar tro att det är en investering att köpa en dyr lägenhet, för att man ju betalar lånet till sig själv :va Vem har sagt att priserna alltid kommer att gå upp, och att räntan inte äter upp den eventuella vinsten?

Såklart att det är en investering. Ett boende måste man ju ha. När du hyr en lägenhet så betalar du hyra, köper du en så betalar du ränta som tillsammans med ev. avgift får ses som hyra. Ofta är ränta och avgift inte högre än hyran. Amorteringen är ett sparande, med viss risk ungefär som med aktier eller fonder.

Dessutom så finns det något som heter inflation och, även om den är låg, så borgar den för att en miljon i dagens penningvärde är betydligt mer om 10, 20, 30 eller 40 år.

Ja det är bättre att bo i en håla där alla av nån anledning är lite lika varann till utseendet, tjäna en tredjedel av vad man gör här, ha ett skitjobb där man sitter lika säkert som en gravid kvinnas humör, och spendera helgerna på det centrala konditoriet. Vill man gå ut en lördagkväll så går man till pizzerian som har serveringstillstånd av alkohol.
Jo man har ju varit där...aldrig mer.

Hur konstigt är det att det står lägenheter tomma i Skövde och Gnesta? Alla flyttar ju till Stockholm, tacka fan för att husen kostar 4 miljoner och att folk köar i 100 år för en lägenhet. Dessutom ska ju varenda utböling som kommer hit bo mitt inne på plattan, annars får det vara. Sen blir de upprörda över att de inte får specialbehandling och en massa lägenheter att välja på som det var i deras by, det gnälls om att det är dyrt att köpa lägenhet osv. KONSTIGT? Ja, vi har allt här utom en bana, det flyttar ju hit så mycket folk att det fan inte får plats en för alla hus som måste byggas. VAD SKA ALLA HIT ATT GÖRA, och varför kan ni inte bosätta er utanför tullarna som vi infödda stockholmare gör?

Ja jösses... Här i skövde blev vi i princip påprakade våran centrala stora hyreslägenhet, ja den stod t om tom i ett halvår.

Hur då? Det kan inte varit igår precis. Numer är det ju lögn i fan att få tag på en hyreslägenhet såvida man inte känner de privata uthyrarna privat eller stått i kö något år.

Hur då? Det kan inte varit igår precis. Numer är det ju lögn i fan att få tag på en hyreslägenhet såvida man inte känner de privata uthyrarna privat eller stått i kö något år.

Det var i höstas. Vi gick till hyresvärden för att ställa oss i kö för större lägenhet då dåvarande 2a inte kändes tillräcklig. Lite kräsna då vi redan bodde centralt med innergård och uteplats "men då vet jag en lägenhet som skulle vara perfekt för er".

Last edited:
Så allt som inte är stockholm är "landet".:rolleyes:
japp, sug på den meningen ett tag så förstår du..

:pannkyss att ni i stockholm "som har allt" behöver åka till kinnekulle Ring för att få köra bana
var det allt du kunde komma på? :rofl

man bor där man vill helt enkelt och jag skulle inte trivas i någon annan stad.. jag får rysningar bara jag är i en mindre stad som ex karlstad..

hån åsido, det handlar om att kasta ut lite tentakler.. en vän till mig kammade precis hem en lägenhet på heleneborgsgatan högst upp utan större problem.. att stå i köerna är bra, men om man vill bo centralt är det bortkastade pengar..

Annat är det här i Götet. Vi kör commando style. Inga köer, sök lyan du vill ha ihop med 5000 andra. Krieg!

:jäs

Fan vilken skön tråd :D
Stockholmare vs rusk.

Har bott Stockholm hela livet, men jobbade som tekniker runt om i vårat avlånga land på veckodagarna för några år sedan.

Och jag måste säga att Stocholm är jävligt grymt.
Det fattas en roadracingbana. Men åt andra sidan har vi båten till Gotland som har den bästa banan i Svea rike. Så det löser sig det med.

Dessutom har vi dom klart snyggaste cheyerna :tuttar

Stockholm vs Rusk = 2 - 0

(Stockholm är bäst) 1 - 0
(Stockholms Cheyer) 1 - 0

Stockholmare vs rusk.

Har bott Stockholm hela livet, men jobbade som tekniker runt om i vårat avlånga land på veckodagarna för några år sedan.

Det fattas en roadracingbana. Men åt andra sidan har vi båten till Gotland som har den bästa banan i Svea rike. Så det löser sig det med.

Det där med Stockholms tjejer vetefan...min högst generella och ovetenskapliga åsikt är att damerna i Sthlm kan vara en aning dryga alternativt så vill dom verka vara landets toppskikt, trots att de jobbar i charken på Konsum i <insert random förort 10 mil från tullarna>..
Nä dom absolut finaste tjejerna finns på vischan, men dom e jävligt sällsynta.

Stockholmare vs rusk.

Brukar vara uppe i sthlm rätt så ofta. Helt okej stad faktiskt men skulle nog inte vilja bo mitt i centrum där. Visst är tjejerna fina att kolla men det
är väl också det ända dom mesta duger till där :arsele

inte dreggel, han måste ut till vischan för att övertala något stackars kjoltyg :mattias :hihi

Haha nädu, jag har ju proklamerat i månader här hur bra det är att inte vara kräsen :D
Dessutom finns det mer uteliggare här om man skulle vilja ha sig ett snabbnyp på kvällskvisten. Sånt får man leta i veckor efter ute på bygden :D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti