Aprilia Tuono V4

Kalibrering.
Gå in i menyn och välj.

Calibrating visas

Tvåans växel, 40km/h.
Rak plan väg, kan behöva nån km.

Funkar för mig
 
Tills calibrering slocknar?
Skall prova igen.
Tack så jäkla mkt.:hej

Ja, texten ska försvinna. Boken säger ca 10sek i jämn fart, det har jag aldrig lyckats med dock.

Edit: när det slocknat. Stanna och slå ifrån tändning i minst 30sek.
sen tror jag du måste aktivera Aprc genom att hålla inne + knappen (vänster styrhalva) tills det visas en siffra för Aprc.

Och! Kalibrering går ej att utföra när bränslenivå är på reserv.
 
Last edited:
Kan tillägga att det tog en stund att fatta hur man aktiverar aprc igen. Trodde det var något fel först. Men det var rätt jäkla skoj att åka utan en stund, blev betydligt mer hoj att tygla än vanligt
 
Depåstöd för gaffelkrona inköpt från Biltema. Nu har jag försökt att fixa till passningen med en hylsa, den passar bra likaså passar en av pinnarna som följde med bra i hylsan. Inget glapp.
Jag undrar bara om ni tycker det att det är Ok eller kommer detta arrangemang att skada något. Jag har försökt att lyfta lite och kanten på hylsan stannar fint där jag vill ha den någon mm nedanför nedanför "styrstolpen" eller vad den kallas?
IMG_20150720_084652.jpg
 
Depåstöd för gaffelkrona inköpt från Biltema. Nu har jag försökt att fixa till passningen med en hylsa, den passar bra likaså passar en av pinnarna som följde med bra i hylsan. Inget glapp.
Jag undrar bara om ni tycker det att det är Ok eller kommer detta arrangemang att skada något. Jag har försökt att lyfta lite och kanten på hylsan stannar fint där jag vill ha den någon mm nedanför nedanför "styrstolpen" eller vad den kallas?


View attachment 421864

Så har har jag fixat bussningen till biltemastödet, funkar utmärkt när jag saknade orginaldelarna :mad:
image.jpg
 
Fråga
Oljeplugg till Tuono -15 som kan najjas.
Vart hittar jag sådant eller finns det någon annan lösning på problemet.:gnissla
Preppa inför speedster cup? Jag har borrat en del bultar själv på motarden, men det är ett rätt drygt jobb.. Låg hastighet och bra borr är ett måste. Enklast är med en ordentlig pelarborr eller en liten Dremel. Vanliga borrmaskiner blir lätt en aning vingliga.

En mekanisk verkstad borde kunna fixa det för en liten peng och jag det är lätt värt det att lämna bort jobbet.
Fråga
Oljeplugg till Tuono -15 som kan najjas.
Vart hittar jag sådant eller finns det någon annan lösning på problemet.:gnissla
Preppa inför speedster cup? Jag har borrat mina bultar själv på motarden, men det är ett rätt drygt jobb..
 
En sak att tänka på om du ska borra själv är att först dra fast bulten med rätt moment och markera var hålet ska borras. Då får du hålet på rätt ställe.
 
Preppa inför speedster cup? Jag har borrat en del bultar själv på motarden, men det är ett rätt drygt jobb.. Låg hastighet och bra borr är ett måste. Enklast är med en ordentlig pelarborr eller en liten Dremel. Vanliga borrmaskiner blir lätt en aning vingliga.

En mekanisk verkstad borde kunna fixa det för en liten peng och jag det är lätt värt det att lämna bort jobbet.

Preppa inför speedster cup? Jag har borrat mina bultar själv på motarden, men det är ett rätt drygt jobb..

Nee ingen Speeders Cup
Skall till Brno i september :) där standardhojar skall ha oljeplugg & filter + frambrom najat.
Orginal oljepluggen är en försänkt 22 x 1.5 med 10mm insex
Lite svårt att borra
 
Byter du däck själv när du ska till banan och vice versa?
Jag har aldrig försökt mig på det, bara med crossarna i ungdomen typ på medeltiden men då bytte man ofta aldrig något snack om att lämna in. De här däcken upplever jag som svårare att byta. Jag får nog köra med samma uppsättning tills de tar slut. Har du monterat regskylten i "hjulhuset"?
Snoken är lat och har för mycket stålar därför låter han andra byta åt honom :hihi
Men han han har helt rätt om biltemas grejjer. Maskin, 3 däckjarn och en burk slem kostar inte många kronor. Intjänat på några byten.
m
Med din erfarenhet av crossdäck och lite hjälp från youtube är det en baggis. Dessutom finns det alltid kunnigt folk i depån som kan hjälpa med tips o råd.
 
Snoken är lat och har för mycket stålar därför låter han andra...
:tungan

Enda bekymret jag haft när jag gör det själv på banan är att jag inte har nån chockluftare/kompressor med tillräckligt utflöde för att få mina förb..jää...saa...regndäck att krypa ut på den breda bakfälgen..
 
Hallå.
Är det någon som vet var man får tag i en gratis servicebok till min Factory-15? Jag behöver eg bara veta momenten för de skruvar som ska dras åt när jag bytt däck. Muttern på hjulaxel fram o bak, klämskruvar till hjulaxeln i fram, skruvar till bromsoken. Ska jag "loctajta" bromsoksskruvarna?
Ja jag har googlat för att hitta bok på nätet men hittar bara sidor där de ska vara gratis men de vill ändå ha mitt kreditkortsnr, får dåliga vibbar då.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top