Arbetslösheten

• Thread starter Thread starter Coole Bengt
  • Start date Start date
Tycker det är lite för mycket juck plutt och tutt i arbetslivet...

Mögel skrev:
varför?? :va

Då får man ju inga pengar!!! Inte så mycke iallefall...
Sen har man ju nått att göra på dagarna oxå!!... :)
jag är trött på mitt jobb, arg på metall, gjort samma skit i 6 år. osså är det okristligt att gå upp mitt i natten för att ha tråkigt :(

är mest arg för att jag har en arbetskamrat som är slö och medvetet slöar och att jag får täcka upp för det med samma lön som han (pisslön).

vi kör en maskin som monterar ytmonterade komponenter på kretskort, Mydatas MY15 om någon vet vad det är. För honom tar det 4 timmar att sätta upp 3 magasin till maskinen, medans det tar 30 minuter för mig utan att jag anstränger mig. han har som princip att aldrig starta maskinen efter lunch (kl14) för då blir det så jobbigt att göra rent och bla bla bla.

han skippar de stora jobben med ursäkten; du är mycket snabbare än mig, och han kommer undan med det oxå! cheferna säger bara; ja men du vet ju hur han är. igår sa jag till dom "ja det vet ni med, gör något åt det då för helvete" och gick därifrån. dessutom så är han fackansvarig och hans bror är metall-boss i stan och står bakom han såklart.

i hyllan med färdiga jobb så har jag, utan att överdriva, gjort 9 av 10 st...

så ja, jag hade hellre varit arbetslös än att fortsätta att jobba med en slö jävla idiot med samma lön...

Coole Bengt skrev:
Återkommer senare om det här jätteproblemet.

Jag anser att arbetslösheten skall slopas.

Nu vet ni vad jag tycker, så nu behöver ni inte undra längre.

CJ900RR skrev:
jag är trött på mitt jobb, arg på metall, gjort samma skit i 6 år. osså är det okristligt att gå upp mitt i natten för att ha tråkigt :(

är mest arg för att jag har en arbetskamrat som är slö och medvetet slöar och att jag får täcka upp för det med samma lön som han (pisslön).

vi kör en maskin som monterar ytmonterade komponenter på kretskort, Mydatas MY15 om någon vet vad det är. För honom tar det 4 timmar att sätta upp 3 magasin till maskinen, medans det tar 30 minuter för mig utan att jag anstränger mig. han har som princip att aldrig starta maskinen efter lunch (kl14) för då blir det så jobbigt att göra rent och bla bla bla.

han skippar de stora jobben med ursäkten; du är mycket snabbare än mig, och han kommer undan med det oxå! cheferna säger bara; ja men du vet ju hur han är. igår sa jag till dom "ja det vet ni med, gör något åt det då för helvete" och gick därifrån. dessutom så är han fackansvarig och hans bror är metall-boss i stan och står bakom han såklart.

så ja, jag hade hellre varit arbetslös än att fortsätta att jobba med en slö jävla idiot med samma lön...

Det är väl ingen som tvingar dig att jobba?
säg upp dig om det är så jävligt.

CJ900RR skrev:

Byt jobb.... :tummenupp

jag tog ledig ett ta när en doktor sa att jag hade lite uppsvullna skulderblad pga mitt arbete. Slutade och fick akassa :) flyttade sen typ 130mil norut o lever livet med 700kr om dagen :banana

Har aldrig gått arbetslös så jag vet inte om det är ett problem som verkligen är så stort. Vill man verkligen jobba så finns det jobb. Ibland kanske problemet ligger i att många har lite väl höga tankar om sig själva. Jag menar man kan inte bli hjärnkirurg bara för att man har gått ut omvårdnadsprogrammet på gymnasiet... Eller jag vet inte.... har ju som sagt aldrig haft problemet... :confused: :va

CJ900RR skrev:
jag vill oxå vara arbetslös :)

Det är inget att skämta om. Med alla nedskärningar inom kåren så riskerar jag ständigt att bli utan arbete. Vad skulle jag då leva av? Och hur skulle jag ha råd att behålla min motorcykel?

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8