Maestro
Ny medlem
Jag tror att vår allt mer globala värld och ekonomi med automatik kommer att jämna ut världens inkomster med åren.
Alldeles säkert för majoriteten men det krävs politiska verktyg, det kommer inte ske automatiskt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att vår allt mer globala värld och ekonomi med automatik kommer att jämna ut världens inkomster med åren.
Funkar det så är det ju det bästa i en perfekt värld. Dessvärre så kräver bolagets kunder i sin tur hela tiden lägsta möjliga pris och går kanske till konkurenten på andra sidan gatan och handlar istället när priset blir för högt.
Du är själv tillräckligt gammal för att minnas de svältande Biafrabarnen tror jag. Sådan misär ser vi inte längre i världen.
Det räcker inte. Då skulle Afrika och Östeuropa blomstra av sina goda affärer. Området måste vara stabilt politiskt, och kunna garanteras för många år framöver. Det ska finnas ett vägnät och ett utbyggt flyg och/eller en frakthamn som på relativt kort tid kan leverera varor till slutdestinationen i Europa.De fattigaste länderna har billigast arbetskraft och drar automatiskt till sig produktion.
Nja. Apple som nämns i trådstarten är väl ett bra exempel på att kunden inte alls jagar lägsta pris. Och de stora kostnaderna för Apple/H&M/IKEA/ ligger inte i tillverkningen, utan långt senare i ledet, i reklam, personal, lokaler osv.
Världen är komplicerad.![]()
Nej, du beskrev vad du trodde var en trend, jag visade att det inte stämde.Läsförståelse är tydligen också komplicerat. Jag beskrev en trend och inte exakt hur världen ser ut idag.
Men vill du tro att vi i sverige i all framtid kan fortsätta ha bättre levnadstandard än resten av världen så tänker inte jag bråka.
Läsförståelse är tydligen också komplicerat.
Nej, du beskrev vad du trodde var en trend, jag visade att det inte stämde.
Jag har över huvudtaget inte uttalat mig om vad jag tror om Sveriges fortsatta levnadsstandard.
Och du inser inte att dessa två påståenden emotsäger varandra?
Köpte min första mobil för ca. 20år sedan, kostade då tre papp med abb.
Jag tror att vår allt mer globala värld och ekonomi med automatik kommer att jämna ut världens inkomster med åren. Du är själv tillräckligt gammal för att minnas de svältande Biafrabarnen tror jag. Sådan misär ser vi inte längre i världen. De fattigaste länderna har billigast arbetskraft och drar automatiskt till sig produktion.
Största problemet kan vara om världen ska börja odla energi istället för mat på världens odlingsbara markytor. Men det är en helt annan historia.
Tror min Philips Fizz kostade 3995:- utan, och den var fräck!!
Fizz kom enligt denna källa så sent som 1996
http://m3.idg.se/2.1022/1.102826
Edit: Med kostnad på 20 000 tror jag snarare man var inne på slutet på 80-talet vilket är ungefär lika fel tidsmässigt.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |