Att bygga upp en ”komplett” vapengarderob

Nu har jag precis varit och "köpt" ny hagelpang! Fan va drygt det kommer bli att vänta 2-3 månader.

Jag har nog också köpt mej en hagel pangare. En halvsliten Beretta A301. Har lagt ett bud på den och förväntar mej svar inom kort.
Trots att jag vill ha bock. Men det kommer en bock beretta inom kort med.

Jag har nog också köpt mej en hagel pangare. En halvsliten Beretta A301. Har lagt ett bud på den och förväntar mej svar inom kort.
Trots att jag vill ha bock. Men det kommer en bock beretta inom kort med.

Jag har letat efter en vettig begagnad bock länge, utan resultat. Idag tröttnade jag och köpte en ny 686sp med justerbar kolvkam.

Jag har letat efter en vettig begagnad bock länge, utan resultat. Idag tröttnade jag och köpte en ny 686sp med justerbar kolvkam.

Ja, det är ju mycket pengar men du kan ha den resten av livet. Kände på en classic eller vad det var i jaktlaget. Jävlar vilket rappel. Skulle knappt våga skjuta med den. Hellre då billig rem 870.

Ja, det är ju mycket pengar men du kan ha den resten av livet. Kände på en classic eller vad det var i jaktlaget. Jävlar vilket rappel. Skulle knappt våga skjuta med den. Hellre då billig rem 870.

Tänkte så jag också. Någon som kan tipsa om en prisvärd kastare? Den ska kunna kasta två duvor samtidigt.

Lite samma som mej då, kände på några billigare mm. Men beg hittar jag ingen vettig nytt ja då är det 15-20k och det får vänta en liten stund. Då får denna halvauto tjänstgöra som jakt och lerduve krossare.

Figurskytte på lördag på stålboda. Jag ska dit i alla fall och försöka skjuta fullt.

Grymt.
Jag ska ju gå kursen för IPSC nästa gång dom arrangerar i Rosers. Min tanke är att nästa år så ska jag gå någon tävling eller två.

Klart du ska. Blir inte mycket roligare "med kläderna på". Var bara förberedd på att det kommer kosta en hel del pengar så börja spara. ;)

Klart du ska. Blir inte mycket roligare "med kläderna på". Var bara förberedd på att det kommer kosta en hel del pengar så börja spara. ;)

Sssssschhhhhhhhyyyyyyyyy!!!!

Billig hobby har jag sagt hemma... Bara ammo som kommer kosta och den beror ju på hur mycket man skjuter...:)

Fasen va fint! Jag fyllde jämt igår, och dom närmaste är antagligen trötta på mitt tjat om att jag vill ha en hagelbock. Så jag fick ett öronmärkt kuvert, nu är mer än hälften av bocken som jag beställde i förrgår finansierad :-D

Last edited:
Kul för dig. Min sambo vägrar stödja denna delen av mitt intresse med gåvor. Tyvärr.

Fasen va fint! Jag fyllde jämt igår, och dom närmaste är antagligen trötta på mitt tjat om att jag vill ha en hagelbock. Så jag fick jag ett öronmärkt kuvert, nu är mer än hälften av bocken som jag beställde i förrgår finansierad :-D

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!