Att bygga upp en ”komplett” vapengarderob

Fick info igår.
Min stora bock är påkörd... Fan den där har ju jag gått och spanat på länge utan att få något läge för skott.
Det var ju min trofé som rök, den hade dom största hornen som gått på den marken på många år.

Vi får hoppas att han avlat och det kan komma nya bockar med rediga horn som jag kan hålla ordning på.

Fick pipan gängad på STR. Med den på är bössan 137 cm. Personligt rekord. Ska ta den till älgbanan någon dag, tror det är en bra swing i den.

Fick hem en mossberg mvp i 308w häromdan, ska bli intressant att prova.
Rent spontant så kanns det inte som någon superkvalite, men den kan ju skjuta bra ändå och smidig är den iaf.

Fick hem en mossberg mvp i 308w häromdan, ska bli intressant att prova.
Rent spontant så kanns det inte som någon superkvalite, men den kan ju skjuta bra ändå och smidig är den iaf.

Kul. Plåtis hade ju sin i säkert en månad.

..sen köpte han en AR. Det är mycket, mycket, mycket roligare. True story.

MVP'n är ett jävla rasselbygge. Matade undermåligt men var lätt och smidig. Ska man ha den som jaktbössa är den säkert kalasbra.

Menar du att jaktbössor generellt matar sämre? Eller?

Menar du att jaktbössor generellt matar sämre? Eller?

Jag menar att konstruktionen på just MVP med AR-magasinen är långt ifrån optimal. Nu är det troligen inget större problem för jägare då man sällan behöver skjuta många skott väldigt snabbt. Läst att det blivit bättre med användning.

uploadfromtaptalk1427028242805.jpg

Jösses vad fint denna bössa går. 8 mm på 3 skott på 100 meter. Och dagens bästa på 300 var 45 mm med 5 skott i byig vind. Dagens bästa grupp när man skjuter med bänkskyttar är inte dåligt. Tacka laserkalibern 6,5×55.

Måste dock fixa något värmeskydd med folie i till ljuddämparen. Miraget kom snabb nu med nollgradigt. Men jag backa ner till x15 så blev det mycket bättre.

Toknöjd med bössan.

View attachment 417495

Jösses vad fint denna bössa går. 8 mm på 3 skott på 100 meter. Och dagens bästa på 300 var 45 mm med 5 skott i byig vind. Dagens bästa grupp när man skjuter med bänkskyttar är inte dåligt. Tacka laserkalibern 6,5×55.

Måste dock fixa något värmeskydd med folie i till ljuddämparen. Miraget kom snabb nu med nollgradigt. Men jag backa ner till x15 så blev det mycket bättre.

Toknöjd med bössan.

Det är ju inte utan anledning många tipsar om just den bössan när folk vill köpa långhållsräcer. Ruskigt snygg bössa!

Funderar på om jag ska dra ut till Sanda nästa helg och skjuta in min på 300. Det tar ju trots allt mäktiga 7 minuter med bil dit..

Last edited:
Ja, att man inte fatta det tidigare. Lägga pengar på alu-chassin och sånt när dessa finns.

Blev medlem i Hacksjö-klubb nu. Känns skönt att ha tillgång till en bra 300 bana.

Det är ju inte utan anledning många tipsar om just den bössan när folk vill köpa långhållsräcer. Ruskigt snygg bössa!

Funderar på om jag ska dra ut till Sanda nästa helg och skjuta in min på 300. Det tar ju trots allt mäktiga 7 minuter med bil dit..

Tog mig tid idag att åka till "sandfållan" och skjuta lite PPU med sonen och hans en kompis .
Med de senaste tillskottet i "garderoben" . Sako Hunter .375 H&H Mag .

Stående frihands skytte . Lite skön axelmassage ! :tummenupp
Grabbarna uppskattade utflykten ! :rock

Last edited:
..sen köpte han en AR. Det är mycket, mycket, mycket roligare. True story.

MVP'n är ett jävla rasselbygge. Matade undermåligt men var lätt och smidig. Ska man ha den som jaktbössa är den säkert kalasbra.

En AR har jag redan, denna var tänkt som jaktbössa. Hoppas den duger till det iaf.

Blir nog en bäddning av systemet så småningom, men först en provskjutning förstås.

En AR har jag redan, denna var tänkt som jaktbössa. Hoppas den duger till det iaf.

Blir nog en bäddning av systemet så småningom, men först en provskjutning förstås.

Det jag upplevde med min, .223-modellen, var att den hade problem att lyfta upp patronerna ut magasinet vid annat än jättelångsam repetering. Den sköt dock fint och är säkert en kalasfin bössa om man bara kan leva med jänkarnas "kvalitétstänk". :)

Nu har jag precis varit och "köpt" ny hagelpang! Fan va drygt det kommer bli att vänta 2-3 månader.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman