Arboga

Nexor skrev:
Såhär:
images

Det var dock inte den jag tänkte på, finns en som är ännu likare i färg. Och kom inte o säg att det är nån replica av Gixxern, jag vet att det är tvärtom!
:hihi
Ok... du kan ha rätt. Har sett mindre gixxrar med samma färgsättning av tidigare årsmodeller. Snyggaste färgerna f.ö. :tummenupp

Skeebum skrev:
Nu har jag flyttat till Arboga. Så kommigen nu alla arbogabor, berätta allt jag behöver veta...

Vart äter man, vart tränar man (gym), vart springer man...

Gomorron ola!

Det finns bara nautilus i arboga... så du får snällt börja pendla till Köping igen tror jag, atleten foreeeeeever! :gnissla Dvs om du inte vill trängas på världens minsta gym med en massa tanter...

Springer gör man väl i skogen ovanför badet, själv sprang jag vilse där men annars är de väl samma stuk på dem som vid IKW-stugan här i stan.

(enligt emma finns det nåt privatgym nånstans, men då ska man väl känna folket för att få vara med o leka.)

har du bott i en större stad innan?? isåfall har du verkligen bytt ner dig, bodde i arboga i 19 år sen fick jag nog. Ska inte skriva en massa negativt, men du kommer säkert upptäcka en hel del. Håller mig undan den staden så gott det går.

och ja, paus finns kvar.

UrbanTiger skrev:
Att MCDonalds valde att bygga sin restaurang utanför bebyggt område säger väl allt om vad det är för ställe :rofl

Annars är det väl en fin liten stad. En del konstigt folk finns det, lokalpatrioter tror jag man kan kalla det.
-Är du från Arboga?
-Nej, Köping......
Pang :näsblod

hahaha...ja jag kan bara hålla med dig tiger..så är det faktiskt :hihi

Syrrans kille driver ett svartgym i stan dit de flesta går, kommer drivas vitt inom kort. Pm'a mig så ska jag försöka fixa en plats åt dig.
Äter gör du på någon av de 8 pizzeriorna men pizzeria viking, sicilia och maestro är klart bäst.
Finns inget att göra i stan på helgerna dock, att gå ut här är som att meta i dammen utanför barsebäck, inget napp direkt och får man nåt så står det inte rätt till där....
Det finns felra skitbra spår att springa, det bästa är vid teknikbacken där du går starkt ut med en spurt uppför backen och tar en runda på ca 5-8 kilometer på spåret i skogen innan du är tillbaka. Annars har du maxelmossen där Lasse-maja loppet går varje år, är väl runt 1,5 mil eller nåt. Eller briabspåret, när du åker ut till mcdonalds så har du en rondell ca 3 kilometer innan nästa rondell (strax efter lidl ligger den jag menar) och där inne till vänster börjar briabspåret, också mkt bra.
Pm'a om du vill veta något mer!

En fråga bara, vart har du börjat jobba?

Aratron skrev:
har du bott i en större stad innan?? isåfall har du verkligen bytt ner dig, bodde i arboga i 19 år sen fick jag nog. Ska inte skriva en massa negativt, men du kommer säkert upptäcka en hel del. Håller mig undan den staden så gott det går.

och ja, paus finns kvar.

Paus finns väl INTE kvar? Lades väl ner för ca 4 år sedan men det dök upp en pizzeria där efter ett tag? Eller så drevs det vidare ett tag däremellan också, men själva paus är borta iaf.

Promenera/cykla inte längs landningsbanan. Framförallt inte när flygplan startar och landar. :fatta!

Lokalbefolkningen må vara less på livet, det förstår jag efter att ha inspekterat stan en vecka, men skall de ha ihjäl sig får de göra det på sätt som inte riskerar att haverera flygplan med mig i! :fatta! :huvet :fatta! :4skrika

Annars är det väl en fin liten stad. En del konstigt folk finns det, lokalpatrioter tror jag man kan kalla det.
-Är du från Arboga?
-Nej, Köping......
Pang :näsblod[/QUOTE]

Kan bara hålla med, var där och festade ett par ggr. i somras och infödingarna var inte direkt trevliga när stockholmarna kom dit och tog alla tjejer....

Dee_cati skrev:
Syrrans kille driver ett svartgym i stan dit de flesta går, kommer drivas vitt inom kort. Pm'a mig så ska jag försöka fixa en plats åt dig.
Äter gör du på någon av de 8 pizzeriorna men pizzeria viking, sicilia och maestro är klart bäst.
Finns inget att göra i stan på helgerna dock, att gå ut här är som att meta i dammen utanför barsebäck, inget napp direkt och får man nåt så står det inte rätt till där....
Det finns felra skitbra spår att springa, det bästa är vid teknikbacken där du går starkt ut med en spurt uppför backen och tar en runda på ca 5-8 kilometer på spåret i skogen innan du är tillbaka. Annars har du maxelmossen där Lasse-maja loppet går varje år, är väl runt 1,5 mil eller nåt. Eller briabspåret, när du åker ut till mcdonalds så har du en rondell ca 3 kilometer innan nästa rondell (strax efter lidl ligger den jag menar) och där inne till vänster börjar briabspåret, också mkt bra.
Pm'a om du vill veta något mer!

En fråga bara, vart har du börjat jobba?

Tack så mycket. Det var ett sådant svar som jag ville ha.

Och till er andra som bara skriver en massa skit: Jag har växt upp i köping så jag vet vad arboga är för en stad. Det är lite konstigt att det bara är folk som inte bor i arboga som uttalar sig...

Fredde skrev:
Kan bara hålla med, var där och festade ett par ggr. i somras och infödingarna var inte direkt trevliga när stockholmarna kom dit och tog alla tjejer....

Vadfan ska dom med dryga styckholmare till?! Tror nog att det var ennu ett önsketänkande av en 08:a med för stort självförtroende och för liten...

Skeebum skrev:
Vadfan ska dom med dryga styckholmare till?! Tror nog att det var ennu ett önsketänkande av en 08:a med för stort självförtroende och för liten...

Låter lite som Arvidsjaursyndromet. Killarna kliar sig i huvudet och fattar inte varför alla tjejerna drar så fort de bara kan. Allt som väcker det minsta intresse finns ju i Norrlands inland: Jakt, fiske och snöskotrar... behöver man känna till mer?

Vad de nu skall med dryga Stockholmare till är faktiskt en öppen fråga... men de kanske bara tar första bästa utsocknes och förstår inte bättre? :D

ft skrev:
Låter lite som Arvidsjaursyndromet. Killarna kliar sig i huvudet och fattar inte varför alla tjejerna drar så fort de bara kan. Allt som väcker det minsta intresse finns ju i Norrlands inland: Jakt, fiske och snöskotrar... behöver man känna till mer?

Vad de nu skall med dryga Stockholmare till är faktiskt en öppen fråga... men de kanske bara tar första bästa utsocknes och förstår inte bättre? :D
Jag var i Arvidsjaur och festade en gång (kompisar som gick flyggymnasiet). Men jag vet inte om jag såg en enda kille från orten. De infödda flickorna var dock både fagra och trevliga. :)

Obs: Det är inte killen som har skrivit brevet som är med på bilden Det är en av hans kompisar som visar sig från sin bästa sida. :öl :fyllisar

Bifogat

• bjaerven.jpg
    bjaerven.jpg
    19.4 KB · Visningar: 91
Esquire skrev:
Men jag vet inte om jag såg en enda kille från orten. De infödda flickorna var dock både fagra och trevliga. :)

Q.E.D! En utsocknes, och genast slog de på charmen... till och med för en sån där plastraketsåkare! ;)

(Proffs hoppar ur granar. Riktiga proffs missar alla grenarna på vägen ner också... :rolleyes: )

Iofs så stämmer det att det brukar kunna bli slagsmål om en köpingsbo är i farten men sådant gäller ju alla mindre grannstäder. Själv hamnade man i ett stort slagsmål utanför hantis för ett par år sedan, bara för att vi var ett gäng arbogabor som inte passade in. Så köpingsbor är inte ett dugg bättre själva, men jag tycker inte ens att det är värt att räkna oss som olika då det skiljer mindre än 3 mil mellan hålorna!
Att stockholmare däremot åker på stryk kan jag förstå :) Oftast ohyffsade och bråkiga av sig, även om de inte är det så är det lika bra att ta det säkra före det osäkra och ge dem en omgång :hihi

Att stockholmare däremot åker på stryk kan jag förstå :) Oftast ohyffsade och bråkiga av sig, även om de inte är det så är det lika bra att ta det säkra före det osäkra och ge dem en omgång :hihi[/QUOTE]

Stockholmare är alltid trevliga :)

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...