Arlanda MC-Parkering?

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Ska flyga från Arlanda på onsdag kväll, för att komma hem på torsdag. Finns det möjlighet att ställa hojen på Arlanda nära någon av terminalerna för en billig peng?

Skulle också vara bra att kunna förvara hjälmen någonstans också såklart :näsblod

Japp. Finns en MC-parkering under en av ramperna.
Kör förbi terminalerna, sen nedför rampen, som om du skulle ut igen, därefter höger, så finns det parkering därnere under rampen. Hjälmen får du nog låsa in i ett förvaringsskåp nånstans om du nu inte kan låsa fast den på hojen?

Tror iofs att jag och Starstriker tänker på samma, men om inte det är fallet så finns en mellan terminal 5 och sky city. Den ligger 100m till höger om entrén till hotellet i sky city. Enklast är att köra mot terminal 4, men istället för att svänga vänster vid parkeringshuset så tar du höger och sedan vänster efter ca 150m. Då är du utanför hotellentrén, följ sedan vägen till höger och så finns det en mc parkering på höger sida. Tänker du inifrån så ligger den där rullbandet mellan terminal 5 och sky city är.

EDIT: Hoppas detta fungerar.
http://kartor.eniro.se/m/pZRVZ

Last edited:
Det låter ju toppen, vad kostar det att stå där? Är det säkert att stå där?

Det låter ju toppen, vad kostar det att stå där? Är det säkert att stå där?
Ifall den finns kvar (det har talats om att ta bort den) så är den gratis.
Det fanns också mc-parkeringar vid T4 och T2. Dessa finns nog kvar fortfarande.

Se bara till att stå i rutan och inte någon del utanför.

Tror iofs att jag och Starstriker tänker på samma, men om inte det är fallet så finns en mellan terminal 5 och sky city. Den ligger 100m till höger om entrén till hotellet i sky city. Enklast är att köra mot terminal 4, men istället för att svänga vänster vid parkeringshuset så tar du höger och sedan vänster efter ca 150m. Då är du utanför hotellentrén, följ sedan vägen till höger och så finns det en mc parkering på höger sida. Tänker du inifrån så ligger den där rullbandet mellan terminal 5 och sky city är.

EDIT: Hoppas detta fungerar.
http://kartor.eniro.se/m/pZRVZ

Jo, det är nog samma jag menar. Har bara ett vagt minne av hur man tog sig dit, så din vägbeskrivning är säkert bättre :)

Jag ringde Arlanda Service Center eller vad det nu hette, och som "dom förstod det" kan man stå på MC-parkeringarna utanför terminal 4 och 5 i princip hur länge man vill helt gratis :banana

Ps. Är det under tak så man kan ha hjälmen fastlåst i hojen utan att riskera solljus och eventuellt regn på den?

Jag ringde Arlanda Service Center eller vad det nu hette, och som "dom förstod det" kan man stå på MC-parkeringarna utanför terminal 4 och 5 i princip hur länge man vill helt gratis :banana

Ps. Är det under tak så man kan ha hjälmen fastlåst i hojen utan att riskera solljus och eventuellt regn på den?

Yes, jag har för mig att det är under tak (rampen ovanför), men osäker.

Yes, jag har för mig att det är under tak (rampen ovanför), men osäker.
Nope, inget tak. Även om nu rampen/utfartsvägen löper väldigt nära samt att Sky Citys tak också skyddar en del.

Sen är det väl rent krast sett 24 h parkering, men det krävs ju att de lapplisorna tar ventilkontroll på hojarna och vad jag vet så görs inte detta såtillvida de inte stått där ett tag.

Jag ställde hojjen där över helgen nu. Gick bra, man får betala med SMS biljett 24kr / dygn du får påminnelse SMS om att tiden håller på att gå ut och kan förnya ett dygn i taget. Det regnade och som det står ovan, den är delvis täckt av rampen.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026