Bauen
72# Sladdar över allt med noll koll
Ja,,de var en Olycka på parkeringen så de är därför dom har stängt den,,
De är ju tråkigt när de händer olyckor....Då får man börja leta en annan parkering då..

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vi har ju i stort sett haft tillstånd från Securitas.. de är väl de som skärrat dem lite... tänker ägna en del tid imorgon med att kolla vad som gäller... en risk är att parkeringen ägs av Volvo och att de är privat parkering för anställda.. jag vet inte hur de påverkar än.. men ska försöka kolla lite imorgon..
Fick höra av en medlem i fallskärmsklubben som håller till ovan parkeringen hur mycke han uppskattade att vi höll oss på en sån avlägsen plats när vi ville köra och inte höll till inne i stan och övade.. han tyckte bara de var kul att se oss vara igång och köra.. nu kör han själv enduro men de hör väl inte hit![]()
Vore tråkigt om vi inte kan vara kvar där nu...
Tjena grabbar. Kan bekräfta vad Bauen säger om parkeringen i Arendal. Jobbar själv på Securitas och kör nere i Arendal, en del av er har redan sett mej. Vad gäller parkeringen så ägs den av Volvo och det är enskilt område i hela Arendal, det sitter skyltar om detta vi infarterna. Vi (jag och mina kollegor) har sett mellan fingrarna vad gäller körningen där nere just därför att det har skötts snyggt. Ingen har blivit störd av det, Volvo har inte klagat och ingen har blivit skadad, förrän nu. Själv tycker jag att det är ett skitbra ställe, inget folk som springer ivägen, plus att det är kul att titta på när man inte har så mycke att göra. Tyvärr har gårdagens olycka lett till att de ansvariga på volvo fått upp ögonen för vad som händer där nere på kvällarna (ja, jag tror att dom visste det redan, men att dom inte brytt sej), vilket innebär att ingen form av körning kommer vara tillåten, inte heller för de som kör gocart.
Jag kan bara beklaga, men jag och mina kollegor är tvungna att lyda de order vi får från högre ort...
Hoppas ni hittar ett nytt lika bra (eller varför inte bättre?) ställe...
Mvh
vad är det för olycka? någon som skadat sig mycket eller?![]()
Tjena grabbar. Kan bekräfta vad Bauen säger om parkeringen i Arendal. Jobbar själv på Securitas och kör nere i Arendal, en del av er har redan sett mej. Vad gäller parkeringen så ägs den av Volvo och det är enskilt område i hela Arendal, det sitter skyltar om detta vi infarterna. Vi (jag och mina kollegor) har sett mellan fingrarna vad gäller körningen där nere just därför att det har skötts snyggt. Ingen har blivit störd av det, Volvo har inte klagat och ingen har blivit skadad, förrän nu. Själv tycker jag att det är ett skitbra ställe, inget folk som springer ivägen, plus att det är kul att titta på när man inte har så mycke att göra. Tyvärr har gårdagens olycka lett till att de ansvariga på volvo fått upp ögonen för vad som händer där nere på kvällarna (ja, jag tror att dom visste det redan, men att dom inte brytt sej), vilket innebär att ingen form av körning kommer vara tillåten, inte heller för de som kör gocart.
Jag kan bara beklaga, men jag och mina kollegor är tvungna att lyda de order vi får från högre ort...
Mvh
Mvh
G4s har väll bevakningen för volvo?!
G4s har väll bevakningen för volvo?!
Har pratat med ansvarig för området ute vid Arendal idag igen.
Helt kört för iår.
Parkeringen kommer användas för uppställning av bygg material.
Detta är alltså enda anledningen till att vi inte får köra där just nu.
Ang. olyckan som skedde så tog "någon tillfälligt ansvarig" bara försiktighets åtgärder då han som ansvarar hade semester. Kan man ju förstå.
Bygget planeras vara klart runt feb. 2008.
Bara o gilla läget och ligga lågt därute tills nästa vår mao. så får vi ge det ett nytt försök.
/ Nicklas
Ja vi får tacka då för engagemanget. Men vi kanske skulle få till nått till nästa år då och kanske ha fasta träningstider så de vet när vi är där och när andra är där. Typ tis,tors lördag eller nått?
Kanske kan va nått. Men kanske kan va bra att börja mjuka upp dem och diskutera redan nu. Sånna beslut brukar ju inte direkt gå fort i stora organisationer menar ja.
Har pratat med ansvarig för området ute vid Arendal idag igen.
Helt kört för iår.
Parkeringen kommer användas för uppställning av bygg material.
Detta är alltså enda anledningen till att vi inte får köra där just nu.
Ang. olyckan som skedde så tog "någon tillfälligt ansvarig" bara försiktighets åtgärder då han som ansvarar hade semester. Kan man ju förstå.
Bygget planeras vara klart runt feb. 2008.
Bara o gilla läget och ligga lågt därute tills nästa vår mao. så får vi ge det ett nytt försök.
/ Nicklas
Hörde talas om att det skall finnas ngn klubb ute i Arendal, med verkstad och allt. Finns det det? Samtalade med en kille nämligen som bodde på Marstrand och höll på med travhästar och själv körde han en R7:a, han tyckte att jag skulle hänga med ut till Arendal och där skulle han hjälpa mig med service på min R1:a, då hans polare var grym på det enl honom och arbetade där. Jag skulle få väldigt bra pris på service och material. Ngn som känner till det i Arendal? Tyckte det lät för bra för att vara sant efter allt han sa, så därför undrar jag nu..
inte för att vara sån men va har det med denna tråden att göra?
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |