Arai’s carbon helmet now for 2011

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Hårdrock. Säkert helt gratis..

Arai’s long-awaited, super-exclusive carbon RX-7 RC helmet will be available in the UK from January.
Stock of the lid will be limited to three per dealer, it will cost an eye-watering £2099.99 and only 250 will be available across the whole of Europe.

It’s claimed to be ultra lightweight yet super-strong, and is fully approved to ECE 22.05 and Snell M2010 safety standards.
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag var tvungen att läsa två gånger. 2000 pund? Herrejevlar! Det är mer än jag gav för min hoj.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Arai’s long-awaited, super-exclusive carbon RX-7 RC helmet will be available in the UK from January.
Stock of the lid will be limited to three per dealer, it will cost an eye-watering £2099.99 and only 250 will be available across the whole of Europe.

It’s claimed to be ultra lightweight yet super-strong, and is fully approved to ECE 22.05 and Snell M2010 safety standards.

Ha. Där försvann hårdrocken.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Jag brukar ju ofta skriva vad jag tycker så varför inte denna gång också?:

Arai passar inte min skalle, inte alls faktiskt. Jag har aldrig sörjt för det då jag anser deras hjälmar vara fula, dyra och icke presvärda. Men det är inget jag brukar störa mig på då smaken och huvudformen varierar.

Men här kan jag inte hålla mig!

Vilken äckelful kruka och att ta 2100 PUND för den borde f-n vara straffbart! Kvittar om den är ollad och ingnodd i utrotningshotat valfett av högt uppsatt boss hos Arai!

Nu har jag ventilerat lite. :gnissla
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
Jag brukar ju ofta skriva vad jag tycker så varför inte denna gång också?:

Arai passar inte min skalle, inte alls faktiskt. Jag har aldrig sörjt för det då jag anser deras hjälmar vara fula, dyra och icke presvärda. Men det är inget jag brukar störa mig på då smaken och huvudformen varierar.

Men här kan jag inte hålla mig!

Vilken äckelful kruka och att ta 2100 PUND för den borde f-n vara straffbart! Kvittar om den är ollad och ingnodd i utrotningshotat valfett av högt uppsatt boss hos Arai!

Nu har jag ventilerat lite. :gnissla

Jag gillar Arai men den där såg ut som stryk.
 

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Jag brukar ju ofta skriva vad jag tycker så varför inte denna gång också?:

Arai passar inte min skalle, inte alls faktiskt. Jag har aldrig sörjt för det då jag anser deras hjälmar vara fula, dyra och icke presvärda. Men det är inget jag brukar störa mig på då smaken och huvudformen varierar.

Men här kan jag inte hålla mig!

Vilken äckelful kruka och att ta 2100 PUND för den borde f-n vara straffbart! Kvittar om den är ollad och ingnodd i utrotningshotat valfett av högt uppsatt boss hos Arai!

Nu har jag ventilerat lite. :gnissla

:rofl:rofl
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Jag brukar ju ofta skriva vad jag tycker så varför inte denna gång också?:

Arai passar inte min skalle, inte alls faktiskt. Jag har aldrig sörjt för det då jag anser deras hjälmar vara fula, dyra och icke presvärda. Men det är inget jag brukar störa mig på då smaken och huvudformen varierar.

Men här kan jag inte hålla mig!

Vilken äckelful kruka och att ta 2100 PUND för den borde f-n vara straffbart! Kvittar om den är ollad och ingnodd i utrotningshotat valfett av högt uppsatt boss hos Arai!

Nu har jag ventilerat lite. :gnissla

du har missat poängen. det är limited edition. den är inte till för oss dödliga. utan för dom som är sugna på något som inte alla kan ha.

ja tycker det är ballt att arai i denna tid gör en oneoffhjälm för folk som har råd :tummenupp
 

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Just det jaaa...
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
.......

För dom pengarna borde det ingå garanti att skallen klarar sig vid klotning oavsett:brinnerup:huvet
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
du har missat poängen. det är limited edition. den är inte till för oss dödliga. utan för dom som är sugna på något som inte alla kan ha.

ja tycker det är ballt att arai i denna tid gör en oneoffhjälm för folk som har råd :tummenupp

Spelar ingen roll enligt mig. Ska man göra en riktigt "kräjsy" sak i bistra tider får man fan anstänga sig mer än att producera en kolfiberkruka som ser ut som avföring.
Att sedan ta hutlöst betalt för den när konkurenter kan ta vettigt betalt för snygga diton är ju bara retligt!

Men återigen är det bara personliga åsikter, men Arai har alltid tagit för mycket betalt för sina hjälmar som inte är ett dugg bättre än konkurenternas och här gick de över gränsen.
 

whitebeard

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2009
Ort
stockholm
Hoj
95 kawasaki ninja
kolfiber

Spelar ingen roll enligt mig. Ska man göra en riktigt "kräjsy" sak i bistra tider får man fan anstänga sig mer än att producera en kolfiberkruka som ser ut som avföring.
Att sedan ta hutlöst betalt för den när konkurenter kan ta vettigt betalt för snygga diton är ju bara retligt!

Men återigen är det bara personliga åsikter, men Arai har alltid tagit för mycket betalt för sina hjälmar som inte är ett dugg bättre än konkurenternas och här gick de över gränsen.

Hjälmen som finns på bild från Forsman motor är en Bilracing hjälm,det ser man på H A N S fästet .(Nackskydd) En bilracing hjälm har oftast NOMEX inner o detgår inte att ta ut.Inte att rekommendera för mc + att sikten (hålet) brukar vara avsevärt mindre än mc.

Nu till Arai hjälmen,Säkert toppen kvalite men snälla nån,30 + är vansinnigt.Det finns en uppsjö av kolfiber hjälmar som kostar 5 o neråt men vill man ha något unikt så .Det skulle vara intressant att veta vikten på hjälmen för det unika med kolfiber är att dom ska vara lätta,typ 1100 gr o neråt.:)
 

emma082

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Ort
Uttran
Hoj
Honda CBF600 -04
Jag brukar ju ofta skriva vad jag tycker så varför inte denna gång också?:

Arai passar inte min skalle, inte alls faktiskt. Jag har aldrig sörjt för det då jag anser deras hjälmar vara fula, dyra och icke presvärda. Men det är inget jag brukar störa mig på då smaken och huvudformen varierar.

Men här kan jag inte hålla mig!

Vilken äckelful kruka och att ta 2100 PUND för den borde f-n vara straffbart! Kvittar om den är ollad och ingnodd i utrotningshotat valfett av högt uppsatt boss hos Arai!

Nu har jag ventilerat lite. :gnissla

:rofl:rofl:rofl Ingår utrotningshotat valfett måste man ju ha en!! :D
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top