Att äga en sporthoj betyder inte att man kör sporthoj.

HanneZ skrev:
Nej bara ibland.

Förövrigt tycker jag du ska skicka ett PM till honom om du inte vill att någon annan än just honom ska kommentera det du skriver.

Men...du kan ju inte skriva ett sånt snällt svar. Vad ska jag nu svara på?

ps. Sorry att jag inte tog det på PM utan postade till dig här direkt ds.

Magnus-Sthlm skrev:
Nu har jag äntligen läst mig genom alla inlägg och kan bara dra en enda slutsats av varför du skapade tråden till att börja med. Det blir extra tydligt i och med ditt sista inlägg.

Kunde du inte bara ha PM:at dina banföraridoler här på Sporthoj och be dom dunka dig i ryggen alternativt klappa dig på huvudet och berätta hur duktig du är som valt den rätta lärans väg (banan då förstås om det inte var tydligt nog).

Du är jätteduktig som klarar att skrapa fotpinnarna i 50% av alla kurvor. Det här är ju bara spekulation men jag undrar hur många procent det hade varit om SS hade skrivit 50 i sitt inlägg, jag tror att 60 hade legat nära till hands, men som sagt det är bara ren spekulation.

Summa sumarum:

• Du är en jättetuff kille som kör bana.
  • Alla banåkare maximerar alltid utnyttjandet av sina motorcyklar.
  • Kör man inte bana får man max äga 600cc från senast 1994 för att inte bli misstänkliggjord som posör.
  • Äger man ändå en sporthoj och kör på gatan men har andra motiv än att i alla lägen gasa på gränsen till släpp så bör man frivilligt sätta ut en annons om säljes alt. bytes till objekt beskrivet ovanför.
  • Du röstar troligtvis på folkpartiet baserat på alla kappvändningar i tråden allteftersom folk har kommit med åsikter.

Så...nu kan vi låsa tråden.

Så du menar att jag skapade tråden i hopp om att den skulle bli 300+ inlägg där jag på slutet fick klämma in att jag skrapar fotpinnarna och hoppas bli hjälteförklarad? snälla vakna upp.

Det var väl snarare sannolikt att jag skulle bli sågad vid fotknällarna av personer som dig, vilket jag delvis blivit.

Vad jag menade med fotpinneskrapandet är att det krävs inte alls mycket för att göra det, jag gjorde det på min första bankörning på andra passet, så vidare tuff tycker jag knappast att jag är.

Orkar inte ens komentera dina sista patetiska påståenden som bara får dig att framstå som bitter och träffad på en öm plats.

edit: frågan är om du verkligen läst igenom alla inlägg eller om du bara tillhör dem som gillar att glida in lite på slutet av en tråd och "ta död" på den med din vishet.

/N

Last edited:
isse skrev:
Så du menar att jag skapade tråden i hopp om att den skulle bli 300+ inlägg där jag på slutet fick klämma in att jag skrapar fotpinnarna och hoppas bli hjälteförklarad?/N

Precis.

isse skrev:
Det var väl snarare sannolikt att jag skulle bli sågad vid fotknällarna av personer som dig, vilket jag delvis blivit./N

Något som faktiskt var det bästa som kunde hända då dina motiv som sagt inte var att få acceptans av majoriteten utan av den marginalgrupp som kallas banåkare.

isse skrev:
Vad jag menade med fotpinneskrapandet är att det krävs inte alls mycket för att göra det, jag gjorde det på min första bankörning på andra passet, så vidare tuff tycker jag knappast att jag är. /N

Men nu var det ju jag som tyckte att du var tuff.

isse skrev:
Orkar inte ens komentera dina sista patetiska påståenden som bara får dig att framstå som bitter och träffad på en öm plats.

/N

Åhh, förlåt kära du. Tog fel på en bokstav. Det var visst inte F(p) utan F(i) med tanke på hur stingslig du verkar vara.

Jag har aldrig skrapat fotpinnarna på min hoj, alltså aldrig, så det är en riktig posörglidare.
Tror inte ens jag varit nära nångång.

Nu får jag stå och skämmas ett tag.

Silwer skrev:
Jag har aldrig skrapat fotpinnarna på min hoj, alltså aldrig, så det är en riktig posörglidare.

Har du skruvat bort touring-pinnarna? :)

Silwer skrev:

Ja, skämmes tamejfan!

Zilversurfer skrev:
Skruva av pinnarna, funkar inte det - så kör du med för mjuk fjädring. Det är mkt enkelt att höjja baken på gixxer, bara att lägga i schims 3 mm brukar räcka. :tummenupp
De få gånger fotpinnen skrapar i kan jag leva med men tack för tipset :tummenupp
Ett annat alternativ är väl att köpa en fotpinnesats och flytta upp dem lite.

Silwer skrev:
Gänga i en bult på 20 cm under fotpinnen så ska du se att det löser sig :D

Silwer skrev:
Oj, vad fel tänkt.
kubiken handlar bara om hur man vill köra, inte om effekten i sig.
En litershoj är stark på lägre varv och du kan köra ganska fort utan att varva högt.
Jag körde en polares 600 i somras och det var helt värdelöst, slö som fan på låga varv och så en kick på vrålhöga varv, så orkar fan inet jag sitta och åka längs vägarna, den drar lika mycket sås iaf och kostar lika i försäkring.
Det är därför många skaffar större hojar för gatkörning, det är bekvämt helt enkelt.
På bana däremot så är ju mindre hojar bättre, vi har ju mest småbanor i det här landet ändå.
Jag förstår fullständigt resonemanget men om man nu ska åka bekvämt och slippa växla massor finns det en uppsjö av sporttourers och dylikt som drar väldigt bra från botten och som dessutom är bekväma att sitta på. Jag har tourat med sporthoj också och dessutom bytt under färdens gång te VFR. Det är lika vettigt att toura med sporthoj som med motard ur bekvämlighetssynpunkt.

Men okay, tycker man det är värt att åka på botten och blänka vid korvmojjen för alla de pengarna det kostar (och för en del även livhanken) så kör mjukt! ;)

Olof Eriksson skrev:
Jag förstår fullständigt resonemanget men om man nu ska åka bekvämt och slippa växla massor finns det en uppsjö av sporttourers och dylikt som drar väldigt bra från botten och som dessutom är bekväma att sitta på. Jag har tourat med sporthoj också och dessutom bytt under färdens gång te VFR. Det är lika vettigt att toura med sporthoj som med motard ur bekvämlighetssynpunkt.

Men okay, tycker man det är värt att åka på botten och blänka vid korvmojjen för alla de pengarna det kostar (och för en del även livhanken) så kör mjukt! ;)
Jo men de ser inte ut som sporthojar, ska jag åka på nåt som ser ut som en sporthoj så blir det en hoj med mycket kubik helt enkelt, och inga 16000 varv om jag kan slippa.
Så stora motorer funkar bäst på gatan för min del.
Jag har inget mot sporttouringhojar var inne på en zx12 ett tag, det kanske blir nåt sånt igen nästa gång.

Lobo Gixxer skrev:
Jag är liite avis på´rej Jocke, du gjorde ju inte annat än lekte på bana i somras... :yoparty

Men du, de därra med att du kör lugnare på vägen? Är inte det lite modifierat skrivet? Inget ont med det, jag bara undrar. :hihi

Du är världsberömd här ute runt kusten...
Själv kan jag inte smiska så, jag bor ju här.

Då skulle du veta hur jag körde förut :notme .
Du Lobo, med lite planering så kan även du få tid med några bandagar :pannkyss .

Berätta gärna vad det går för vandrigssägner om mig där ute vid kusten. Men ta det via PM.

Magnus-Sthlm skrev:
Precis.

Något som faktiskt var det bästa som kunde hända då dina motiv som sagt inte var att få acceptans av majoriteten utan av den marginalgrupp som kallas banåkare.

Det faktum att jag tagit debatten om allt från säkerhet till motorslitage i tråden tycker jag är ett bevis på att du har fel.

Och om du tycker jag är stingslig så är det för att det är väldigt tråkigt när du drar ned tråden till sandlåde nivå.

Jag vet inte heller vem dem tuffa banidolen jag imponerar på är, om du menar SS har jag inte siktat specielt högt, han körde väl i den medelsnabba gruppen på Gotland om jag inte minns fel :)

/N

Jocke K skrev:
Då skulle du veta hur jag körde förut :notme .
Du Lobo, med lite planering så kan även du få tid med några bandagar :pannkyss .

Berätta gärna vad det går för vandrigssägner om mig där ute vid kusten. Men ta det via PM.

Jag vet hur du körde/kör...jag bor ju som sagt här ute. :D

Planera går, till viss del. Ska försöka mig på en licenskurs nästa år...igen.
Inte för att tävla utan för att lära mig nåt. Fast ERF hade varit kul.

PM kommer så småning om. :tummenupp

Lobo Gixxer skrev:

Om du med "lära dig något" menar lära dig köra så kommer du bli besviken på licenskursen. Kolla in CCS eller MC-kursen för att lära dig köra hoj.

Lobo Gixxer skrev:

Jag är också sugen på att köra ERF, det enda jag saknar är pengar och kunskap. Men någon gång de närmaste åren så ska jag också böra tävla.

Du jag väntar med spänning på ditt PM!

Gustav O skrev:
Om du med "lära dig något" menar lära dig köra så kommer du bli besviken på licenskursen. Kolla in CCS eller MC-kursen för att lära dig köra hoj.

Kanske man skulle göra...
Men varför är licenskursen "dålig"?

Alltså, jag är inte KASS på på att köra hoj, vill mest ha mer kunskap både i teorin och i praktiken.
Sen kan det ju vara bra att ha OM man skulle vilja testa på å rejsa "på riktigt" nån gång inom en snar framtid. Man kanske skulle gå både och?!

Jocke K skrev:
Du jag väntar med spänning på ditt PM!

He he! Nu eru nyfiken va... :D

Lobo Gixxer skrev:
Kanske man skulle göra...
Men varför är licenskursen "dålig"?

Alltså, jag är inte KASS på på att köra hoj, vill mest ha mer kunskap både i teorin och i praktiken.
Sen kan det ju vara bra att ha OM man skulle vilja testa på å rejsa "på riktigt" nån gång inom en snar framtid. Man kanske skulle gå både och?!
Därför att den inte är en kurs i körteknik. Du har en teoridel där man lär sig och diksuterar reglementet och olika förfaranden med hoj, vid tävling etc.
Sedan är det en praktikdel där man får göra startövningar och visa att man kan köra ok. Det är ingen som lär dig något om hur du ska köra.
Har du tid och pengar så lär du dig mer på CSS eller MC-kursen än på en licenskurs, syftet med licenskursen är ju att kontrollera kunnandet.

Nu när jag på nått jädra vis läst igenom den här 20 sidor långa tråden..
så måste jag nästan skriva nått vettigt, annars har jag slösat bort den extremt långa tiden det tog att läsa allt skitsnack !

Förstår på sätt och vis Isse´s resonemang om att han undrar varför alla andra skaffat sina sporthojar och vad dom gör med dom ? (eftersom dom inte KÖR med dom)

MEN det är lite skrämmande när folk skriver in och berättar vad dom gör med sin hojj.. (putsar, tourar, smågasar lite ..osv ) och sedan bedöms Isse.. om hurvida personens argument för hojäga "duger" eller inte.

:3freak

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...