Assen MotoGP

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Simoncelli. Inte vassaste kniven i lådan direkt.... :näsblod
Mest synd att det inte blir en bra fight, bra race och tightare i tabellen

Kanonkul för Spies att ta seger idag. :yoparty
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
GRYMT SPIES!!! 6,3 sek lucka ner till stoner vid målgång!
Kommer få se fler vinster med Spies nu tror jag nu när dom fått ordning på cykeln och nu när Spies äntligen fått kliva högst upp! Grymt bra kört!

Nu är inte siffrorna exakta men Stoner minskade luckan som låg runt 4,3 efter dom första varven till ca 3,4 under racet men Spies bet tillbaka och gick i mål med 6,3 sek tillgodo till Stoner som har varit den mest överlägsna föraren på den bästa hojen denna säsongen, grymt kört och välförtjänt seger av Spies! Lär ju inte svidit i ögonen på alla yamaha höjdare som var där och tittade när det var deras 50 års-jubileum heller:)

Spies hade väl redan skrivit för nästa år med yamaha men lär väl få en liten extra godispåse i bonus efter dagens prestation i form av pengar/förmåner eller nåt kan jag tro.

Och ödmjukt av Stoner att erkänna sanningen i intervjun att även om han hade varit närmre Spies så hade han nog inte rått på honom idag ändå.
 
Last edited:

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Pinsamnt om kommentatorerna inte ens sett MotoGP 2006. Dom brukar kunna ta hjälp av en fet bok som kommer ut varje år med alla resultat i sen serien startade 1949. Dom ska inte behöva göra felsägningar bara för att få in pengar på sms-svar av massa folk som ska rätta dom.. :brinnerup


Nu var det förvisso inte Viasat jag såg på utan en stream från england
 

MC Doktorn

Guest
Simoncelli är ju för fan PINSAM !

Ja det är bara förnamnet, något är ordentligt fel på karln.

Som jag sagt tidigare killen verkar inte fatta bättre, han behöver hjälp.

Men självklart kommer krullbobs vänner hävda att lollipop gjorde fel och får skylla sig själv eller att det var Stoners fel alltihop.:rolleyes:

Och ödmjukt av Stoner att erkänna sanningen i intervjun att även om han hade varit närmre Spies så hade han nog inte rått på honom idag ändå.

Samt att han även gav cred till Super-Sic.
Han är en ödmjuk trevlig kille, ett föredöme helt enkelt.

Fast den som tjänat mest på Sic idiot handlingar är faktskt han själv :död
Passar väl dig då du är en fördom i mänsklig skepnad...

Klassisk stereotyp projektion .
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Nytt smeknamn på kryllbob, "Super Suck"

Både Stoner och Dovi fick ta det lite lugnare på de inledande varven för att bygga upp värme i däcken men sånt bekymrar inte Simon i källaren. Han kanske skall börja lyssna och lära?

Kanonjobb av Spies, synd att han är lika tråkig att titta på som att se färg torka. Äkta glädje på presskonferensen.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Ja!!!!!

Och nu verkade det som han fällde Lorenzo..
Eller såg jag fel den gången med???:tungan

Nej den här gången verkar du ha sett rätt,tur att Lorenzo inte är lika ömtålig och benskör som sin icke titelvinnande landsman iallafall.
 

Nelsen

#169 Superbike
Gick med
28 Jan 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Panigale 899
sideshowbob gör det igen, drar ner min persoliga favorit desutom, tur att kvarterskrogen bjöd på god fläskfilé.. Spies kommer att vara med i toppen från och med nu tror jag persoligen, men stoner lär vara första pick på pallen några race till i år.

Läste att någon ville ha torrent

www.torrentzone.net hittar ni BSB AMA 125 moto2 motogp och rullstolsrally
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Tyckte att Rossis hoj såg stadig och fin ut nu, i jämförelse med innan!
Hoppas han snart kan vara med och fightas i toppen igen!
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Ja, det känns som att han (Sic) kunde ha "skjutit in sig" färdigt nu snart. Absolut trist för dom som kommer ivägen för hans orutin och även om detta isolerat sett var en ren race-incident, så blir det ju ohållbart i längden. Inte minst om han framledes vill kunna röra sig fritt i depån utan burkha på sig.

Men lika trist som det är för Lorenzo, eller vem som råkar vara ivägen, lika säkert är han som numera frekvent pole-vinnare intressant & en behållning för serien oavsett krascher.

Och som sagt, han håller bara på och ställer in siktet på ett lite burdust sätt :tungan, ...när det är klart så kommer pallplatserna på löpande band ska ni se. :yoparty

:Bugar SPIES :Bugar
 
Last edited:

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
sideshowbob gör det igen, drar ner min persoliga favorit desutom, tur att kvarterskrogen bjöd på god fläskfilé..
Ser ut som att detta börjar bli en vana för honom. Simoncelli är för ivrig efter sin första vinst. Har själv Simoncelli som favorit och trodde att det skulle bli lite flygande nävar här och var vid den kraschen.
Dem gillade inte varandra innan och nu lär ju inte situationen vara bättre :D

Citat Lorenzo:"I don’t have any respect for him"
 

josman

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
FZ1N-09. Fiddy 110cc
Spongebob = Mr. Hamilton....

Fanns det ett varningsystem borde han ha blivit utvisad....
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Kul som f*n att Spies fick vinna! Kanske äntligen lossnar för honom.

Det som förbryllar mig är att kommentatorerna (Viasat) sa att han körde Suzuki till vinst i superbike. Han körde väl Yamaha där också?
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Kul som f*n att Spies fick vinna! Kanske äntligen lossnar för honom.

Det som förbryllar mig är att kommentatorerna (Viasat) sa att han körde Suzuki till vinst i superbike. Han körde väl Yamaha där också?

Körde Suzuki i ama och vann -06,-07 och -08 tror jag,sen wsbk på yamaha.

Kul han vann iaf.

Snart skottpengar på simoncelli nu va.....:)
Kommer bli stor om kroppen håller.
 
Last edited:

Rullefull

Medlem
Gick med
29 Mar 2005
Ort
Borta
Hoj
Bojsänke+ Äventyrare
Ok, tack. Bara sett honom i wsbk innan så därav min förvirring. Skönt att det inte var demensen... :)

Nä, Suzuki var det. Såg honom i säsongspremiären på Daytona Speedway som tvåa efter Matt Mladin, ochså på Suzuki.
Gjorde inhopp i Moto GP 2008 med Suzuki sedan har det varit Yamaha för hela slanten.

edit. säsongspremiären 2006 alltså.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jag tror att alla är avis på Simons vackra kaluffs, och därmed försöker i lopp efter lopp få honom avstängd.
Idag så var ju Simon helt oskyldig igen.
Lorenzo tog Stoner i starten. Stoner blev förnärmad och boxade därför Lorenzo, som då satte klubban i halsen och torpederade Simon. Så var det. PunGkt.


:)
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Gnället över Krullet bara fortsätter, märkligt att ingen mer än z-berg verkar se en stor mästares första stapplande steg.

OK han rör till det kring sig nu men det är härligt att se en gubbe som inte nöjer sig med att räkna VM-poäng och taktikköra med 50 meters lucka som en söndagsutflykt med SMC.

Jag blir så förbannad på detta politiskt korrekta fegande i 'säkerhetens' namn. I vår klubb klagar folk som BROMSAR i kurvorna om man kommer närmare än 5 meter bakom dem, nej man SKA tvärnita så velkärringarna - de flesta med snopp - inte ens hör att man kommer rullande på avslag med lite avgaspuffar!
Annars "blir de nervösa och kan åka av vägen"...

Inte märkligt att detta land inte producerar några nya hojhjältar!
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Gnället över Krullet bara fortsätter, märkligt att ingen mer än z-berg verkar se en stor mästares första stapplande steg.

OK han rör till det kring sig nu men det är härligt att se en gubbe som inte nöjer sig med att räkna VM-poäng och taktikköra med 50 meters lucka som en söndagsutflykt med SMC.

Med sitt sätt att köra har han inte riktigt möjlighet att räkna VM-poäng. Det handlar inte om säkerhet, det handlar om att han förstör för så många andra rent sportsligt - och det är ju inte så att det här är ett nytt påfund. Att han FORTFARANDE inte har lärt sig efter alla år i 125 och 250 är väl det som skrämmer och som gör att jag inte kan se honom som en framtida stor mästare.

Om han inte visste att hans bakdäck var för kallt för att tackla JLo och dyka in i kurvan i det läget, efter så mycket bantid i kallt väder, så är det väl en ganska tydlig indikation på att han har lång väg in till där saker och ting lagras i huvudet.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top