Arga pensionärer

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Fan, efter att ha läst den här tråden är det nästan så att man får uppfattningen att pensionärer är som folk är mest fast en smula rynkigare.

För att återställa ordningen efter denna hyllningstråd ...

[YOUTUBE-ID]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ibBkR0VMFvo&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ibBkR0VMFvo&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
 

Mlscrew

Ride like you stole it
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 950 SMR -08
Jag upplever att tanterna är trevligare än gubbarna faktiskt.

Värsta gubben va ändå idag som stannade mitt på vägen för att tala om för min sambo att man minsann inte fick gå på gräset =)
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Råkade ut för en trevlig pensionär för en gång skull.
Var ute och körde trevliga 70 vägar i skogen kanske lite fortare än vad man får. Möter en gående dam i 70 års åldern som viftade med armarna och skrek något. Fördomsfull som man är misstänkte jag att hon skällde ut oss när vi passerade eller kanske var hon så snäll så hon varnade oss för en hastighetskontroll.
Mycket riktigt stod polisen med laser 200 meter längre ned.
Tur man saktade ned. :tummenupp
Pausade vid en kiosk 500 meter efter kontrollen och då kommer ännu en gammal dam fram och varnar oss för polisen och säger:
"Fina motorcyklar, kan tänka mig att man vill gasa på när man kör på raksträckan (syftade på där polisen stod) men ta det lugnt för där är en kontroll längre upp"
Blev helt chockad. :D
 

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Ort
...
Hoj
...
hände mig samma sak igår, körde iväg och glömde att ställa bränslefördelaren från "off" till "on" så den stannade längre ner på gatan. Då kom en äldre herre (70+) och frågade om han kunde hjälpa till och berätta något om hur man kolla stiftena och grejjer å att han minsann va en gammal knutte. Så när ja sen fick igång han bad han mig bara köra lugnt så ja inte råka ut för något =))

Inte riktigt samma sak med gnällkärringarna i området (45-55 års åldern) som gnäller för minsta lilla som när det var fullt på parkeringen utanför oss på julafton och morbror skulle ställa sig där det inte var någon parkeringsruta (men där man faktiskt KAN parkera och som folk BRUKAR göra näre är fullt på dom andra. Men inte ens på självaste julafton kan kärringarna va glada och nöjda :p
 

boxyzone

IF IN DOUBT, THROTTLE OUT
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Ängelholm
Hoj
Dr600, CBR900RR, LTD750
Jag upplever inte alls att pensionärer är gnälliga... nä de som gnäller i allmänhet är medelålders män som troligen inte får köpa hoj för frugan..

alla som gnällt på mig har varit från lillgamla 25-åringar till 60åringar men inga pensionärer, dom säger antingen något trevligt om hojen eller inget alls..
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag upplever inte alls att pensionärer är gnälliga... nä de som gnäller i allmänhet är medelålders män som troligen inte får köpa hoj för frugan..

Som inte får sätta på frugan, snarare.. :rolleyes:

Testo-gubbar och klimakteriemonster är obehagligt aggressiva.
Pensionärer är sällan neggo, de har accepterat sin förlorade ungdom.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Det handlar ofta inte om gnäll, utan det faktum att dom har bra jävla mkt mer erfarenhet av livet, & vill dela med sig! på gott & ont.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Min erfarenhet av pensionärer är faktiskt bara positiv.

Hade hojen på innegården och höll på att fixa med en sticker som man ville ha bort. En sånt där varningsklistermärke som amerikanare sätter överallt på sina produkter.
Kom ett pensionärspar fram och tyckte att bettan såg fin ut. Gubben frågade dock om inte bakdäcket var utslitet. Vet inte det sa jag. Det är ju minst 5 mm måntsre kvar så det tror jag inte.

Han tyckte kanske det var lite dåligt mönster jämfört med ett bildäck?
 

attack

Greve
Gick med
17 Feb 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R600 K1
När jag puttrade förbi en äldre dam i 50 km/h så märker jag redan 100 m ifrån henne att hon stirrar som en blådåre. När jag kanske är 10 m ifrån så räcker hon ut tungat åt mig och räcker finger. Jag blev ganska paff av den händelsen faktiskt. Helt oprovocerat.
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Näven får man ju bara när man är ute och kör, inte när man står still.
Antar att det är deras självbevarelsedrift, vem vet vad som finns under visiret.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Näven får man ju bara när man är ute och kör, inte när man står still.
Antar att det är deras självbevarelsedrift, vem vet vad som finns under visiret.

Så, i brist på kunskap om vad som finns under visiret, väljer självbevarelsedriften att provocera?

Anfall är bästa försvar?
 

Guldis

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2009
Ort
Landskrona
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
ditt körkort rykt fort som f*n

Säger snutfan som riskerat väääldigt många liv, Jag bara skrattar och går in i huset.

Följande dagar åker snuten förbi mitt hus ofta vilket dom aldrig brukade göra annars.


Snarlikt hände även mig dock två tjejer ur tjänst som stannade mig. Körde hem och körde precis som du om bilar perfekt så att inte idioten i röd sportbil(jaguar) bakom mig skulle kunna hänga på går väll runt 160-170 på 90 väg. Följer mig hem ca 1½ mil ligger mig i röven när hon kommer ifatt mig på 50 område kommer ut ur byn jag drar på igen och hon likaså. Börjar undra vad fan som händer :S? Åker in på en smal krokig väg sista biten hemåt hon ligger tutar och har sig på mig.
Börjar nu fundera över om jag ska dra ut i skogen och köra via den hem istället (körde supermotard) beslutar dock att köra vanliga vägen hem. Kommer fram till ett stopp då flyger det ur två kvinnor 27-30 års åldern och skriker polis och tar tag i armen på en. Tänkte vad i helvete inte kör polisen Jaguar...
Sen berätta dem att dem var ur tjänst och hämtade sina brickor visade för mig och sa att jag skulle sakta ner :S... Lönt dem förföljer en i samma hastigheter och utsätter folk för samma om inte värre risk än jag gör redan ? Slutar med att dem ger mig ett ajabaja finger och åker iväg igen...
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Själv har jag bara otur

Då jag har ett ganska högljut avgassystem ala vance & hines
Så passar granntanten på att pika mig om vi möts på parkeringen

Har dessutom fått utskällning av någon 70årig gubbe för att jag hade en kamphund i Centrala gävle en rottweiler som är snällare än ett lamm och dessutom vunnit många lydnadstävlingar

Men priset var nog när jag förra sommaren körde med min nyinköpta bmw 540 och någon gammal passat kombi hängde på så jag ökade till 200 (på 90 väg) och han hängde efter,

Så jag började köra om du bilarna som kom perfekt för att jag skulle hinna köra om och han skulle det inte för han skulle då fronta med dom.

5 omkörningar han jag med och passaten trängde ut mötande trafik + att en lastbil fick stanna för att inte fronta med honom.

Vägen var ren sedan och jag toppade 250 bromsade hårt och svängde snabbt in på gården och som vanligt har jag alltid basebollträ i bilen slet ut det och passaten kom och tvärnitade precis framför mig och föraren flyger ut och jag är redo att sopa ner honom för att jag inte visste vad det var för idiot

Han pekar på mig och säger
Nu var det tur för dig att jag är civil och ur tjänst och inte har något vittne med mig i bilen då har ditt körkort rykt fort som f*n

Säger snutfan som riskerat väääldigt många liv, Jag bara skrattar och går in i huset.

Följande dagar åker snuten förbi mitt hus ofta vilket dom aldrig brukade göra annars.

vilken nolla! oj vilken insatts han gjorde för att upplysa dig om att han är ledig idag annars hade han plockat dig.........självdö istället mongo jävel. tråkigt bara att det finns sådana tjockskallar inom poliskåren.


Äldre människor har jag bara fått positiv energi ifrån, verkar som de som lever längst och finns kvar är de som njutit av livet på MC
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Jag har stött på en högst hjälpsam pensionär.

Det var i vintras, gav vika för abstinensen och drog ut på en liten repa trotts snön. På en väg genom ett villaområde välte jag hojen, då snön var gropig och väl tillplattad (hal). Efter några tappra försök insåg jag att jag inte kunde resa 230kg själv. Det gick bara inte. Då kom det en liten tant med en liten hund, stannade till och skakade på huvudet. Kort därefter frågade hon om jag behövde hjälp med att få upp hojen. Svarade att den var tung som självaste fan, så det blir svårt. Hon tog tag i styret och jag tog tag i hojens mittdel och på bara några sekunder var hojen uppe! Jag tackade snällt för hjälpen, undrandes om det inte var självaste pippi långstrump i mogen ålder jag träffade på..
 

Lill-Sunken

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2010
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 690 smc r - 12
Han pekar på mig och säger
Nu var det tur för dig att jag är civil och ur tjänst och inte har något vittne med mig i bilen då har ditt körkort rykt fort som f*n

Säger snutfan som riskerat väääldigt många liv, Jag bara skrattar och går in i huset.

:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Kommer fram till ett stopp då flyger det ur två kvinnor 27-30 års åldern och skriker polis och tar tag i armen på en. Tänkte vad i helvete inte kör polisen Jaguar...
Sen berätta dem att dem var ur tjänst och hämtade sina brickor visade för mig och sa att jag skulle sakta ner :S... Lönt dem förföljer en i samma hastigheter och utsätter folk för samma om inte värre risk än jag gör redan ? Slutar med att dem ger mig ett ajabaja finger och åker iväg igen...

haha, tydligen många som är fast i sina yrkesroller och glömmer stämpla ut mentalt :näsblod
 
Last edited:
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top