Att bakhjula eller inte bakhjula?

Jaha, då skulle man ut en sväng, inte nog med att det va kallt, så ska det börja regna oxå mitt i allt. Provade koppla på 3an runt 100km/h, kändes rätt ok faktiskt.

En sak att gasa upp den lite, men att hålla den uppe känns som det krävs bra mycke mer träning, inte helt lätt det där...men skam den som ger sig!

HUndra knyck!? kan jag hajja du e lite byxis.. ar vall som dem sager; enklare
med fart... naja.. jag kor fortfarande pa 2an i typ 25-55kmh.. borjar narma
mig att vaxla till trean.. har ovat lite pa att vaxla med latt tryck uppat och
sen bara latta pa gasen snabbt, utan koppling.. utan bakhjula da.. hmm inte
sa schyst mot ladan.. men det ska bli vackert, sen nar jag kor genom stan
kl12! har ni kort bil utan koppling i Stockholm rusning trafik ngn gang? hehe tog mig fran Sodermalarstrand till Speedy i Solna utan.. med rodljus och rubbet.. det va spannade!

Dags att väcka liv i tråden igen! Jag var ute idag igen, och inte gick det bättre! Eller jo, lite framsteg...men hur svårt ska det va egentligen. Man känner sig som en påse potatis när man inte tajmar rätt och hojen rycker ifrån en, eller när man själv rycker lite och hojens framhjul inte ens lämnar marken, då är man glad över att ingen såg en! Hur mycke tid ska man räkna med innan man kan göra fina säkra wheelies. Detta e frustrerande!

Var lugn. stressa inte för mycket nu, slutar alltid med att du slår över. Stressade själv med att lära mig växla det blev ett överslag i ca 100 knutar. Det tar olika lång tid för alla men ingen lär sig slanga ens någorlunda bra på några träningar. börjar du köra nästa år i april ska du se att du slangar ok i juni:tummenupp

Jag har aldrig fjollat med kopplingen, men å andra sidan alltid haft hojjar med tillräcklig effekt (undantaget en FJ 1100 som behövde koppling). Har alltid gasat upp på 1:an , hittat läget på 2:an och sedan växlat till 4:an. Sedan är det bara att åka... Tänk bara på om du åker långt så har du garranterat ett stillastående framhjul vid nerslaget, hade ett antal 750 R i slutet på 80-talet och då blev nerslagen väldigt intressanta emmellanåt..
Om du håller dig runt 100 km/h så har du ganska mycket gyro som hjälper till och gör framfarten lättare.

Lycka till med fortsättningen...

Jag har aldrig fjollat med kopplingen, men å andra sidan alltid haft hojjar med tillräcklig effekt (undantaget en FJ 1100 som behövde koppling). Har alltid gasat upp på 1:an , hittat läget på 2:an och sedan växlat till 4:an. Sedan är det bara att åka... Tänk bara på om du åker långt så har du garranterat ett stillastående framhjul vid nerslaget, hade ett antal 750 R i slutet på 80-talet och då blev nerslagen väldigt intressanta emmellanåt..
Om du håller dig runt 100 km/h så har du ganska mycket gyro som hjälper till och gör framfarten lättare.

Lycka till med fortsättningen...

Hur jävla kul är det att dra upp den på ettan och växla igenom lådan då? Har du aldrig legat i 100 kommit ikapp en bil, växlat ner en kugg och dragit upp den på bakhjulet när du dra om?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti