Aprilia Tuono V4

Tuonon är en Superbike.
Ingen hoj är perfekt för alla situationer. Köp den som har flest rätt.
Har inte hört någon som inte varit nöjd med sin TV4.
image.jpg
 
Dags för en 2000-mil service på TV4:an, frågan är om någon serviceverkstad är att föredra framför någon annan ?! De som ligger närmast mig är väl Biscaya motor som många talat gott om, inte billigast med bäst enligt många. Någon som servat sin hoj där ?

Tidigare är den servad av Probike i Götet och de är väl i så fall nästa ställe som inte är alldeles för lång ifrån en, så frågan är vad man ska välja om de är nått som är att föredra framför de andra ?!

Har mailat bägge firmorna för prisuppgifter m.m. vore kanske smidigt att rulla upp hojen i ett skåp och köra bort den till dom när den ändå bara står under vintern.
 
Någon som sett en Aprilia Tuono hos marcussen i det sista? Svart APRC?
 
Micke, du har ju Race CPU, vilken skillnad gör den?
Vilken drivning kör du/ni med?
 
Kanske ska tillägga att jag idag vart å klämt på en italienska.
 
Micke, du har ju Race CPU, vilken skillnad gör den?
Vilken drivning kör du/ni med?

Tja. 16/44 är fint för det mesta . Jag har även sänkt gaffeln enligt manual för race.
Race Ecu. För mig och min hoj så drar hojen jämnare och starkare genom hela registret och inget huvudbry angående ev att hon går tunnt med helt öppet .

Sedan så är alla 3 motor mappar fulleffekt med olika respons viket är bra. Samt att avgasspjället öppnas fullt då växel läggs i :banana
 
Ingen som upplever styret som väl brett?
Har bara torrgasat en än så länge så jag kan inte uttala mig om verkligheten, men upplevde styret sitta nära kroppen och som sagt brett. Styret var vinklat ganska brant bakåt nedåt i detta fall. Kanske det som gör det. Jag ska väl inte påpeka saker som recensenter lovordar
 
Last edited:
Tja. 16/44 är fint för det mesta . Jag har även sänkt gaffeln enligt manual för race.
Race Ecu. För mig och min hoj så drar hojen jämnare och starkare genom hela registret och inget huvudbry angående ev att hon går tunnt med helt öppet .

Sedan så är alla 3 motor mappar fulleffekt med olika respons viket är bra. Samt att avgasspjället öppnas fullt då växel läggs i :banana


Ingen nackdel då med andra ord
16-42 är standard då
Hur är originaldäcken som sitter på, kommer inte ihåg vilka det var nu. Kanske inte ni heller kommer ihåg.
Men om, är dom också ready to race eller behovet man byta för bankörning med däckvärmare.

Mycket frågor nu
 
Däcken som sitter original är kompetenta för bankörning men håller inte speciellt länge, runt 3-400 mil. Minns inte riktigt men är väl Diablo Rosso Corsa (alltså den racigare varianten av Rosso)?
Rätta till styret så blir det nog bättre, jag tycker bredden är bra. Köper du ett ProTaper eller liknande är de oftast bredare. Dock kommer visst 1100an med lite smalare styre.

Min kommer med bandagsslicks annars... ;)
 
Last edited:
Är lite svag för svart bara samt att det är en bit till dig.
Men den gula är jäkligt snygg men. Den måste liksom sjunka in i kroppen, likasom kåpan.
 
Tycker nu att kåpan är skitsnygg när jag sett den live och innan såg den ut som en stor blobb på alla bilder.
Har redan bestämt mig för vilken hoj det blir om jag för den eventuelle säljaren får köpa.
Eh ny fråga, serviceintervaller ligger på 1000 mil eller?
Nån i GBG-området som kan rekommendera en pålitlig servicefirma.
 
Last edited:
Race Ecu. För mig och min hoj så drar hojen jämnare och starkare genom hela registret och inget huvudbry angående ev att hon går tunnt med helt

Är det inte risk att den går himla fett då om man bara kör med slipon eller rentav sätter på original?
 
Back
Top