Assen MotoGP

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Klart att alla som kan hantera 100 hästar direkt klarar 240!
Att det tog Rossi två år i varje klass att bli mästare berodde naturligtvis på hans klena talang.

Om du faktiskt inte förstår eller inte vill förstå vet jag inte men jag får väl vara övertydlig:

jag pratar inte om hästkrafter, jag pratar inte om hojar. Jag pratar om hans sätt att köra. Hans sätt att vara så jävla otålig, att inte ha tålamod att vänta på rätt tillfälle, att köra med huvudet under armen. Det borde han ha lärt sig vid det här laget.

EDIT:

Colin Edwards framdäck efter racet:

scaled.php
 
Last edited:

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Utanför Ulvatorp
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
# Spies! Mycket bra! Kommer fler toppresultat framöver nu :tummenupp

# Stoner! Kanon! Drygar ut ledningen :tummenupp

# Simoncelli. Illa! Orutin men sånt har hänt förr. Race incident.

# Lorenzo. Tråkigt! Han är inte min favorit men oskyldigt drabbad. Bra uppkörning.

# Rossi. Trevligt att det går åt rätt håll!
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
# Spies! Mycket bra! Kommer fler toppresultat framöver nu :tummenupp

# Stoner! Kanon! Drygar ut ledningen :tummenupp

# Simoncelli. Illa! Orutin men sånt har hänt förr. Race incident.

# Lorenzo. Tråkigt! Han är inte min favorit men oskyldigt drabbad. Bra uppkörning.

# Rossi. Trevligt att det går åt rätt håll!

Kan inte annat än att hålla med. :tummenupp
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Bradley Smith
"Passport control asked "what was the reason for your trip" so I showed him my trophy. That's Why Mate!” Well deserved!!"
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Rossi - går åt rätt håll?
Han var 30 sekunder efter Spies. Det är fan inte ens nära att gå åt rätt håll - tyvärr. Ducati verkar helt förlorade för tillfället.
 

MC Doktorn

Guest
Bradley Smith
"Passport control asked "what was the reason for your trip" so I showed him my trophy. That's Why Mate!” Well deserved!!"

Hoho vilken understatement :rofl

Rossi - går åt rätt håll?
Han var 30 sekunder efter Spies. Det är fan inte ens nära att gå åt rätt håll - tyvärr. Ducati verkar helt förlorade för tillfället.

Tyvärr verkar Ducati förstöra hans karriär med att inte kunna leverera.
Från att vara i toppen med regelbundna pallplatser till att vara mid-pack rider måste vara enormt frustrerande.
 
Last edited:

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Borde inte Suzuki klankas mer på som karriärförstörare än Ducati? Eller Kawasaki också för den delen?

Varför är så många negativa om Ducce i motoGP? Är färre team det som önskas?
Personligen tycker jag det är skitkul att en såpass liten MC-tillverkare vill vara med, hoppas på att BMW och Aprilia också hoppar på snart.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Borde inte Suzuki klankas mer på som karriärförstörare än Ducati? Eller Kawasaki också för den delen?
Är det någon som spakat Suzuki eller Kawasaki som haft särskilt mycket (motogp)karriär att "förstöra" i jämförelse med Rossi?
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Borde inte Suzuki klankas mer på som karriärförstörare än Ducati? Eller Kawasaki också för den delen?

Varför är så många negativa om Ducce i motoGP? Är färre team det som önskas?
Personligen tycker jag det är skitkul att en såpass liten MC-tillverkare vill vara med, hoppas på att BMW och Aprilia också hoppar på snart.
Ingen som vill ha bort Ducati eller klankar ner på dem för att de är Ducati men man måste ju konstatera att deras insats i år inte imponerar trots att de satsar mer än någonsin.
Att de har satsat på andra lösningar än japanerna är logiskt eftersom de måste hitta andra spår än att försöka spöa japanerna med det de är bra på. Problemet verkar dock vara att de inte vet hur kolfiberchassiet fungerar nu när de ska möta Rossis behov, att de inte ville ge Stoner fler utvecklingar tidigare verkar kosta dem nu eftersom de inte har tillräcklig erfarenhet av hur förändringar ska göras.

Suzuki har ju inte satsat helhjärtat på bra länge så de är där man förväntar sig.
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Damn, Mr Maverick Vinales i 125 kommer ruljera GP-världen i många år framöver om han bara har en drägligt normal utveckling.

Kör grymt moget och är 16 år, körde sitt 7e GP och körde smartare än stenåldersgubbarna. Tar några lugna varv, känner in underlaget och drar sen på. Tidigt gissar han smart att loppet med stor sannolikhet blir rödflaggad när 2/3 är kört och stormar till ledning.

Hatten av, Maverick är ny idol. Fast det var han redan innan när han pulvriserade Terol. :)
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Herr Marco Fuck-up Simoncelli kan få vurpa bort sig hur mycket han vill så länge han inte förstör racen och mästerskapet för oss. Racet var spännande i tre kurvor, typ.

Med Lorenzo i Spies hasor hade vi haft chans på en riktigt fin fajt om segern, och kanske även Stoner hade kört lite tuffare för att inte tappa poäng.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Ert Simoncelli-hat är ta mig fan värre än mitt Stacey-hat. Imponerande :tummenupp

Jag vidhåller att Simoncelli är precis den friska fläkt som MotoGP behöver och med lite mer rutin nästa år får Stacey och de andra tjejerna hålla i handväskorna :)
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Startar att likna stor orutin pa forumet att fucka up Super Simoncelli!

Misstagen sker initialt hos alla riktigt stora, varfor skulle Simoncelli vara ett undantag??
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Från att vara i toppen med regelbundna pallplatser till att vara mid-pack rider måste vara enormt frustrerande.

Vet inte hur Valentino har det inombords killen e ju iofs en rejser men har ju tidigare bevisat hur bra han styr en cykel! eller hur?? Att han eller Burgless m.fl skulle skapa en ny storhetstid redan 2011 pa duccen trodde nog inte ens de redan rejalt inbitna rossifummosarna! Kom igen 2012! 800cc tiden har vart en enda stor cirkus.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Startar att likna stor orutin pa forumet att fucka up Super Simoncelli!

Misstagen sker initialt hos alla riktigt stora, varfor skulle Simoncelli vara ett undantag??


Han själv som fuckar upp det.
Problemet jämfört med andra är att han drar ofta in andra förare i sina misstag.
Kan han bara lugna sig några hekto så kommer hans tid i MotoGP med segrar och VM guld.
Han är duktig och en frisk fläkt som du och SBK Perra påpekar, dock kostar det för mycket för de andra förarna, inte att han snor till sig placeringar på banan utan att han sätter av folk till höger och vänster.
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Gnället över Krullet bara fortsätter, märkligt att ingen mer än z-berg verkar se en stor mästares första stapplande steg.

Instämmer! Förstår inte hur Julian Ryder kan uttrycka sig så klumpigt som att att han "inte är den skarpaste kniven i lådan".

Grabben är lite hetsig bara och blir för ivrig men att han är ju satans snabb. Påminner om en viss nummer 34:as början på karriären. En framtida MotoGp mästare helt klart!
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Instämmer! Förstår inte hur Julian Ryder kan uttrycka sig så klumpigt som att att han "inte är den skarpaste kniven i lådan".

Man kan ju diskutera om intelligens är rätt ordval, men än så länge så saknar han nånting som en mästare behöver. Som David Emmet på motomatters.com skrev i slutet av maj:

"But though Simoncelli has many of the key ingredients, he has so far shown he is missing perhaps the most vital, the intelligence to evaluate risk in an instant, and choose the right course of action to ensure success. "

Och:

"The question for Simoncelli is whether he can learn those lessons, and become a serious candidate for the championship. So far, he has shown either a stubborn refusal or an intellectual inability to learn. If Simoncelli is merely refusing to learn the lessons, then the occasional penalty and a stiff talking to by HRC may help turn him around. But if he simply lacks the intelligence to understand the subtleties of racing, then Sideshow Bob will remain the Sideshow, and never become the Main Attraction."

http://motomatters.com/opinion/2011/05/22/marco_simoncelli_s_greatest_crime_impati.html

Grabben är lite hetsig bara och blir för ivrig men att han är ju satans snabb. Påminner om en viss nummer 34:as början på karriären. En framtida MotoGp mästare helt klart!

Jag vet inte om jag håller med, Rossi var en vildhjärna men visade tidigt prov på racecraft/intelligens även om han kraschade mycket.

Om jag skulle behöva gissa så gissar jag att Simoncelli inte har det som krävs för att ta hem VM-titeln på högsta nivån, oavsett hur snabb han är. Men vem vet! Hans 250-titel talar för det motsatta.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top