Att bygga upp en ”komplett” vapengarderob

Lite obehagligt att ni pratar jakt i en vapentråd.

Men, Plåtis. Vad fick du betala för en jakt? Jag måste ta tag i detta nu och komma ut.

Nä inte än. Sitter nu också, tror inte det blir något. :mad:

Durå?

Jarå, eller nejrå det blev ingen bock. Inte ännu, men det kommer väl lite längre fram.
F*n de jävlarna vet väl när det här börjar. Senaste veckan har jag tittat på en fin 6 taggare, men nu är den bara borta :mad:

Hade en liten bock i kikaren, men beslöt att spara den.uploadfromtaptalk1408321055613.jpg

Svärfar lever i den teorin.
Min bössa jag köpte av honom är inte rengjord sedan 1984. Han tror inte på det är svaret när jag frågar.
Skjuter bra än.

Det där är bara rena dumheter. Till slut får du så mycket kopparavlagringar att det kommer bli höga tryck. Högt tryck är aldrig bra och kan sluta jefvligt illa.

Att man sen inte behöver överdriva är en annan sak. En rengöring om året räcker åt dom allra flesta.

Det där är bara rena dumheter. Till slut får du så mycket kopparavlagringar att det kommer bli höga tryck. Högt tryck är aldrig bra och kan sluta jefvligt illa.

Att man sen inte behöver överdriva är en annan sak. En rengöring om året räcker åt dom allra flesta.

Min teori det med. Göra rent nån gång per år, så har man en byssa som fungerar.

Min teori det med. Göra rent nån gång per år, så har man en byssa som fungerar.

Det är lite som att köra en bil och sen säga: -"Jag tror inte på det." när någon frågar om man servar bilen.

Jag kör Boresnake efter varje skjutpass och sen en eller kanske två rejäla rengöringar per år.

Mindre trevlig överrakning i skåpet. Har inte ställt in något blött. Är det vanligt under rötmånaden? Tur att det bara är jänkeskrotet som rostar. Törs man go på med något mer än olja och tyg?

uploadfromtaptalk1408901132165.jpg

Börja med vapenolja du, har själv aldrig haft det problemet oavsett årstid. Men så brukar jag försöka ge dem ett lager olja om jag vet att de inte kommer användas på ett tag.

Ett tips är att stoppa in en "torrboll" i skåpet till nästa sommar.

9518_3.jpg

Angående rosten så vetefan hur man får bort sånt utan att skada underliggande.

Jo torrbollen blir det. Hade ingen aning om att detta kunde hända. Oljar in allt utom utsidan av lådan. Den är ju från 56 så det är väl mycket järn.

Det mesta verkar försvinna med olja och trasa. Ska testa gnugga med trassel och annan olja på resten.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman