Aprilia Tuono V4

Seriöst alltså, vafan är det för fel på en analog varvräknare helt plötsligt? När jag läste omdömen om 1100:an så var en negativ punkt "utdaterade instrument". Jag fattade ingenting, det var ju inget fel på dem? :va
 
Oj vilket tft-hat det var här då :D

Jag gillar den iaf. Visst trajjas nya är snyggare. Men vafasen. Jag har allttid kännt "villha" när jag provkört hojar med lättavläst och användbar tft. Xdiavel och panigalen tex.

Kommer titta avundsjukt på tftn och autoblippern på era 2017 modeller. Bromsarna, radiala mcn också för den delen...

Men det är ingen som kastat grön färg på min factory iaf :D
 
Förhoppningsvis har de även förenklat menyanvändning, för den tycker jag är hopplöst rörig i den äldre versionen...
 
Seriöst alltså, vafan är det för fel på en analog varvräknare helt plötsligt? När jag läste omdömen om 1100:an så var en negativ punkt "utdaterade instrument". Jag fattade ingenting, det var ju inget fel på dem? :va

Datorn var otroligt kass. Slö, inte speciellt logisk och bara hemsk att använda.

Jag gillar den nya displayen! Hoppas på att den fungerar bra i direkt solljus också!
 
Jag har länge suktat efter en Tuono, så idag blev det ett besök hos ProBike. :)

Allt gick jättebra, tills det var dags att provsitta: Ridå, not even close. :(
 
Jag har väldigt lång rygg, så jag vill ha styret längre fram.
Vanesak? Ibland anpassar man sig.
Jag har varit van vid kåpmaskiner och köra nakenhoj var: satan va brett styre och näääära magen.
Efter några mil var det ok igen.

Vad har du kört innan och vilka MC funkade, vilka funkade inte?
 
Instämmer, tyckte också att styret satt i magen första gången.
Nu sitter jag som en kung!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Jag har väldigt lång rygg, så jag vill ha styret längre fram.

Väldigt tveksamt om det finns någon "nakenhoj" som har styret längre fram faktiskt. Det är en av sakerna jag föll för med Tuonon,den sportigaste körställningen av hojarna utan kåpor.
 
Last edited:
Jag kom från en superduke 990, tyckte när jag körde den att allt var optimalt. Så visst anpassar man sig. En sd1290 är i som att sitta på en offroad.
Visst körde du 990 Sixx?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Jag kom från en superduke 990, tyckte när jag körde den att allt var optimalt. Så visst anpassar man sig. En sd1290 är i som att sitta på en offroad.
Visst körde du 990 Sixx?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ja jag gjorde det för några år sedan,tycker absolut att Tuonon har en aggressivare körställning än den.
 
Väldigt tveksamt om det finns någon "nakenhoj" som har styret längre fram faktiskt. Det är en av sakerna jag föll för med Tuonon,den sportigaste körställningen av hojarna utan kåpor.

Den mest extrema körställningen hade nog Ducati Streetfighter, sedan kommer nog tuono V4. Ducatin kändes dessutom skitkonstig för mig, för man satt så långt fram och högt att det kändes som händerna var precis framför knäna (överdrivet).

Lustigt att man vill ha styret längre fram förövrigt, jag är väl inte kort direkt (184 cm) och jag har spanat på Mana-risers eller egengjord distans för att flytta styret bak och upp lite. Det är ju det man skaffar en supernaked för, eller? En upprät avslappnad körställning... Som det är nu så är man ändå lätt framåtlutad. Inget större problem när man är uppe i fart, men i bebyggelse så händer det att händerna domnar lite för mig efter ett tag.
 
Den mest extrema körställningen hade nog Ducati Streetfighter, sedan kommer nog tuono V4. Ducatin kändes dessutom skitkonstig för mig, för man satt så långt fram och högt att det kändes som händerna var precis framför knäna (överdrivet).

Lustigt att man vill ha styret längre fram förövrigt, jag är väl inte kort direkt (184 cm) och jag har spanat på Mana-risers eller egengjord distans för att flytta styret bak och upp lite. Det är ju det man skaffar en supernaked för, eller? En upprät avslappnad körställning... Som det är nu så är man ändå lätt framåtlutad. Inget större problem när man är uppe i fart, men i bebyggelse så händer det att händerna domnar lite för mig efter ett tag.

Ja Streetfightern glömde jag ju jag tänkte på hojar som går att köpa nya. Jag ville ha en sportig körställning för bandagarnas skull utan att köpa kåphoj,och då blev det Tuono. V4:an var inget minus den heller
 
Ja Streetfightern glömde jag ju jag tänkte på hojar som går att köpa nya. Jag ville ha en sportig körställning för bandagarnas skull utan att köpa kåphoj,och då blev det Tuono. V4:an var inget minus den heller

Exakt samma för mig, försäkringen på en kåphoj kan jag inte försvara.
Konstigt att jag minns styret från SD:n som sittande längre fram jämfört med TV4:an. Jag hade ju båda i garaget samtidigt, eller så börjar jag bli gaggig...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Exakt samma för mig, försäkringen på en kåphoj kan jag inte försvara.
Konstigt att jag minns styret från SD:n som sittande längre fram jämfört med TV4:an. Jag hade ju båda i garaget samtidigt, eller så börjar jag bli gaggig...


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag kanske minns helt fel,jag sålde den trots allt 2010. Och så hade sörplat lite vin igår försäkringen är ett skäl,och så är en sporthoj så fruktansvärt obekväm vid vanlig körning. I alla fall för mig,får ont överallt.
 
Jag har inte kört sporthoj sen 2004, så nu är väl magen i vägen och dubbelhakan fastnar i tändningslåset, men jag älskar bankörning och är sugen på en kåphoj. Alternativet är clipon på tuonon. Sen går det att klippa dit Rsv4 kåpor, men en sladdis på gamla dar grusar ekonomin.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Jag har inte kört sporthoj sen 2004, så nu är väl magen i vägen och dubbelhakan fastnar i tändningslåset, men jag älskar bankörning och är sugen på en kåphoj. Alternativet är clipon på tuonon. Sen går det att klippa dit Rsv4 kåpor, men en sladdis på gamla dar grusar ekonomin.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

du har nog rätt. Jag bytte min SD mot en Daytona 675,skitbra på banan men stod inte ut med den i trafiken. Sen blev det enduro i 5 år istället.
 
Back
Top