isse skrev:Jag tror du missförstår tråden, men för att besvara din fråga så annonserar han på helt rätt ställe.
/N
Du köper såklart vilken hoj du vill, men varför har du en sporthoj?
/N
För att åka fort som fan, helst på ett hjul.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
isse skrev:Jag tror du missförstår tråden, men för att besvara din fråga så annonserar han på helt rätt ställe.
/N
Du köper såklart vilken hoj du vill, men varför har du en sporthoj?
/N
isse skrev:Jag läste denna annons och började fundera:
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=28056
Vad gör folk med sina sporthojar?
Ägandet av sporthojar börjar likna ägandet av sportbilar, många verkar ägas av personer som inte alls är intresserad av att unyttja dess potensial och körglädje. Det verkar locka mer att glassa runt på stan och kanske gasa lite vid ett röljus för en tillfällig kick.
Eller så är dem för fint pyntade för att besöka banan, dyra kolfiber backspeglar som inte får repas.
Monterat fina eftermarknadsprylar är väldigt roligt, men inte till den gräns att man inte nästa dag kan pressa livet ur hojen på en bana.
När man sedan tittar på att köpa en sporthoj beggagnad, kollar man då efter en som körts på tomgång till och från ett arbete nåt år utan en repa i spegelblank lack.
Personligen skulle jag föredra att den körts hårt då och då, så länge som service skötts och slitdelar bytt´s. Då har ev fabriksfel kommit fram och kunna åtgärdas under garanti.
Jag hoppas att vi inte om några år har konkurans vid röljusen av massa glänsdande fina literhojar körda av "slipps-gubbar" med för mycket pengar som stannar så fort det svänger, men isåfall slipper man dem säkert fortfarande på banan.
ps: Inget ont mot hojen i annonsen, den är säkert jättefin.
/N
b_randen skrev:Vi blir mer och mer kapitalister!!
Snart äger inte vi våra saker utan de äger OSS!!![]()
Chii skrev:Nu har du tittat på fightclub några gånger för mycket mest prylar vinner vet du väl?
lori skrev:måste man köra bana om man äger en sporthoj????????![]()
alla har ej råd att köpa nya kåpor och laga den hela tiden
isse skrev:Både ja och nej.
Man måste inte köra just på bana, men man borde väl vara intresserad av en aktivt körande?
Och om man inte har råd till en sådan, som i ett väldigt fåtal fall kan leda till ett behov av nya kåpor/lagning, så undrar jag varför man köper en sporthoj.
/N
isse skrev:Både ja och nej.
Man måste inte köra just på bana, men man borde väl vara intresserad av en aktivt körande?
Och om man inte har råd till ett sådant, som i ett väldigt fåtal fall kan leda till ett behov av nya kåpor/lagning, så undrar jag återigen varför man köper en sporthoj.
/N
Rigge skrev:För att åka fort som fan, helst på ett hjul.
Rigge skrev:Jag har vart på 2 banåkningar (inte med hojen jag har nu) och det var då inte bara ett fåtal som käka grus där.
isse skrev:Så du menar att det är mycket större risk för att krashar om du kör på bana än om du kör fort-som-fan på bakhjulet?
/N
Chii skrev:Man behöver ju inte köra bana för att äga en SH men visst stör man sig på Posers som glider fram o tillbaka genom stan på kvällar på sitt literslok o bara smyger omkring
Chii skrev:Man behöver ju inte köra bana för att äga en SH men visst stör man sig på Posers som glider fram o tillbaka genom stan på kvällar på sitt literslok o bara smyger omkring
Chii skrev:Håller med trådskaparen, En hoj ska faan i mig andvändas, Jag vill bara spy då jag ser blänkande cyklar som ska se så raciga ut som möjligt och någon medelålders lönnfet gubbe som aldrig varvat den mer än 6000. Dessutom så är hojjens största syfte att stå utanför fiket mitt framför entren så ingen kan undgå att se den, Sedan då han ska där ifrån så ska han varva lite demonstrativt, Bästa som finns är att hitta en sån efter vägen och retas lite![]()
Kameliont lack på en hojj tillexempelskule vilja välta en sån bara för att få repa den
![]()
Rigge skrev:Mmm ganska så mycket större.
triple kungen skrev:Jag håller med lite av allt, Själv tycker jag om att fixa och dona med hojen. vissa saker är för utseendet och andra (mest)för prestanda. Jag bangar sedan inte för ett rejält race på bana och riktigt blåsa skiten ur hojen men det är samtidigt kul att ha en fin hoj att parkera utan för ett caféet en kväll
isse skrev:Okej, jag håller inte riktigt med dig där.
Kör du över din förmåga på vare sig bakhjul eller bana kommer du för eller senare krasha. Båda kan dock orska olyckor som föraren inte kan anklagas för, men jag kan inte påstå att jag tycker bakhjulskörning är säkrare.
/N
isse skrev:Jag undrar varför dem som känner sig träffade av tråden köper sporthojar.
/N
lori skrev:avundsjuk???![]()
lori skrev:avundsjuk???![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |