Att bygga upp en ”komplett” vapengarderob

En relaterad fråga, varför känner folk sig nödgade att i VARJE annons redogöra för att vapnet minsann kräver licens? Säljer folk så mycket vapen att de stöter på någon enstaka skummis? Känns mer som det blivit en töntig vana som folk härmar än ett reellt problem faktiskt. Såg idag en som också mycket präktigt meddelade att han kommer polisanmäla dem som inte har licens, som om man ens kunde ha licens innan man hör av sig. :lol

En relaterad fråga, varför känner folk sig nödgade att i VARJE annons redogöra för att vapnet minsann kräver licens? Säljer folk så mycket vapen att de stöter på någon enstaka skummis? Känns mer som det blivit en töntig vana som folk härmar än ett reellt problem faktiskt. Såg idag en som också mycket präktigt meddelade att han kommer polisanmäla dem som inte har licens, som om man ens kunde ha licens innan man hör av sig. :lol

Blockets regler tror jag

:) Man kan ju hoppas på att den säljaren var klumpig i sin formulering. Jag skulle bli något förvånad ifall en person svara på min annons och hävdar att denne innehar licens för sagda vapen:D

:) Man kan ju hoppas på att den säljaren var klumpig i sin formulering. Jag skulle bli något förvånad ifall en person svara på min annons och hävdar att denne innehar licens för sagda vapen:D

Brottsrubriceringen på den anmälan skulle jag vilja se.

Är ytterst novis vad gäller vapen, har inte ens gjort lumpen. Men jag kom nyss hem från Texas där jag och tjejen körde förbi en "shooting range". Vi körde inom för att kolla läget och det slutade med att jag hade skjutit upp några magasin tillhörande en .40 Smith & Wesson och en Kalashnikov. Väldigt OT men fan vad kul det var. :)

Är ytterst novis vad gäller vapen, har inte ens gjort lumpen. Men jag kom nyss hem från Texas där jag och tjejen körde förbi en "shooting range". Vi körde inom för att kolla läget och det slutade med att jag hade skjutit upp några magasin tillhörande en .40 Smith & Wesson och en Kalashnikov. Väldigt OT men fan vad kul det var. :)

Det är kul, jävligt kul, och de flesta som provar tycker just det, män som kvinnor.

Precis. Varför inte? Så länge den passar är det ju bara att tjöpa.

Idag skulle jag köpt en bra SvS med engelsk stock istället för min 686:a. Klassiskt och snyggt.

S/S är mer svårskjutet.
Det är ingen myt.
Allt påverkar skyttet i sidled.

Trots det envisas jag med att använda sidasidan vid fågeljakt (utom gås).
Man måste hålla stilen.

S/S är mer svårskjutet.
Det är ingen myt.
Allt påverkar skyttet i sidled.

Trots det envisas jag med att använda sidasidan vid fågeljakt (utom gås).
Man måste hålla stilen.

Då får man helt enkelt se till att öva mer. Det är långt mycket snyggare än vilken bock som helst om du frågar mig.

Då får man helt enkelt se till att öva mer. Det är långt mycket snyggare än vilken bock som helst om du frågar mig.
Jag håller med, men man bör vara medveten om att det påverkar träffbilden betydligt mer än med en bock om man har en annan jacka eller annan skjutställning.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman