Är de en liten minoritet ska väl inte alla övriga lida för det?
Absolut inte, men vi är inte eniga i att det är en "liten minoritet". Jag skulel säga att det är en majoritet snarare. Vad jag bygger det på kanske vän av ordning undrar, nåväl - främst pga att:
Så snart det vankas islamledare i Sverige så visar det sig vara en radikal av rang. Om deras ledare är radikaler så får man gissa att anhängarna är det också, precis som att man får gissa att centerpartiets medlemmar är centerpartister eller jägareförbundets medlemmar är jägare.
Finns så klart fler skäl, slöjan är ett starkt, till att jag anser dem i princip vara ett gäng radikaler. Inte ser du väl "vanliga" kristna människor glida runt i medeltidstypisk kristen klädsel. Nä, det göruinte. Det finsn hru mcyket som helst, har ingen färdig lista för tillfället, dessa två skäl räcker dock mer än väl.
Var hade Sverige varit idag om det inte vore för att invandrare kommit hit i olika perioder och tillfört landet ny kunskap och blod?
På 50-60-talet kanske. Vet inte exakt. Om du tror att jag har något emot invandring generellt sett så tror du fel. Tvärtom är invandring i princip av godo men det förutsätter att vissa saker är på plats samt att antalet är någorlunda jämnt fördelat över tid. Hör och häpna, jag tycker till och med mångkultur är bra fast än jag tycker det är så roligt att raljera om det. Det betyder inte att jag tycker alla kulturer är bra eller att det inte finns dåliga kulturer eller att ett land som Sverige kan ta in hur mycket kultur på kort tid som helst.
Som du säkert vet har den fått oerhört mycket kritik från forskare.
Jag vet det, det var som med SD-artikeln. Rapporten fick kritik samma dag som den släpptes. Samma dag! Hur kan en forskare, säkerligen sprungen ur 68-rörelsen, trovärdigt försöka såga en rapport samma dag som den släpps? Nej du, det finns ett stort antal "bättre vetande" som kommer kritisera och kritisera och kritisera oavsett hur bra rapporter som kommer, SvD-artikeln är ett fenomenalt exempel på när etablissemanget slkämmer ut sig i sin iver att stävja något de är rädda för.
Oavsett är det fruktansvärt om det ligger en liten sanning i det citat du valde att framföra. Det är inget vi bör acceptera från samhällets sida.
Som jag frågade korvgubbe nyss, tycker du det verkar som om samhället agerar kraftfullt och tror du det är möjligt att de behöver lite hjälp på traven?
Det kräver ingen forskare för att räkna ut att om en etnisk grupp utgör en stor andel idag och har ett högre födelsetal kommer de att öka i mängd på sikt och förändra fördelningen.
Precis, men enligt Svd och otaliga andra media (samt skribenter på Sporthoj faktiskt) genom åren så har det alltid bemötts som om man vore ngn foliehattsbärare om man framför denna åsikt. Än en gång, läs SvD's bemötande om just det och fundera igen om det är bra eller dåligt att det kommer till lite obekvämt folk bland de folkvalda.