Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej,, vill bygga om min rr-18 till factory-rumpa,
tips på vart jag kan köpa delar?
Kapar frågan lite, hoppas det går bra.Vad tror ni om denna?
Verkar vara en nice hoj men man blir ju lite sådär lagom nojig när man läser att insugskammarna blir nedslitna i förtid på Aprilliaforumet samt att statorn håller ca 2000mil?!?!? (men det kanske bara gäller i USA?)
Tuono V4R APRC 2011
Tänker du köra race eller i det närmaste fullt ut vad hojen klarar är det en märkbar skillnad då 1100 har väl 10 hk extra på papperet. Annars är prestandaskillnaden inte gigantisk, den nyare har ett fläskigare ork på mellanregistret och upplevs jämnare vad jag hört. Den äldre har lite spetsiga register och är bråkigare.View attachment 456272
Jag passar också på att ställa några frågor...
Undrar om prestanda-mässigt hur stor skillnad är det mellan Tuono V4R APRC (2012-2015) & Tuono V4 1100rr (2015-2017)?
Tuono V4R APRC är faktiskt skit snygg o framför allt fronten![]()
Är det kamrem lr kedja på de motor?
Tack på förhand
Bromsning av 999cc och 1077cc motorerna:
https://www.motorcycle.com/manufact...lia-tuono-1100-vs-1000cc-tuono-hp-torque-dyno
Båda har nog effekt så det räcker för dom flesta på gatan.
Uppdateringar vad jag minns:
2015 Facelift och ny 1077cc motor. Factory introduceras med öhlins och ankstjärt.
2017 Euro 4 med dammsugaravgas & spjället i slutburken. TFT skärm & uppdaterad elektronik med lite fler inställningar.
2019 Factotyn får elektronisk öhlins.
2021 Helt ny hoj?
Bromsning av 999cc och 1077cc motorerna:
https://www.motorcycle.com/manufact...lia-tuono-1100-vs-1000cc-tuono-hp-torque-dyno
Båda har nog effekt så det räcker för dom flesta på gatan.
Uppdateringar vad jag minns:
2015 Facelift och ny 1077cc motor. Factory introduceras med öhlins och ankstjärt.
2017 Euro 4 med dammsugaravgas & spjället i slutburken. TFT skärm & uppdaterad elektronik med lite fler inställningar.
2019 Factotyn får elektronisk öhlins.
2021 Helt ny hoj?
Tänker du köra race eller i det närmaste fullt ut vad hojen klarar är det en märkbar skillnad då 1100 har väl 10 hk extra på papperet. Annars är prestandaskillnaden inte gigantisk, den nyare har ett fläskigare ork på mellanregistret och upplevs jämnare vad jag hört. Den äldre har lite spetsiga register och är bråkigare.
Kamrem? Nej, det är ingen Ducati.
Har börjat snegla på en igen, men mest på den tidigare 1000 då. Eller en tidig RR.
Skickat från min D6603 via Tapatalk
Bromsning av 999cc och 1077cc motorerna:
https://www.motorcycle.com/manufact...lia-tuono-1100-vs-1000cc-tuono-hp-torque-dyno
Båda har nog effekt så det räcker för dom flesta på gatan.
Uppdateringar vad jag minns:
2015 Facelift och ny 1077cc motor. Factory introduceras med öhlins och ankstjärt.
2017 Euro 4 med dammsugaravgas & spjället i slutburken. TFT skärm & uppdaterad elektronik med lite fler inställningar.
2019 Factotyn får elektronisk öhlins.
2021 Helt ny hoj?
2017 brukar lämna runt 5-10hk mer i bänk än 15-16. Har för mig att den varvar 500 mer. 2017 och framåt är den bästa hojen och därmed prisvärdast.
Instämmer, haft både -14 1000 och nu en -16 1100.
de där ynka 78 kubikcentimeter gör märkbar skillnad under 9000.
Tycker också att chassit är något annorlunda. 1100 är lite tryggare, mer stadig.
Vilken som är bäst? Ja det är nog väldigt individuellt, jag tycker att båda har sina fördelar.
Hej på er
Jag har en -17 Factory till salu om nån är intresserad.
750 mil
Akra och racemap
Sportluftfilter
Valtermoto pinnar
Lite kolfiber
Kylarskydd
M7RR ca 100 mil
Servad med alla vätskor för ca 50 mil sen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kikar lite på Tuono factory 17-> inför 2021 men försöker få en uppfattning om när den stora servicen är o vad den kan komma att kosta? Någon som vill dela med sig av sin kunskap?
Ja, man blir inte rik på italienska hojarfrågan är hur svårt det är att mecka den egentligen. Men det är klart att då tappar man väl alla "garantier " och värdet lär väl bli helkass...
Ja, man blir inte rik på italienska hojarfrågan är hur svårt det är att mecka den egentligen. Men det är klart att då tappar man väl alla "garantier " och värdet lär väl bli helkass...
Tjena! Ni som har aprilia tuono, minns ni vad ni gav för eran 100mila service ? 4100kr har jag för mig jag ska betala. Är det normalt för första service ?
Samt vad görs vi en sån service ? Olja ? Filter ?
4100 för första service är vansinne. Hör med en annan verkstad.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |