Apropå yttrandefrihet

valmers skrev:
Nej, tillåt alla åsikter och åsiktssymboler. Hammaren och skäran är sju resor värre än hakkorset.

Jag skulle nog vilja förbjuda brukandet av båda två.

hållundan skrev:
...och se till att han tar med sin flashiga jeansjacka!

Bara den är i mina ögon tillräckligt för ett par års vattentortyr.

Chris Ash skrev:
Nja...

Irvings verk fram till "Hitlers War" anses vara välskrivna och välunderbyggda. Men den senare Irving är inte densamme som den tidigare. Han har kallats hitorieförfalskare (vilket senare också framkom att han var) och hans källmaterial är högst "tveksamt" samtidigt som hans resonemang utelämnar för honom opassande saker.

Dvs Irving var först respekterad, sen ansedd som en knäppgök.

En knäppgök är han tveklöst. Jag är ingen kännare av knäppgöken, dock har jag uppfattat saken så, att de uppenbara falsarier han framför är underbyggda med mängder av referenser (felaktigt naturligtvis), vilket medfört att det varit ett omfattande arbete för andra historiker att gå igenom allt för att vderlägga Irvings absurda påståenden.
Men det är möjligt att jag missförstått något.

Ankan skrev:
...det varit ett omfattande arbete för andra historiker att gå igenom allt för att vderlägga Irvings absurda påståenden...

Känns som att man inte borde få fängelse för att man sätter folk i arbete. Dessutom är det väl frivilligt att engagera sig?

Ankan skrev:
En knäppgök är han tveklöst. Jag är ingen kännare av knäppgöken, dock har jag uppfattat saken så, att de uppenbara falsarier han framför är underbyggda med mängder av referenser (felaktigt naturligtvis), vilket medfört att det varit ett omfattande arbete för andra historiker att gå igenom allt för att vderlägga Irvings absurda påståenden.
Men det är möjligt att jag missförstått något.

Jo det är sant, du tänker på den förra rättegången, när en expertgrupp av historiker tillsattes för att ta reda på om Irvings falsarier var just falsarier eller inte.

Markus skrev:
Känns som att man inte borde få fängelse för att man sätter folk i arbete. Dessutom är det väl frivilligt att engagera sig?

Hade man fått fängelse för att man skapar arbete hade det verkligen funnits anledning att fundera över tillvaron, oaktat vilken politisk ideologi makthavarna bekänner sig.

Chris Ash skrev:
Jo det är sant, du tänker på den förra rättegången, när en expertgrupp av historiker tillsattes för att ta reda på om Irvings falsarier var just falsarier eller inte.

Ja, de fick väl lägga en del tid på det uppdraget.

Markus skrev:
Vilket i och för sig är märkligt, hade man torrt på fötterna eller inte? Varför krävdes det så stora resurser?

Jag tror Chris är mer kompetent att svara på den frågan än jag. :)

Markus skrev:
Vilket i och för sig är märkligt, hade man torrt på fötterna eller inte? Varför krävdes det så stora resurser?

Stora resurser och stora resurser. De tillkallade ett gäng historiker som fick granska Irvings källmaterial. Inget konstigt i det, ska man döma någon till fängelse vill det ju till att den misstänkte är skyldig bortom allt rimligt tvivel.

Det är ungefär samma resonemang som många för runt mördare och dyl "Varför ska de hålla på och granska och ha sig, klart han är skyldig". Alla "visste" såklart att det var dumheter Irving hade rapat ur sig, men är det en rättsprocess så är det och då får man gå minutiöst tillväga.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg