Aprilia Tuono V4

Då får du skynda dig. Jag går i bytestankar. Nyfikenheten att prova något annat efter 2 år.
Nu sitter jag i klistret helt enkelt, för vad tusan skall man byta till? Normalt har jag en hel
hög olika kandidater som vore kul att prova, men nu kommer jag ärligt talat inte på någon
hoj som jag hellre vill ha än Tuonon. Det lutar åt en banhoj. Tuonon blir nog kvar också.

Funkar inte eldsprutarfilmen? Svårt att bräcka den! Mycket vill ha mer...:D:D

Hehe den har ju bleknat lite nu när så många åker GPR thunderslash, min austinpipa blir ju lite mellanmjölk ;,(

Skulle försöka härma dig igår men vågade inte växla en enda gång :(
 
Är lite inne på samma spår, fast jag säljer isf för att jag knappt använt hojen i år. Men det finns ju inget som lockar istället liksom, just nu den ultimata hojen när den funkar om än långt ifrån perfekt. Har testat det mesta som eventuellt varit intressant och inte hittat något. Ska prova lite race med gammal twin nästa år, då får vi se om en sån det känns lockande igen. Kanske en Tuono Factory gen 2 med 1127-kit iallafall? Motsvarande RSV? Eller en vit big bang R1 med fixad fjädring... Håhåjaja.

Jag sålde precis min Tuono på grund av att jag använder den alldeles för lite. Efter att ha kört Tuonon känns alla andra hojar rätt bleka... Jag fick en XT660X i inbyte och den kommer att få duga till att köra till och från ICA. De väger ungefär lika mycket, men det skiljer ca 110 hk.. :huvet
 
Varje gång jag sneglar på en annan hoj, så räcker det att testköra den innan man inser att man redan har den roligaste hojen ever. Jag sneglar också åt en banhoj, men bara som en komplement.... Gärna en extra tuono. :-)
 
Vafan ...jag har haft min i 4 säsonger och tänker ibland att det vore kul med nått annat men vad ...krav 1 lika rolig samt att det fungerar med skjuts .. Och som nån sa testar man nått annat så känns det fel.

Än sålänge är ktm 1290 den ända som är i klass med tuono .. Men det har sjukt dålig försäkring ingen qs och idiotisk elektronik .

Banhoj har jag tänkt på ett antal ggr..men jag vet inte om det blir så kul . Smc olika race steg verkar iofs kul..

Tur vi har vintern att fundera över va :D
 
Hallå alla Tuonister, tänkte kolla med er vilka försäkringsbolag ni har använt för att försäkra era guldklimpar?
Jag kommer förmodligen (garanterat) att skaffa mig en Tuono V4R -12 eller nyare nu under lågsäsong, problemet för mig är att jag är under 30 (29 i vår) + att jag bara haft kortet i drygt en säsong.
Premierna för mig är således rätt dyra, mellan 17-35000:-

Hade varit kul att veta om det är någon i samma ålder som har fått sin försäkrad billigare, och isåfall var?

Med vänlig hälsning, Niklas
 
Svedea eller Bilsport MC är billigast.

...och min V4 är till salu.

Finns ingen större anledning vara kinkig på årsmodeller mellan -11 och -13, hojarna är identiska förutom färgen.
 
Last edited:
Vafan ...jag har haft min i 4 säsonger och tänker ibland att det vore kul med nått annat men vad ...krav 1 lika rolig samt att det fungerar med skjuts .. Och som nån sa testar man nått annat så känns det fel.

Än sålänge är ktm 1290 den ända som är i klass med tuono .. Men det har sjukt dålig försäkring ingen qs och idiotisk elektronik .

Banhoj har jag tänkt på ett antal ggr..men jag vet inte om det blir så kul . Smc olika race steg verkar iofs kul..

Tur vi har vintern att fundera över va :D

Hur är elektroniken kass på 1290:n? Körde den en dag på Karlskoga och tyckte den var grymt skön. Men håller med om att försäkringen är mongo.
Har aldrig testat Tuonon och är sugen på ett byte upp från 990:n.
Vet inte vilket ben jag skall stå på bara
 
Äntligen lite ordentlig effekt på lägre varv i V4an. Den har ju varit förvånansvärt tunn om än inte undermotoriserad direkt. ;)
 
Back
Top