Att äga en sporthoj betyder inte att man kör sporthoj.

isse skrev:
Jag tror du missförstår tråden, men för att besvara din fråga så annonserar han på helt rätt ställe.

/N

Du köper såklart vilken hoj du vill, men varför har du en sporthoj?

/N

För att åka fort som fan, helst på ett hjul.

isse skrev:
Jag läste denna annons och började fundera:

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=28056

Vad gör folk med sina sporthojar?

Ägandet av sporthojar börjar likna ägandet av sportbilar, många verkar ägas av personer som inte alls är intresserad av att unyttja dess potensial och körglädje. Det verkar locka mer att glassa runt på stan och kanske gasa lite vid ett röljus för en tillfällig kick.

Eller så är dem för fint pyntade för att besöka banan, dyra kolfiber backspeglar som inte får repas.
Monterat fina eftermarknadsprylar är väldigt roligt, men inte till den gräns att man inte nästa dag kan pressa livet ur hojen på en bana.

När man sedan tittar på att köpa en sporthoj beggagnad, kollar man då efter en som körts på tomgång till och från ett arbete nåt år utan en repa i spegelblank lack.
Personligen skulle jag föredra att den körts hårt då och då, så länge som service skötts och slitdelar bytt´s. Då har ev fabriksfel kommit fram och kunna åtgärdas under garanti.

Jag hoppas att vi inte om några år har konkurans vid röljusen av massa glänsdande fina literhojar körda av "slipps-gubbar" med för mycket pengar som stannar så fort det svänger, men isåfall slipper man dem säkert fortfarande på banan.

ps: Inget ont mot hojen i annonsen, den är säkert jättefin.

/N

måste man köra bana om man äger en sporthoj???????? :confused:

alla har ej råd att köpa nya kåpor och laga den hela tiden

b_randen skrev:
Vi blir mer och mer kapitalister!!
Snart äger inte vi våra saker utan de äger OSS!! :gnissla

Nu har du tittat på fightclub några gånger för mycket mest prylar vinner vet du väl?

Både ja och nej.

Man måste inte köra just på bana, men man borde väl vara intresserad av en aktivt körande?
Och om man inte har råd till ett sådant, som i ett väldigt fåtal fall kan leda till ett behov av nya kåpor/lagning, så undrar jag återigen varför man köper en sporthoj.

/N

lori skrev:
måste man köra bana om man äger en sporthoj???????? :confused:

alla har ej råd att köpa nya kåpor och laga den hela tiden

isse skrev:
Både ja och nej.

Man måste inte köra just på bana, men man borde väl vara intresserad av en aktivt körande?
Och om man inte har råd till en sådan, som i ett väldigt fåtal fall kan leda till ett behov av nya kåpor/lagning, så undrar jag varför man köper en sporthoj.

/N

Jag har vart på 2 banåkningar (inte med hojen jag har nu) och det var då inte bara ett fåtal som käka grus där.

isse skrev:
Både ja och nej.

Och om man inte har råd till ett sådant, som i ett väldigt fåtal fall kan leda till ett behov av nya kåpor/lagning, så undrar jag återigen varför man köper en sporthoj.

/N

du skulle säkert vilja köra en Porse men nöjer dig med en Volvo.....

:7peta

Så du menar att det är mycket större risk för att du krashar om du kör på bana än om du kör fort-som-fan på bakhjulet?

/N

Rigge skrev:
För att åka fort som fan, helst på ett hjul.

Rigge skrev:
Jag har vart på 2 banåkningar (inte med hojen jag har nu) och det var då inte bara ett fåtal som käka grus där.

Man behöver ju inte köra bana för att äga en SH men visst stör man sig på Posers som glider fram o tillbaka genom stan på kvällar på sitt literslok o bara smyger omkring

Majoriteten av hojägarna, liksom bilägarna, utnyttjar inte sitt/sina fordon till gränsen för vad fordonet kan klara av eller inte ens till gränsen för vad fordonsägaren klarar av.

Jag gissar att vi har alla våra orsaker till det. En orsak kan vara ekonomin, en annan kan vara riskmedvetenhetstänkandet. En annan kan kanske vara att man bara är väldigt försiktig om sina prylar. Vem vet vad denna hojsäljaren har för orsak.

Vi är all olika that´s it!

En nyfiken fråga:
- Alla hojar är byggda för att klara av att köras på ett visst sätt. Det finns en gräns för varje typ av hoj oavsett om det är bakåtlutad körställning eller clip-on. Är det mer accepterat att INTE köra på "gränsen" med andra hojtyper än sporthojar? :va

Mvh!
// Niklas

Chii skrev:
Man behöver ju inte köra bana för att äga en SH men visst stör man sig på Posers som glider fram o tillbaka genom stan på kvällar på sitt literslok o bara smyger omkring

Varför det?

Mvh!
// Niklas

Chii skrev:

avundsjuk??? :confused:

Chii skrev:
Håller med trådskaparen, En hoj ska faan i mig andvändas, Jag vill bara spy då jag ser blänkande cyklar som ska se så raciga ut som möjligt och någon medelålders lönnfet gubbe som aldrig varvat den mer än 6000. Dessutom så är hojjens största syfte att stå utanför fiket mitt framför entren så ingen kan undgå att se den, Sedan då han ska där ifrån så ska han varva lite demonstrativt, Bästa som finns är att hitta en sån efter vägen och retas lite :D

Kameliont lack på en hojj tillexempel :confused: skule vilja välta en sån bara för att få repa den :rofl

Jag håller med lite av allt, Själv tycker jag om att fixa och dona med hojen. vissa saker är för utseendet och andra (mest)för prestanda. Jag bangar sedan inte för ett rejält race på bana och riktigt blåsa skiten ur hojen men det är samtidigt kul att ha en fin hoj att parkera utan för ett caféet en kväll

Okej, jag håller inte riktigt med dig där.

Kör du över din förmåga på vare sig bakhjul eller bana kommer du för eller senare krasha. Båda kan dock orska olyckor som föraren inte kan anklagas för, men jag kan inte påstå att jag tycker bakhjulskörning är säkrare.

/N

Rigge skrev:
Mmm ganska så mycket större.

Chii skrev:

Det är ungefär lika smart som att köpa en hoj för 100 000 och sen grejer för 50 till och åka runt runt på en asfaltslinga på 2 kilometer,

triple kungen skrev:
Jag håller med lite av allt, Själv tycker jag om att fixa och dona med hojen. vissa saker är för utseendet och andra (mest)för prestanda. Jag bangar sedan inte för ett rejält race på bana och riktigt blåsa skiten ur hojen men det är samtidigt kul att ha en fin hoj att parkera utan för ett caféet en kväll

:fyllisar

isse skrev:
Okej, jag håller inte riktigt med dig där.

Kör du över din förmåga på vare sig bakhjul eller bana kommer du för eller senare krasha. Båda kan dock orska olyckor som föraren inte kan anklagas för, men jag kan inte påstå att jag tycker bakhjulskörning är säkrare.

/N

Sist jag var på gelleråsen var det minst 6 krascher där. Så många har jag inte varit i närheten av att se dom åren jag haft körkort.

isse skrev:
Jag undrar varför dem som känner sig träffade av tråden köper sporthojar.

/N

Hur vet du att dom ens existerar? Han kanske tog körkort under våren för att lära sig köra lungt under detta år. Borde väll vara ganska svårt att behålla bra däck efter 900 mil iförsig.

Det kan väll vara trevligt med en cykel, behöver väll inte köra på full rulle hela tiden bara för du kan det?? Visst det kanske kan vara svårt att inte göra men det finns väll inge som säger de ena eller det andra.

Men det är väll så att mc intresset hos "folk" har växt och då drar det väll med sig både den ena å den andra personen som kanske inte har så stark "Racing intresse"

Tycker tråden inte riktigt har någon vettig menning:rolleyes:

lori skrev:

Inte ett dugg, snarare less på folk som tror dom är något, För alla vet ju hur tuff man är då man kör cykel och alla vet att man kan stunta om man äger en sporthoj samt skiter i lagar :yoparty

Ganska billiga coolhetspoäng jämfört med bil

Back