Arboga

Skeebum

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha WRF250 -07
Nu har jag flyttat till Arboga. Så kommigen nu alla arbogabor, berätta allt jag behöver veta...

Vart äter man, vart tränar man (gym), vart springer man...

Är det inte där det tillverkas öl och sällskapet vakttornet har sitt huvudkontor? Se upp för män med portfölj :D

Skeebum skrev:
Nu har jag flyttat till Arboga. Så kommigen nu alla arbogabor, berätta allt jag behöver veta...

Vart äter man, vart tränar man (gym), vart springer man...

Jag beklagar! :(

Äta får du göra i byns lokala pizzeria, halvdant käk och taskiga öppettider.
Gym? :va
Springer gör man i skogen och dit är det nära! :tummenupp

:hihi

mb skrev:
Är det inte där det tillverkas öl och sällskapet vakttornet har sitt huvudkontor? Se upp för män med portfölj :D

Vad är sällskapet vakttornet?

Är det ingen som kommer/bor i Arboga som kan svara?

Själv är jag uppväxt i Köping, men bott i Eskilstuna de 4 senaste åren pga studier. Men nu när jag har fått mig att jobb i Arboga så är det ju lika bra att flytta hit.

Jag vill ha tipps på vilket gym som är bra, dock ej Nautilus! Och så kanske det finns någon som har bra tipps på MTB-stigar.

UrbanTiger skrev:
Välkommen till ingenstans :hej
I Arboga gör man inget, där bor man och där dör man, inget mer. Hur fan kan man flytta till Västmanlands rövhål :va
Och inte fan är det bättre i Köping :gnissla

Ja, det var ju konstruktivt... Är det du som kör en svart blade och känner Vesa?

UrbanTiger skrev:
Välkommen till ingenstans :hej
I Arboga gör man inget, där bor man och där dör man, inget mer. Hur fan kan man flytta till Västmanlands rövhål :va
Och inte fan är det bättre i Köping :gnissla

Men Ubbe föffaan!
Visst finns det mer att göra i Köping än i Arboga?
Gå och bowla vettu! Snart har dom ju öl å vin-rättigheter å... :fyllisar
Sen kan ju du köra med din mini i willysgaraget! :tummenupp

Markus skrev:
Usch vilket inskränkt uttalande, gillar du inte religösa minoriteter? :7peta
Delar av min närmare släkt är medlemmar, så jag är mer än väl insatt i deras verksamhet. Om det är en destruktiv sekt eller inte kan diskuteras i all oändlighet, men nog gör man rätt i att vara på sin vakt iaf ifall man vet med sig att man dras till den typen av sammanslutningar.

UrbanTiger skrev:
Och du kommer att brinna i helvetet enlig dom då, LR :brinnerup
Nja, jag vet inte... de jag känner respekterar mitt beslut och tror inte nödvändigtvis att jag möter någon evig undergång bara för det om jag är en bra människa i övrigt utifrån mina förutsättningar. Däremot ifall man går med och sedan hoppar av så är man rökt :brinnerup

mb skrev:
Delar av min närmare släkt är medlemmar, så jag är mer än väl insatt i deras verksamhet. Om det är en destruktiv sekt eller inte kan diskuteras i all oändlighet, men nog gör man rätt i att vara på sin vakt iaf ifall man vet med sig att man dras till den typen av sammanslutningar.

Haha jag ska passa mig...

Om någon hoppar av så fryses personen ut till den grad att hans/hennes bästa vänner sedan 20 år tillbaka inte hälsar längre när de promenerar förbi på gatan.

mb skrev:
Om någon hoppar av så fryses personen ut till den grad att hans/hennes bästa vänner sedan 20 år tillbaka inte hälsar längre när de promenerar förbi på gatan.

Saaning med modifikation, det kan hända så men det kan likväl hända ingenting särskilt. Janne Josefsson har inte alltid sanningen, men du har ju personlig erfarenhet (det har jag också men inte alls lika nära som du). Jag vet folk som gått med, hoppat av, gått med igen osv.

Markus skrev:
Saaning med modifikation, det kan hända så men det kan likväl hända ingenting särskilt. Janne Josefsson har inte alltid sanningen, men du har ju personlig erfarenhet (det har jag också men inte alls lika nära som du). Jag vet folk som gått med, hoppat av, gått med igen osv.
Det är en uppmaning från högsta instans att inte hälsa på någon uteslutits, om de alltså en gång varit fullvärdiga medlemmar. De som fortsätter att umgås med en avhoppare kommer direkt att sjunka i status och få en svårare tillvaro. Däremot är familjen tillåten att ha fortsatt kontakt och det finns även lite andra undantag, men i princip är det värsta tänkbara sortens utfrysning.

Red: Jag känner de som hoppat av och förlorat 90% av sitt sociala liv. Det är inte alls ovanligt, även om det kan finnas undantag beroende på situationen. Finns lite personliga erfarenheter och berättelser att läsa exempelvis här om ni vill veta hur det kan gå till: http://www.hjalpkallan.org/personliga_erfarenheter.htm (jag kan förstås inte backa upp allt som står skrivet där, men mycket är bekant).

Last edited:
mb skrev:
Det är en uppmaning från högsta instans att inte hälsa på någon uteslutits, om de alltså en gång varit fullvärdiga medlemmar. De som fortsätter att umgås med en avhoppare kommer direkt att sjunka i status och få en svårare tillvaro. Däremot är familjen tillåten att ha fortsatt kontakt och det finns även lite andra undantag, men i princip är det värsta tänkbara sortens utfrysning.

Din Gixxeravatar ser precis ut som en RG125F, och nej det kan absolut inte vara tvärtom....

mb skrev:

Såhär:
images

Det var dock inte den jag tänkte på, finns en som är ännu likare i färg. Och kom inte o säg att det är nån replica av Gixxern, jag vet att det är tvärtom!
:hihi

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...