Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Chris Ash skrev:

GuW skrev:Det räcker ju ibland med att både köpa Aftonbladet och Expressen för att få motsägelsefull rapportering från vad som helst.
Chris Ash skrev:Vänta ett tag så kommer /.../ Markus förklara hur det ligger till.
Chris Ash skrev:
Chris Ash skrev:Jag tror den här akademikern ingick i den allomfattande konspirationen med de otaliga förgreningarna. Alla vet ju att muslimer är onda.
Vänta ett tag så kommer ah17 och Markus förklara hur det ligger till.
Så Sverige skulle vara neutralt?Nursey skrev:Man skall inte lita helhjartat pa ngn nyhets redaktion, valdigt manga har vinklade nyheter. Kollar man pa amerikanska nyheter sa pratar ju de bara om sina ca 107 pers som dog i irak...men inte fasen namns de 10 000 irakier som dog. Neutrala landers nyheter ar oftast battre i sanningsvarde- synpunkt. Men man maste ta allt med 15 nypor salt.
![]()

ah17 skrev:Fox - lär vara rättvisa och balanserade om man får tro dem själva.
Samma sak säger väl SVT om sig själva.
"Ingen har kunnat belägga att Fox är partiska. Tvärtom. Det ansedda medieforskningsinstitutet Center for media and public affairs, CMPA, granskade nyhetsförmedlingen under presidentvalet förra hösten. Resultatet? Som bloggen tidigare rapporterat var Fox News minst obalanserad i en studie som omfattade september månad 2004. Fox hade visserligen större andel positiva inslag om Bush i sakfrågebevakningen, 30 procent, än om Kerry, 28 procent. Men denna obalans var liten i jämförelse med de tre traditionella kanalerna (ABC, CBS, NBC), som hade betydligt mer obalanserad rapportering: 41 procent positiva inslag för Kerry, 23 procent för Bush.
När medieinstitutet senare sammanställde mediebevakningen under hela presidentvalskampanjen blev slutsatsen: John Kerry fick den bästa mediebevakningen någonsin. Och då har man använt samma forskningsmetodik sedan 1980. Av alla inslag om John Kerry var 58 procent positiva, mer än vad som någonsin uppmätts för en presidentkandidat. George W Bush fick 36 procent positiva inslag och hela 64 procent negativa.
"
Källa:http://www.erixon.com/Kronikor/blog050626.htm
valmers skrev:Så Sverige skulle vara neutralt?![]()
valmers skrev:Så Sverige skulle vara neutralt?![]()

heimdal skrev:jag orkar inte ens bry mig längre..
Vi diskuterar arabiska versus svenska tv-nyheter. Du skrev:Nursey skrev:Var skrev jag att Sverige E neutralt gubbe lille...![]()
Svårt att tolka det på annat sätt än att du menar Sverige.Nursey skrev:Neutrala landers nyheter ar oftast battre i sanningsvarde- synpunkt.
Tolka det som du vill, jag sade neutrala lander, vilket det finns ett par (officiellt iallafall) i varlden. Vet att diskussionen var om sverige och arabisk tv. Men jag talade inte specifikt om sverige....som tyvarr inte e sa neutrala som de sager sig vara.valmers skrev:Vi diskuterar arabiska versus svenska tv-nyheter. Du skrev:
Svårt att tolka det på annat sätt än att du menar Sverige.
OK?Jodå, det är OK.Nursey skrev:Tolka det som du vill, jag sade neutrala lander, vilket det finns ett par (officiellt iallafall) i varlden. Vet att diskussionen var om sverige och arabisk tv. Men jag talade inte specifikt om sverige....som tyvarr inte e sa neutrala som de sager sig vara.OK?
ah17 skrev:...
"Ingen har kunnat belägga att Fox är partiska. ...
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |