Aprilia Tuono V4

Enklaste och säkraste sättet: flytta lite inåt på sadeln, max ena skinkan lite utanför, släpp tanken med inre benet så det hänger ut, böj ner överkroppen så du har hakan i princip vid innerhanden. Du sitter alldeles för rakt upp för skrap... Du kommer skrapa innan du vet vad som hände.

Tack för de enkla och tydliga tipsen! Nu är båda knäpuckarna nedslipade. :yoparty

Finns platser kvar till Sviestadbanan med Apriliaklubben imorgon. Två TV4 vid banan än så länge :-)

Så! Hmmmm...ska sälja min Street Triple och skulle gärna slå till på en Tuonon! Men hur är kvalitén? Tycker mig läsa att många har problem med den här?!

Tycker den håller ruskigt hög kvalité, folk sa att det var fel på mina lager men icke, behövde bara smörja upp ryckutjämnarn av nån anledning, kört ca 800mil på 3 månader, inte kunnat göra det på mina andra hojar. sen att den är så ruskigt sjukt trevlig att köra är ju inget negativt det heller.

Trevligare hoj får man leta efter. Sen att vissa har haft problem är tråkigt men så är det med väldigt många andra märken också, bara att det uppmärksammas mer på italienare kanske ? :tungan

Är sjukt nöjd med min! :tummenupp

Jag är också sjukt nöjd med min. Det enda jag önskar är ABS och en större tank vilket finns på de senare årsmodellerna. Det är ingen slump att den vunnit i princip alla tester den varit med i.

Jag tycker inte att det verkar vara mer problem med TV4:orna än de flesta andra hojarna på marknaden. Förutom något enstaka måndagsexemplar verkar de inte strula så mycket. Däremot kan det ta lite tid att få reservdelar om de måste skickas från Italien. Jag fick t.ex. vänta i 3-4 veckor på ett oljetråg.

Är det förresten någon som tänkt åka Mälaren Runt i morgon?

Lite Tuonobus på Sviestadbanan från idag... Får se om man lyckas klippa ihop sommarens filmer nån gång.
Namnlös.jpgNamnlös2.jpg

Hej vänner! Har försökt skapa en film för första gången.
Hoppas kan sprida lite glädje :fyllisar

Arbetsnamnet är Jowe kör ikapp en Ferarri 430 på Nurburgring. Om titeln känns för missvisande
så finns en alternativ titel: Jowe blir StEkT av en A3-diesel :banana

https://www.youtube.com/watch?v=B39wTPOdxKg

Last edited:
jag hade gärna hört lite mer av motorn istället för massa musik. men det är jag. ;)
sen är det ganska skumt att dom säger att olika saker är tillåtet. ^^ fick du någon mer klarhet i vad som var tillåtet sen?

Ja det sitter tydligen en förbudsskylt för kameror vid spärren vid Nurburgring och en skylt med något som ser ut
som en överkryssad k-pist som troligen är en filmkamera. Dom är nog ganska coola bara dom
vet säkert att inget kan lossna från fordonet.
Musiksmak är ju individuellt men jag lyssnar och lär :tummenupp Vindbruset
var massivt och sabbade motorljudet denna gången.
jag hade gärna hört lite mer av motorn istället för massa musik. men det är jag. ;)
sen är det ganska skumt att dom säger att olika saker är tillåtet. ^^ fick du någon mer klarhet i vad som var tillåtet sen?

Tycker den håller ruskigt hög kvalité, folk sa att det var fel på mina lager men icke, behövde bara smörja upp ryckutjämnarn av nån anledning, kört ca 800mil på 3 månader, inte kunnat göra det på mina andra hojar. sen att den är så ruskigt sjukt trevlig att köra är ju inget negativt det heller.

Ryckutjämnarn???

Ryckutjämnarn???

mjo, typ så jag tänkte oxå, sprutade i lite i hålen å på piggarna så slutade det knaka å låta illa, kanske kom in nå skit när dom böt däck har ingen aning, löste problemet gjorde det iaf.
var ju fler här inne som sa det knaka å lät lite illa när dom rulla hojen, så kanske folk ska prova

Hej vänner! Har försökt skapa en film för första gången.
Hoppas kan sprida lite glädje :fyllisar

Arbetsnamnet är Jowe kör ikapp en Ferarri 430 på Nurburgring. Om titeln känns för missvisande
så finns en alternativ titel: Jowe blir StEkT av en A3-diesel :banana

https://www.youtube.com/watch?v=B39wTPOdxKg

Nu är det bara att börja planera semestern i ringen-resor. ;)

mjo, typ så jag tänkte oxå, sprutade i lite i hålen å på piggarna så slutade det knaka å låta illa, kanske kom in nå skit när dom böt däck har ingen aning, löste problemet gjorde det iaf.
var ju fler här inne som sa det knaka å lät lite illa när dom rulla hojen, så kanske folk ska prova

Jag är nog lite dum. Men jag vet inte vad detta är. Är dt kedjan du pratar om?

Jag är nog lite dum. Men jag vet inte vad detta är. Är dt kedjan du pratar om?
Nej, ryckutjämnaren. Drevet sitter inte stumt monterat i fälgen utan muttrarna som håller bakdrevet är skruvade på "stavar". När man plockar av hjulet och tar bort drevet får man hela den klumpen med sig och i fälgen sitter stålrör med gummibussningar omkring där stavarna passar in. Där blir metall mot metall, det är vad som menas.

Nej, ryckutjämnaren. Drevet sitter inte stumt monterat i fälgen utan muttrarna som håller bakdrevet är skruvade på "stavar". När man plockar av hjulet och tar bort drevet får man hela den klumpen med sig och i fälgen sitter stålrör med gummibussningar omkring där stavarna passar in. Där blir metall mot metall, det är vad som menas.

Tack tack Jåke. Tur att det finns visa män här på sporthoj som kan förklara saker för en vilsen man som jag :-)
Men detta kan vara bra att kolla ibland då?

Tack tack Jåke. Tur att det finns visa män här på sporthoj som kan förklara saker för en vilsen man som jag :-)
Men detta kan vara bra att kolla ibland då?
Gör rent när du byter däck, och smörj med nåt bra fett så det inte kommer in fukt o smuts. :)

Back