Aprilia Tuono V4


Fel svar tre ggr på raken idag. Bättre säkra svar lr avvakta litet...:krama

Jag har den vanliga MRA-rutan som kom förra året.
Monterad i standardpositionen så skapade vindbruset ett olidligt dån i hjälmen
trots hörselproppar. Tyckte dock att bränsleförbrukningen skönk ganska mycket, men med reservation för att jag bara körde en tank.
Nu har jag vinklat skärmen bakåt så att luften träffar hakan och hals/nacke vilket var det jag från början ville undvika... så nyttan för mig blev inte 100. Jag är 186 cm.
Nu drar den 0,73 blandad innan tempot kommit tillbaka efter hjulafton:)
20140429_121529.jpg
 
Last edited:
Hehe inte min dag "igår", jag har en MRA sport själv... Jag måste har blivit lurad av din speciella lutning. ;-)
 
Heey. Då var det dig jag stod med vid rödljuset.
Satan vad gött din hoj mullrade!:yoparty lät riktigt vasst när du drog på fullt iväg mot johans...
 
Heey. Då var det dig jag stod med vid rödljuset.
Satan vad gött din hoj mullrade!:yoparty lät riktigt vasst när du drog på fullt iväg mot johans...

Cool.
Trodde du skulle till Johan's med, hade velat titta närmare på din SD :)

GPR burkarna är hiskeliga, skulle gärna höra dem på håll för att se hur de låter då.
 
Nej tyvärr så var jag på väg till tippen, annars hade jag följ efter dig till johans och tjatat lite.

Ja dom burkarna lät extremt bra måste jag säga!
Jag älskar verkligen min SD men måste nog säga att V4 ljudet i Tuonon är svårslaget!
Nästa gång vi möts så kan jag ställa upp och dra lite repor på fullt ös förbi dig ett par gånger med Tuonon för att vara sjysst. :D
 
Knep o knåphörna ikväll i paint.
La upp en liten omröstning på min fejja, men tänkte även höra med er om vad som är snyggast.

Ni som tycker att det är ok med en touringruta på tuonon har ingen rösträtt ;)

Version 1(mattvit), 2(mattsvart) eller 3(mattsvart med mattvita dekaler, precis som framlyset)

1.10005886_10152553013650312_2444085333045044447_o.jpg
2.10013405_10152553013635312_5646010241147451120_o.jpg
3.1800162_10152553013660312_3711759117996613417_o.jpg
 
Utveckla, jag har haft den i 2 dagar, så behöver lära :)

Det sitter ett servo med vajrar till ett spjäll i avgasröret. kopplar man loss dessa så öppnar spjället fullt och ger ett betydligt mysigare ljud på tomgång. Dock kan det bli lite mycket med såna där pipor, men smaken är som baken. Dessutom låter den betydligt rappare när du frivarvar sådär som du gör på filmen, servomotorn är rätt seg på att öppna, så det blir trög respons även på track-mappen.
Allt sånt här är ju på egen risk såklart, men mååånga har kopplat bort vajrarna.

Det du gör är att skruvar av locket till den där plastdosan vid oljefiltret, släpp på vajrarnas justerskruvar. Haka loss ena, vrid spjället med fingrarna o haka loss den andra. (det kan va lite tajt, och varmt om du precis kört). lägg in vajrarna innanför locket o se gärna till att dom inte kan fastna i det lilla hjulet på servomotorn, skruva tillbaka locket och tadaaaaa : den låter som den ska ^^

http://instagram.com/p/fImndXCLaz/#

På gamla rsv4 så öppnade spjället när du la i en växel, på tuonon så är det lite mer progressivt på gaspådrag. här e en gammal film på rsv som visar ljudskillnaden rätt bra.
https://www.youtube.com/watch?v=IFwS_CQHjqk
 
Last edited:
Det sitter ett servo med vajrar till ett spjäll i avgasröret. kopplar man loss dessa så öppnar spjället fullt och ger ett betydligt mysigare ljud på tomgång. Dock kan det bli lite mycket med såna där pipor, men smaken är som baken. Dessutom låter den betydligt rappare när du frivarvar sådär som du gör på filmen, servomotorn är rätt seg på att öppna, så det blir trög respons även på track-mappen.
Allt sånt här är ju på egen risk såklart, men mååånga har kopplat bort vajrarna.

Det du gör är att skruvar av locket till den där plastdosan vid oljefiltret, släpp på vajrarnas justerskruvar. Haka loss ena, vrid spjället med fingrarna o haka loss den andra. (det kan va lite tajt, och varmt om du precis kört). lägg in vajrarna innanför locket o se gärna till att dom inte kan fastna i det lilla hjulet på servomotorn, skruva tillbaka locket och tadaaaaa : den låter som den ska ^^

http://instagram.com/p/fImndXCLaz/#

På gamla rsv4 så öppnade spjället när du la i en växel, på tuonon så är det lite mer progressivt på gaspådrag. här e en gammal film på rsv som visar ljudskillnaden rätt bra.
https://www.youtube.com/watch?v=IFwS_CQHjqk


Tack för lektionen :)

Ska kolla hur det är framöver.
Köpte hojen begagnad av en kille som kört 110 sen den var ny, och han var ingen skruvare så vitt jag vet.

Men ska kolla.
Dock låter de rätt mkt som de gör :D
 
Knep o knåphörna ikväll i paint.
La upp en liten omröstning på min fejja, men tänkte även höra med er om vad som är snyggast.

Ni som tycker att det är ok med en touringruta på tuonon har ingen rösträtt ;)

Version 1(mattvit), 2(mattsvart) eller 3(mattsvart med mattvita dekaler, precis som framlyset)

1:an tycker nog jag, kanske 3:an men 2:an går bort. Ser mycket klumpigare ut med så mycket svart i baken...
 
1:an tycker nog jag, kanske 3:an men 2:an går bort. Ser mycket klumpigare ut med så mycket svart i baken...

Tack för din input :) 3an är lite av praktiska skäl åxå. Tailen finns ju inte i mattvit så 1an är alltså lackad eller folie. Mattsvart från nyare rsv4 hoppas jag är samma färg som tankkåpan mm på tuonon, så då kanske man klarar sig med ett par dekaler :)
 
Ni som tycker att det är ok med en touringruta på tuonon har ingen rösträtt

HEHE du har en poäng där :D

Ilaf 1 med vit mag spoiler ? eller Italia mag spoiler...


Eller Svart ägerZZzzzzzzzz :)
 

Bifogat

  • Tuono v4 face.jpg
    Tuono v4 face.jpg
    137.2 KB · Visningar: 95
  • Tuono v4 Body.jpg
    Tuono v4 Body.jpg
    240.2 KB · Visningar: 86
Last edited:
V3. Jag vet en kille som jobbar med folie... ;)

dekoren jag tänkte var alltså nåt åt detta håll.. kanske med tuonologgan från sidopanelen fram precis som jag gjorde lite snyggt i paint.. dom små rackarna som sitter på SE factoryn(?) blir nog lite för litet. Men ingen svart ram såklart :)
$_57.jpg
 
Back
Top