ARC svindyrt!

crallan skrev:
Jaha ville bara gnälla lite igen, hur i hela friden kan Arc ha så hutlösa start avgifter? Falken 800 inkl el, Arc 1800+el!! :4skrika

Anderstorp är en SM-tävling på en riktigt klassisk bana, Falken 800kr är väl B-tävlingen i samband med ERF. SM/SO på Falken kostar väl 1600 (om man inte betalar för 1/4).......

Pelle B skrev:
Anderstorp är en SM-tävling på en riktigt klassisk bana, Falken 800kr är väl B-tävlingen i samband med ERF. SM/SO på Falken kostar väl 1600 (om man inte betalar för 1/4).......

Men i SO ingår väl el?

Pelle B skrev:

Visst är det så, men faktum kvarstår att vi betalar 1000:- mindre för bättre service, tidtagning, el, dusch, toalett på denna mindre klassiska nyuppfräschade bana med depåboxar....
Vet inte om jag tycker det låter vettigt, men o andra sidan har jag haft fel förr.

edit: sär skrivning

Pelle B skrev:

Om de nu ska ta 200kr extra + elkostnader så borde
man förvänta sig att arrangörerna ger en bra tävling.

Men som de flesta kommer ihåg från förra året så var det
att Anderstorp var svindyrt och tävlingarna blev ett fiasko!
När inte tidtagningen fungerade och domarna inte hade nån
aning om vad som pågick, och hur många varv varje klass skulle köra.

Så visst får vi klaga, jag vill inte behöva uppleva en till liknande tävling där
jag går miste om mina poäng för att domarna inte har nån koll...

crallan skrev:
Visst är det så, men faktum kvarstår att vi betalar 1000:- mindre för bättre service, tidtagning, el, dusch, toalett på denna mindre klassiska nyuppfräschade bana med depåboxar....
Vet inte om jag tycker det låter vettigt, men o andra sidan har jag haft fel förr.

Skulle inte Anderstorp ha byggt ut för i år med nytt depåområde?

crallan skrev:

1-dagars tävling kontra 2-dagars tävling. Falkenberg bra mycket kortare och mindre bana.
ERF-upplägg, 2 b-klasser och 1 endurance-klass. Sm-helg 125,250,SB,250sp,125jr,r600/r1000,std600. Vill man ha bantid, ja då kör man ERF eller åker på träningsdagar. Vill man köra race, tävlar man på sm-helger.

ok behhöver seriös hjälp nu.. Jag såg något om det förut men hittar inte tråden igen..

SJÄLVA PROBLEMET

Jag anmälde mig bara till anderstorp på roadracing.se allt är betalt och så.
Sen eftersom jag inte vet om jag kommer kunna köra alla deltävlingar så tänkte jag att jag bara anmäler mig till andrestorp. Men nu har min kalender ändras så jag kan kan köra nästa tävling också.

Men jag kan inte anmäla mig på rodracing .se varför tar de bort en själv när man anmält sig en gång?

/Jonas

Swedie skrev:
Skulle inte Anderstorp ha byggt ut för i år med nytt depåområde?

Är väl snart 3 år sen man sa att depåboxar skulle vara klara.

Det jag senast sett att det stod något om att det skulla vara depåboxar + nya eller renoverade toaletter är när STCC ska köra där i sommar. Hur det kommer se ut i vår när vi ska dit har dom inte sagt nått om?

På ARC:s hemsida står nu att el kostar 200:-/dag på deras träningsdagar som kostar 1000:-/dag eller 1500:-/2 dagar. Förmodligen blir det samma elpris på helgen med. Så 800:- för el på Anderstorp kanske? Isf avgifter till ARC på 4100:- för att anmäla sig till träning + tävling med el?

Last edited:
Det lutar åt ett eget el-verk i sådant fall..
Dessutom är det väl så att de inte får sälja vidare el utan tillstånd.

Axxexs skrev:
På ARC:s hemsida står nu att el kostar 200:-/dag på deras träningsdagar som kostar 1000:-/dag eller 1500:-/2 dagar. Förmodligen blir det samma elpris på helgen med. Så 800:- för el på Anderstorp kanske? Isf avgifter till ARC på 4100:- för att anmäla sig till träning + tävling med el?

Hoppsan då! :skrämd

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...