Aprilia V4 999cc 210hk

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Piston displacement: 999 cc
Architecture: V4 of 65°
Power: beyond 210 CV (154 kW)
in Superbike version Carter: monoblock with canes integrated in the base; Distribution: 4 valves for cylinder (Titanio and Nymonic) commant directly from camshaft set in action from a mixed system catena/ingranaggi, lateral chain gears center them
Feeding: injection electronic with double injector and system Laughs by bancata independent Wire for every
Contralbero antivibrations
the maximum RPM: 13.500
Compression ratio: 12.5:1
Change: to six marce estraibile
Clutch: wet slipper-clutch
Management electronic: Telephone exchange Marelli Magnets for management ignition, injection and Fly by Wire.



Mer info borde komma imorgon på "EICMA 2006 visningen"
 
Last edited:
custe skrev:
2608884 E det denna som kommer att sitta i deras gathoj 2008?
Hk så det räcker iaf.....

Troligen så är det så...annars så tror jag inte de får tävla med den, den måste va tillverkad i visst många ex annars får den ej tävlas med.
 
Lam-Kaka skrev:
2608920 Troligen så är det så...annars så tror jag inte de får tävla med den, den måste va tillverkad i visst många ex annars får den ej tävlas med.

Okej. Coolt, känns som det kommer mycket skoj till 2008. Kan nog bli ett byte då, hoppas aprilia lyckas med designen också, det har dom ju iof gjort förr så det ska väll inte vara något problem.
 
blacktriple skrev:
2608934 Är det fortfarande rotax som står som motorleverantör? :va

Nix.... Men det blir nog bra ändå! De har ju lyckats med motardens motor! :)
 
Niiiiice :yoparty

Hoppas de lyckas med designen på hojen också!!!
 
Den där skulle man ju ha haft i vardagsrummet, precis sådär med fötter på.

Jag är ingen vidare konstkännare, men teknik är alltid vackert.
 
Kommer 2008 och ska komma som gathoj också.

Aprilia kommer släppa ett helt crossprogram också :) Här satsas det friskt!
 
Olof Eriksson skrev:
2609033 Kommer 2008 och ska komma som gathoj också.

Aprilia kommer släppa ett helt crossprogram också :) Här satsas det friskt!

Ja de må ja säga: Friskt vågat, hälften vunnet!!

Hoppas crossarna blir lika snygga som motarden...den är ta mig fan den snyggaste i sin klass utan tvekan :yoparty
 
Bara hoppas att den inte får en prislapp i klass med den andra V4:an för gatbruk, Desmosedici RR.
 
Jonathan. skrev:
2609028 Undrar vart gränsen går..
1 liter och över 200 sughästar, det är tamefan respekt! :tummenupp

Jag tror F1 bilarna har 800 hk på 2 liter. 400 hk/liter.
Men R6 har ju 120 hk på 0.6 liter vilket är 200 hk/liter.

Vet e fan hur jag är lagd men den där Aprilia motorn på bilden är ju direkt sexig.
 
sandstream skrev:
2609100 Bara hoppas att den inte får en prislapp i klass med den andra V4:an för gatbruk, Desmosedici RR.

Hoppas kan man ju!
 
Dawe skrev:
2609110 Jag tror F1 bilarna har 800 hk på 2 liter. 400 hk/liter.
Men R6 har ju 120 hk på 0.6 liter vilket är 200 hk/liter.

Vet e fan hur jag är lagd men den där Aprilia motorn på bilden är ju direkt sexig.
Nej, F1-motorerna var på 3 liter. Jag har hört effekter på uppemot 950hk. Det skulle i så fall ge cirka 315hk/liter. För en hoj för gatbruk så tror jag att gränsen går strax över 200hk/liter.
 
Fred00 skrev:
2609155 Nej, F1-motorerna var på 3 liter. Jag har hört effekter på uppemot 950hk. Det skulle i så fall ge cirka 315hk/liter. För en hoj för gatbruk så tror jag att gränsen går strax över 200hk/liter.
En F1-motor är på 2,4 liter och utvecklar ca 800 hp.
 
3plE skrev:
2609111 Hoppas kan man ju!

I det här fallet kan nog önskningarna slå in, så här uttalade sig Leo Mercanti, Aprilias brand manager, angående prissättningen av den nya V4an i en intervju i maj i år.

"It will be a sophisticated motorcycle, more so
than the RSV, so it will be more expensive – but
not too much. Aprilia has proved with the RSV that
it can build exclusive motorcycles fitted with
everything that is best on the market, at market
prices. We were the first to fit Öhlins forks, forged
aluminium wheels and radial callipers to a basemodel
production bike. Although our product
wasn’t cheap, neither was it expensive. This is the
idea we’d like to bring forward with this new bike."

Intervjun i sin helhet:

http://www.apriliaforum.com/forums/showpost.php?p=949537&postcount=5
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top