Geggamoja
#13
Snygga foton Hoke!
Hallå! Att det inte ser ut att gå så snabbt beror på några olika saker:
- Först och främst så kör jag helt enkelt inte speciellt snabbt, för ja, jag kan inte köra mycket snabbare än vad som syns.
- Den snabba gruppen var inte toksnabb som på många andra bandagar.
- Banan är inte lika snabb som många andra banor. Kan jämföras med en lång gocart-bana snarare än en stor racingbana.
Okej, då är jag med. Var alltså inte meningen att klaga på din körning om det var så du uppfattade det, vet själv att det är riktigt kallt på vägbanan bla. Tänkte mer att om det är första gången man kör, hur ska man veta vilken grupp man skall köra i? Går det t.ex. att byta upp till snabba gruppen om man börjar i medel?
Okej, då är jag med. Var alltså inte meningen att klaga på din körning om det var så du uppfattade det, vet själv att det är riktigt kallt på vägbanan bla. Tänkte mer att om det är första gången man kör, hur ska man veta vilken grupp man skall köra i? Går det t.ex. att byta upp till snabba gruppen om man börjar i medel?
Tjena! Aldrig åkt bana men sugen på att pröva Arlanda TT den 22a maj.. står att det där var snabba gruppen, stämmer det? Kanske svårt att se på film men det ser inte ut att gå så jättefort? Kanske därför hastighetsmätaren är övertejpad..?
Nån som ska åka 22a maj?
så låter hojen mycket är det värt att montera orginalsystem eller åtmindstone db-killers.
Det är ju inte säkert att det hjälper.. jag försökte köra en ögontjänarvariant (örontjänar?) och hålla igen på raksträckan.. men då bombar Geggamoja förbi varpå jag blev svartflaggad ändå...
Skämt åsido. Jag kommer definitivt stoppa i db-killers nästa gång för att slippa tänka på det. Så kan bara hålla med i Carnivores rekommendation.
Det är ju inte säkert att det hjälper.. jag försökte köra en ögontjänarvariant (örontjänar?) och hålla igen på raksträckan.. men då bombar Geggamoja förbi varpå jag blev svartflaggad ändå...
Skämt åsido. Jag kommer definitivt stoppa i db-killers nästa gång för att slippa tänka på det. Så kan bara hålla med i Carnivores rekommendation.
äh gör som jerker o kör fullgas och bit i det sura
Hela depån o parkeringen stod typ o glodde efter honom när han drog ut på rakan och öppnade spjället
På söndagen så blev det bättre hantering av sådana tillfällen...
Men skall man på kurs så är det helt klart värt att köra orginal eller med db-killers... eller så kan man, precis som du gjorde, hålla igen på rakan... för seriöst, hur skoj är rakan jämfört med resten av banan?
Egentligen borde man ändra bansträckningen och utnyttja banan innanför rakan istället för rakan. Man skulle få minst fyra nya kurvor och slippa ljudet. Många deltagare låg farligt nära gränsen trots att de inte drog på förbi ljudmätningen och hade originalpipor. Ja, inte du då. Hondan var som en viskning. Tror aldrig att jag mätte mer än 87 db på dig.
eller så kan man, precis som du gjorde, hålla igen på rakan... för seriöst, hur skoj är rakan jämfört med resten av banan?
+1 jag är grymt tacksam över att mcgruppen var där och kunde hjälpa till med min slappa kedja!
Någon som vet vilka av SMC:s körningar de kommer närvara på? Kommer de tex den 13-14e i Karlskoga?
+1 jag är grymt tacksam över att mcgruppen var där och kunde hjälpa till med min slappa kedja!
Boka provkörning under Start2Ride nu
Under helgen arrangerar mot... |
|
Dags för 2024 års Start2Ride
Kommande helg arrangerar mo... |
|
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!
Den traditionsenliga mc-kor... |
|
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |
|
Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar
Gran Premi de Catalunya Mot... |
|
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |