Att bli vuxen..

leppe

Förvirrad
Gick med
10 Dec 2006
Hoj
yz 250
...Suger.

Jag har ställt till det lite för mig och skulle behöva lite vuxna råd om vad göra.

Mina kompisar kommer aldrig bli något, de är losers hela högen, avundsjuka soppor som bara hugger varandra i ryggen om de vinner något på det. är bara 2-3 som är värda att hålla kontakten med men dom är så tighta att det knappt går att separera och översittare av "gänget" och jag kommer inte överens alls.. Så jag borde flytta.

Kruxet är bara att jag jobbar här i norrort och hyreslägenheter dräller det inte direkt av.. Mina föreldrar håller på att flytta ur huset men det är svår sålt så jag får hyra det för 6500/mån och delar det med den mint tjuvaktiga av mina kompisar, så det blir 3250/månaden för hyra
Och det finn inte på kartan att hitta nånting lika billigt i sthlms området och specielt inte i norrort.

Så då måste jag bytta jobb om jag flyttar iof trivs jag inte specielt bra på jobbet, känner mig inte uppskattad, lönen suger verkligen jätte hårt har absolut inte råd med högre hyra med 11k efter skatt, gillar verkligen inte 9-5 konceptet skulle gärna jobba 12h/dag i 2-3 veckor sen ledig lika länge, vet inte om jag ens gillar yrket men jag måste jobba 1 år inom det för att få min behörighet annars va 3 års lidande i en pisskola (4:e lägsta snitt betygen i svenska i hela sthlm enligt aftonbladet) helt bortkastat.

Men det tog 2 månader att hitta det här jobbet och läget har ju inte direkt bättre nu.

Min plan har varigt att få ut behörigheten sen sticka och jobba på en skidort/åka skidor en hel vinter, rensa lite krabbor på våren, köra lite bud mc eller nått annat soft på sommaren för att dra och surfa på hösten. Det lär bli soft :)

Men hur fan ska jag stå ut framtill dess? Jag har inte råd att göra nått jag vill (köra mc/cross kite surfa hoppa fallskärm mm allt är för dyrt :()så jag träffar inga nya personer genom mina hobbys. Mitt jobb ger mig inte heller några kompisar.:huvet hålan jag bor i är inavlad och inspelningsplatsen för sista färden tror jag ibland..

WTF SKA JAG GÖRA?!

Simple as.. Dra till norge och kamma lite stålars.. Överflöd av jobb och boenden, bra pröjs..
Min andra sväng hit. Ingen utbildning förutom lite erfarenhet som väger rätt tungt..bor mitt i stan, jobbar 7h om dan och stoppar undan 10-15k i månan. Rätt soft

Last edited:
Att bli vuxen..
...Suger.

Jag har ställt till det lite för mig och skulle behöva lite vuxna råd om vad göra.

Mina kompisar kommer aldrig bli något, de är losers hela högen, avundsjuka soppor som bara hugger varandra i ryggen om de vinner något på det. är bara 2-3 som är värda att hålla kontakten med men dom är så tighta att det knappt går att separera och översittare av "gänget" och jag kommer inte överens alls.. Så jag borde flytta.

Kruxet är bara att jag jobbar här i norrort och hyreslägenheter dräller det inte direkt av.. Mina föreldrar håller på att flytta ur huset men det är svår sålt så jag får hyra det för 6500/mån och delar det med den mint tjuvaktiga av mina kompisar, så det blir 3250/månaden för hyra
Och det finn inte på kartan att hitta nånting lika billigt i sthlms området och specielt inte i norrort.

Så då måste jag bytta jobb om jag flyttar iof trivs jag inte specielt bra på jobbet, känner mig inte uppskattad, lönen suger verkligen jätte hårt har absolut inte råd med högre hyra med 11k efter skatt, gillar verkligen inte 9-5 konceptet skulle gärna jobba 12h/dag i 2-3 veckor sen ledig lika länge, vet inte om jag ens gillar yrket men jag måste jobba 1 år inom det för att få min behörighet annars va 3 års lidande i en pisskola (4:e lägsta snitt betygen i svenska i hela sthlm enligt aftonbladet) helt bortkastat.

Men det tog 2 månader att hitta det här jobbet och läget har ju inte direkt bättre nu.

Min plan har varigt att få ut behörigheten sen sticka och jobba på en skidort/åka skidor en hel vinter, rensa lite krabbor på våren, köra lite bud mc eller nått annat soft på sommaren för att dra och surfa på hösten. Det lär bli soft

Men hur fan ska jag stå ut framtill dess? Jag har inte råd att göra nått jag vill (köra mc/cross kite surfa hoppa fallskärm mm allt är för dyrt )så jag träffar inga nya personer genom mina hobbys. Mitt jobb ger mig inte heller några kompisar. hålan jag bor i är inavlad och inspelningsplatsen för sista färden tror jag ibland..

WTF SKA JAG GÖRA?!

Köp en trisslott! :tummenupp

Simple as.. Dra till norge och kamma lite stålars.. Överflöd av jobb och boenden, bra pröjs..
Min andra sväng hit. Ingen utbildning förutom lite erfarenhet som väger rätt tungt..bor mitt i stan, jobbar 7h om dan och stoppar undan 10-15k i månan. Rätt soft
Lät ju helt rätt faktiskt 7h om dagen då hinner man ju läsa in lite kurer under tiden också så man kan gå den utbildning man vill när man kommer hem. :) Ska undersökas

Köp en trisslott! :tummenupp
Varför?

Last edited:
Lät ju helt rätt faktiskt 7h om dagen då hinner man ju läsa in lite kurer under tiden också så man kan gå den utbildning man vill när man kommer hem. :) Ska undersökas

7h är normal arbetsdag i norge.

Jupp same here, tänkte läsa lite kurser på distans

Det där låter ju inte dåligt, vad gör du där? Lyxprostituerad?

@Trådskaparen, är du på riktigt?
Tror du livet är så enkelt? Var har du fått den illusionen ifrån?

Min plan har varigt att få ut behörigheten sen sticka och jobba på en skidort/åka skidor en hel vinter, rensa lite krabbor på våren, köra lite bud mc eller nått annat soft på sommaren för att dra och surfa på hösten. Det lär bli soft

Men hur fan ska jag stå ut framtill dess? Jag har inte råd att göra nått jag vill (köra mc/cross kite surfa hoppa fallskärm mm allt är för dyrt )

Du får väl göra som oss andra, utbilda dig, sköta dig, jobba hårt och sen får du anpassa utgifter efter inkomster. Svårare än så är det inte.
Om du nu dessutom vet att du stavar som en kratta så kan du ju ta en extra kurs i svenska. Dina chanser att få ett bättre jobb lär ju inte öka om du inte kan skriva en jobbansökan på riktig svenska.

Haha kul, alla vet att 99% har det så här. Det som skrämmer mig är att 99% ha gett upp att försöka gör nått åt det, utan har accepterat att dom kommer kasta bort sitt liv.

Last edited:
Jag tycker du ska ändra din inställning först.
Det enda du gör är klaga, klaga, klaga.
Vad löser det?
Du bor i Stockholm.
Det finns alltid jobb och folk som sökes.
Alla har ett hundår eller två i sitt liv, inget unikt.
Det intressanta är hur man hanterar det.
Din negativa approch till ditt liv, ditt jobb och dina vänner är oroväckande negativ. Jag tycker du kan gå in på närmsta bokhandeln (men sådan finns väl säkert inte heller där du bor!) och köpa dig lite
"själv-hjälp-populärpsykologi-böcker", alternativt besök
www.bokus.com :rolleyes:
Känns som du skyller ifrån alla dina problem på din omgivning.
Du kanske ska rannsaka dig själv.
Det kommer bli bättre, om du bara lägger manken till.
Sluta gnata, börjar agera!

:hördu Ta dig samman grabben!

Vad löser det?
Du bor i Stockholm.
Din negativa approch till ditt liv, ditt jobb och dina vänner är oroväckande negativ. Jag tycker du kan gå in på närmsta bokhandeln (men sådan finns väl säkert inte heller där du bor!) och köpa dig lite

Nja klagar klagar klagar vet jag inte, vist ingen är perfekt det inser jag. Men idag är dagen när jag fick nog av att bli illa behandlad.

Samma fuckfaces som jag skjutsa runt i fredags (utan att ens få pröjs för soppan) åkte till festen vi skulle till igår (som jag tipsade om..) utan att säga något, fick reda på det när jag ringde och fråga när vi skulle åka.

Dom fuckfacena ringde imorse och bad om skjuts till pizzerian. jag fixade klart tvätten och åkte dit, hade tänkt släppa dom mitt i skogen och lämna dom där men tyvärr hade dom redan fått sin pizza så jag fick nöja mig med att häfta fast en lapp med numret till taxi i enas pizza och så lugnt jag kunde förklara läget för dom andra innan jag åkte därifrån.

Om inte det får dom att tänka så har det iaf tvingat mig söka nya vänner..

Jobbet får jag ta itu med imorn. Tror det kan gå att lösa smidigare har varigt för rädd att bli av med jobbet för att säga nått men nu känner jag att om dom sparkar mig för jag säger vad jag tycker så får det bli så.

Att jag inte gillar att må skit för att mitt liv suger betyder inte att jag är psyksjuk utan snarare att alla som lever sina liv anorlunda än dom vill är det.

Men du har väldigt rätt i att det inte hjälper att gnälla.

Last edited:
Annars tycker jag att trådskaparen sammanfattade det ganska bra med rubriken och första raden.

Att bli vuxen suger.

Man förväntas i alla situationer där man kan välja att göra något kul eller något ansvarsfullt välja det ansvarsfulla alternativet.

Kolla, jag fick 10000:- tillbaks på skatten, ska jag köpa ett slipon och kröka eller ska jag göra en extra amortering på huslånet?

Kolla, jag hittade en halv dynamit och ett par tändhattar, ska jag lämmna det till polisen eller ska jag stoppa det i en tvättmaskin på soptippen och se hur högt den kan homma?

Det är strålande väder, rallycross på en bana 30mil bort, hojen är nytankad.
MEN jag har inte klippt gräset.

Vad löser det?
Du bor i Stockholm.

Snacka om att ha levt i en drömvärld och tro at man kan leka med hobbys utan att ha ekonomi för det...
Kan kallas även för bortskämd stockholmsyngel, som äntligen vaknat och insett att man måste betala för att ha råd med att leva.

Kan bara hålla med dig på samtliga punkter.

Mycket gnäll och inte mycket självinsikt, men det kommer, snabbare än man tror.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti