Apropå...

Vilket stort problem detta med AnstaltsTV:n(tm) är. Att vi sätter fångar som är motiverade att "återanpassas" på en trevligare anstalt än andra. Hade de vi slängt ut tv:n och lagt dem på en stenbrits hade de omfamnat de tio budorden när de kommer ut.

jaru, önskar jag satt i det där fängelset. Gratis o bra. Internetuppkoppling m.m.

Det jag satt i var typ en femtedel av det där rummet med 2 stålsängar utstickande från väggen och en gymnastikmadrass på 4cm och sen ett täcke. Kudde fick man göra av sina egna kläder. Ett fönster existerade inte utom en smal strimma som inte ens släppte in solljus. Man såg bara om det var dag eller natt ute.

Chris Ash skrev:
Vilket stort problem detta med AnstaltsTV:n(tm) är. Att vi sätter fångar som är motiverade att "återanpassas" på en trevligare anstalt än andra. Hade de vi slängt ut tv:n och lagt dem på en stenbrits hade de omfamnat de tio budorden när de kommer ut.

Jag är inte för fuktiga och kalla källarhålor med galler för fönstren men för mig handlar det den här gången om trovärdighet. Ja, visst, man är inlåst. Men för mig är strafförkortningen en morot.. Döms man till låt säga fyra år och sköter sig så är det mer än tillräckligt att man slipper det sista året av straffet och har vilkorligt. Locka med spa tredje året desutom känns lite magstarkt..

Nu var det inte direkt några psykopater som kommer att sitta där:

"Hit ska äldre förstagångsförbrytare komma, som inte är dömda till längre straff än ett år. Det kan handla om personer som har börjat fuska med bokföringen på jobbet, som snattat eller som råkade i slagsmål på krogen en helg."

korvgubbe skrev:
Jag är inte för fuktiga och kalla källarhålor med galler för fönstren men för mig handlar det den här gången om trovärdighet. Ja, visst, man är inlåst. Men för mig är strafförkortningen en morot.. Döms man till låt säga fyra år och sköter sig så är det mer än tillräckligt att man slipper det sista året av straffet och har vilkorligt. Locka med spa tredje året desutom känns lite magstarkt..

Det är inga fyraårsbrottslingar som ska sitta där vad jag vet.

Chris Ash skrev:
Det är inga fyraårsbrottslingar som ska sitta där vad jag vet.

Njae, det är iofs sant men det känns ändå som det sänder fel signaler. Känns som att dessa brottlingar hellre borde ha fotboja vilket borde bli betydligt billigare..

Chefen Alabama skrev:

"Hit ska äldre förstagångsförbrytare komma, som inte är dömda till längre straff än ett år. Det kan handla om personer som har börjat fuska med bokföringen på jobbet, som snattat eller som råkade i slagsmål på krogen en helg."

Snart är det hotellet fullbokat av Sthlms hemlösa som läst om detta i metro och hamnat i slagsmål på krogen en helg eller "snattat" nånting. Eventuellt fungerat som målvakt åt någon som velat fuska med bokföringen.

Jävligt svår fråga. Iden med snälla äldre brottslingar låter väl helt ok även om standarden retar skiten ur mig vid första anblicken.....och eftersom jag hellre kör Vaz Lada än håller med Markus så är jag för.

Chefen Alabama skrev:

Jepp, det är såna ställen småfifflande småföretagare åker in på när de varit lite "slarviga" med moms- eller uppbördsdeklarationerna. Jag tycker precis som Markus att de skall slita spö i en hermetiskt tillsluten betongbunker utan fönster.

Villee skrev:
Snart är det hotellet fullbokat av Sthlms hemlösa som läst om detta i metro och hamnat i slagsmål på krogen en helg eller "snattat" nånting. Eventuellt fungerat som målvakt åt någon som velat fuska med bokföringen.
Dessa är förmodligen inga förstagångsförbrytare...

Bingo skrev:
Jepp, det är såna ställen småfifflande småföretagare åker in på när de varit lite "slarviga" med moms- eller uppbördsdeklarationerna. Jag tycker precis som Markus att de skall slita spö i en hermetiskt tillsluten betongbunker utan fönster.

Vilka ska då rösta på moderaterna i kommande val om man tar hand om alla "småfifflande småföretagare" så effektivt?

edit/rättade till anskrämlig stavning.

Last edited:
Chrille skrev:
Vilka ska då rösta på moderaterna i kommande val o tar hand om alla "småfifflande småföretagare" så effektivt?
De får la poströsta från bunkern.

Chris Ash skrev:

Och det finns inget mellanting till stenbrits och lyxherrgård med gigantisk gräsmatta utan stängsel. Inget alls.

Villee skrev:

Japp, då åker de rätt in på det stället...... :rolleyes:

korvgubbe skrev:
Fan... så har det hänt.. Markus startar en tråd får något som retar honom och jag kan inte annat än hålla med honom. Måtte detta vara en engångsföreteelse. Saker ska vara som de alltid varit. Markus ska säga en sak och jag en annan.

Ja, över till sossarna med dig. Ut ur mitt radikal-gäng. Bums.

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back