Att äga en sporthoj betyder inte att man kör sporthoj.

Ukiwaza skrev:
Citat:
Inskickat av Ukiwaza
Jag läser Expressen på muggen och alla som inte läser den på muggen är förbjuden att köpa Expressen......

Hälsningar Avundsjuk svensk Taliban


Du verkar tro att alla är avundsjuka på din tourer, det är inte första gången du påstår de nu...

Är du dyslektiker...
Nej, hur så?
 
Ukiwaza skrev:
Citat:
Inskickat av Ukiwaza
Jag läser Expressen på muggen och alla som inte läser den på muggen är förbjuden att köpa Expressen......

Hälsningar Avundsjuk svensk Taliban


Du verkar tro att alla är avundsjuka på din tourer, det är inte första gången du påstår de nu...

Är du dyslektiker...

du kanske inte ska gnälla på någons stavning/läskunskaper om du inte själv kan quota.
Sen va ditt bidrag till hela debatten totalt meningslöst, har du läst diskutionen eller läste du bara något inlägg och tyckte det va dags för ett "ballt" inlägg?
 
Citat:
Inskickat av Ukiwaza
Jag läser Expressen på muggen och allaT som inte läser den på muggen är förbjuden att köpa Expressen...... O
U
Hälsningar Avundsjuk svensk Taliban R
I
N
Du verkar tro att alla är avundsjuka på Gdin tourer, det är inte första gången du påstår de nu... Å
K
Är du dyslektiker... A
R
E
 
Hade man obegränsat med pengar skulle man väl vara på banan och åka mest hela tiden. men nu är det ju inte så. Då får man helt enkelt åka när det passar eller ekonomin tillåter.
Försöker såklart använda hojen till det den är byggd för men det är ju i princip omöjligt på vägen så på banan får den andas ut ordentligt :)
men åker oxå bana för att kunna utvecklas och bli en säkrare förare när jag befinner mej på vägen. man lär ju sig fatta beslut snabbare och vet oftast hur man skall bära sig åt i konstiga situationer, bromstekniker, kurvtekniker mm mm.

Kan väl nästan påstå att en som inte vågar använda grejerna kör oftast rakt fram i en kurva där en mera "våghalsig" person hade brottat ned hojen och tagit svängen i ett fall där det nu ev gick en aning för fort?
Man vet ju själv hur det var i början. Nu kanske man tar samma kurva 3 eller kanske 4 gånger snabbare än när man började åka för att man var stel och va rädd att det skulle släppa. Men efter lite mera "aktiv" åkning så vet man ju nu att när fotpinnarna tar i så går det att luta mera :3freak

Våga vägra åka fort, men våga LÄRA er åka fort skulle jag vilja säga.
Det har ni nytta av även om ni åker lugnt :tummenupp
 
På gatan åker man väl ändå inte så fotpinnarna tar i på en modernare sporthoj, eller kör ni så?
Nu menar jag inte i en rondell förstås, för det tycks ju många göra.
Vanliga vägar är skitiga, trasiga och har träd och annat bredvid, dessutom kör folk rakt mot dig, det är liksom inet läge att köra så fotpinnarna blixtrar.
 
isse skrev:
Jag läste denna annons och började fundera:

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=28056

Vad gör folk med sina sporthojar?

Ägandet av sporthojar börjar likna ägandet av sportbilar, många verkar ägas av personer som inte alls är intresserad av att unyttja dess potensial och körglädje. Det verkar locka mer att glassa runt på stan och kanske gasa lite vid ett röljus för en tillfällig kick.

Eller så är dem för fint pyntade för att besöka banan, dyra kolfiber backspeglar som inte får repas.
Monterat fina eftermarknadsprylar är väldigt roligt, men inte till den gräns att man inte nästa dag kan pressa livet ur hojen på en bana.

När man sedan tittar på att köpa en sporthoj beggagnad, kollar man då efter en som körts på tomgång till och från ett arbete nåt år utan en repa i spegelblank lack.
Personligen skulle jag föredra att den körts hårt då och då, så länge som service skötts och slitdelar bytt´s. Då har ev fabriksfel kommit fram och kunna åtgärdas under garanti.

Jag hoppas att vi inte om några år har konkurans vid röljusen av massa glänsdande fina literhojar körda av "slipps-gubbar" med för mycket pengar som stannar så fort det svänger, men isåfall slipper man dem säkert fortfarande på banan.

ps: Inget ont mot hojen i annonsen, den är säkert jättefin.

/N


Man får bara köra 110km/h i sverige!!! :ajjabajja :fakta :D
 
Silwer skrev:
På gatan åker man väl ändå inte så fotpinnarna tar i på en modernare sporthoj, eller kör ni så?
Nu menar jag inte i en rondell förstås, för det tycks ju många göra.
Vanliga vägar är skitiga, trasiga och har träd och annat bredvid, dessutom kör folk rakt mot dig, det är liksom inet läge att köra så fotpinnarna blixtrar.

Tror inte dom har tagit i på vägen iaf men på bana så händer det ju såklart.
Annars är väl knäna i emellanåt på vägen men då på vägar man känner till.
Och ser alltid till att hålla mej på min sida av vägen. Gena aldrig!! Såvida inte sikten är väldigt god då.
 
isse skrev:
Personligen tycker jag inte man behöver racedäck, någon av de lite sjysstare gatdäcken räcker långt.
Det tyckte inte jag heller tills jag började få upp farten lite i somras.
Då är de vanliga gatdäcken inte så kul längre och det känns mycket bättre med de sportigaste varianterna, typ SuperCorsa kan varmt rekommenderas.
 
Silwer skrev:
På gatan åker man väl ändå inte så fotpinnarna tar i på en modernare sporthoj, eller kör ni så?
Jag har bara fått fotpinnen att skrapa i ett par gånger på Anderstorp i den doserade vänstern och så mycket nerlägg är jag inte ens i närheten av på gata.
 
semper skrev:
du kanske inte ska gnälla på någons stavning/läskunskaper om du inte själv kan quota.

Enligt Vällingby ordlistan ????????


Sen va ditt bidrag till hela debatten totalt meningslöst, har du läst diskutionen eller läste du bara något inlägg och tyckte det va dags för ett "ballt" inlägg?

Sorry, skulle har sänkt rippan ytterligare :D :D :D
 
Ukiwaza skrev:
Sorry, skulle har sänkt rippan ytterligare :D :D :D

Grattis, du misslyckades quota igen på ett vettigt sätt och gjorde ytterligare ett meningslöst inlägg. Och det kommer säkert göra ett till efter detta.
 
isse skrev:
Jag har läst heeeeela ditt inlägg och jag är.....kluven :)

Jag tycker inte du gjort något konsitgt val.
Du verkar ha kört en hel del aktivt, du har målet att fortsätta göra det, men kanske inte riktigt hittar tiden.
Du liksom i princip alla oss andra gillar att göra hojen fin, men det låter inte som att det går så långt att om du får tillfälle att köra bana så avstår du pga din fina styling.

Jämförelsen med hundar är inte klockren, men den funkar.
Det finns säkert en liknande diskussion inom "Hund-communityn"

/N


Man tackar...eller nåt! :)
Tid ja, det är en bristvara...tyvärr.
Nej, givetvis så sätter inte pimpningen av hojen stopp för ev. bandagar fast man gråter nog en skvätt xtra om man klotar efter x antal utlägg på blingbling som går åt skogen. Men det finns ju alltid krashkåpor. Värre om man gör skrot av ram etc.

He he! Nä hundjämförelsen är väl inte klockren, det var inte tanken heller. Mera som "ett" snarlikt exempel som påvisar att man kan hitta samma röda tråd inom många ämnen.
 
andersbrink skrev:
Om du inte tål motorcyklar, van fan gör du då här på sporthoj?

När du ändå är här o fluktar, kan du inte komma med en kommentar ang motorslitage. Jag påstod att slitaget av fiskörning på städigt låga varv till och från jobbet var skadligare än inspererad körning, ibland på bana. (på dagens moderna sporthojar).

Du har väl en del praktiskt erfarenhet.

/N
 
sandstream skrev:
Jag har bara fått fotpinnen att skrapa i ett par gånger på Anderstorp i den doserade vänstern och så mycket nerlägg är jag inte ens i närheten av på gata.

Skruva av pinnarna, funkar inte det - så kör du med för mjuk fjädring. Det är mkt enkelt att höjja baken på gixxer, bara att lägga i schims 3 mm brukar räcka. :tummenupp
 

Bifogat

  • Bild1.JPG
    Bild1.JPG
    31.1 KB · Visningar: 36
Last edited:
isse skrev:
När du ändå är här o fluktar, kan du inte komma med en kommentar ang motorslitage. Jag påstod att slitaget av fiskörning på städigt låga varv till och från jobbet var skadligare än inspererad körning, ibland på bana. (på dagens moderna sporthojar).

Du har väl en del praktiskt erfarenhet.

/N
pff, han kör väl inte lungt på fisvarv, vad är det du insuinerar?:lol
 
sandstream skrev:
Det tyckte inte jag heller tills jag började få upp farten lite i somras.
Då är de vanliga gatdäcken inte så kul längre och det känns mycket bättre med de sportigaste varianterna, typ SuperCorsa kan varmt rekommenderas.

Till sjysstare gatdäck räknar jag inte typ Pilot road, utan snarare däck som Pilot Power eller Bridgestone Battleax.

sandstream skrev:
Jag har bara fått fotpinnen att skrapa i ett par gånger på Anderstorp i den doserade vänstern och så mycket nerlägg är jag inte ens i närheten av på gata.

När jag pressade hårt på Gotlandring sist fick jag i fotpinnarna i 50% av kurvorna.

/N
 
Jocke K skrev:
För mig skulle det kännas meningslöst att ha en prestandahoj utan att ens försöka utnytja dess prestanda. Jag löser det genom att blanda gatåka med så många bandagar jag har möjlighet att deltaga på.

Nu mer, så kör jag lungnare på vägen, när jag regelbundet kör på banträffar/träningar.


Jag är liite avis på´rej Jocke, du gjorde ju inte annat än lekte på bana i somras... :yoparty

Men du, de därra med att du kör lugnare på vägen? Är inte det lite modifierat skrivet? Inget ont med det, jag bara undrar. :hihi

Du är världsberömd här ute runt kusten...
Själv kan jag inte smiska så, jag bor ju här.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top