Aprilia Tuono V4

Kablarna ska sitta kvar, haka bara av dem från servomotorn och lämna ändarna lösa under plastskyddet. Finns ingen anledning att lampor ska tändas, systemet vet inte att nåt är ändrat så länge motorn kan jobba som vanligt. Inget händer bara i andra änden. ;)

Det låter bra. Vissa verkar ha fått en del problem, men jag antar att de mixtrat med själva servomotorn eller något.
 
Hmmm.. Man blir ju lite sugen på att gå ut garaget och skruva upp ljudet i spisen..

Plockade du bort kablarna helt? Eller bara hakade av dem från servohjulet? Har du haft några problem med att varningslampor tänts i displayen?

Det sitter ju inte nån givare på spjället, så den kan ju aldrig veta om vajrarna sitter eller ej. Men skillnaden i gassvar på friläge är tillräcklig motivation för att jag ska hänga av mina :)

Edit: ja jävlar va sen jag var med svaret. Såg inte att ni fortsatt diskussionen.. Solly
 
Last edited:
Faan måste dra en repa snart .. tis/ons kväll kanske dax och skrämma lite djur kanske hehe .

Nån som läste senaste Motorrad .. Tuono v4 va med i nått kurvkungen test med 6 olika hojar/typer på landsväg + nån liten gokart-aktig bana .

Kul att Tv4 va snabbast tom där mot hojar som ducati hypermotard sp , Triumph street tripple såklart va :yoparty :D

De skrev nått som att tuono skrynklar upp asfalten :banana
 
Faan måste dra en repa snart .. tis/ons kväll kanske dax och skrämma lite djur kanske hehe .

Nån som läste senaste Motorrad .. Tuono v4 va med i nått kurvkungen test med 6 olika hojar/typer på landsväg + nån liten gokart-aktig bana .

Kul att Tv4 va snabbast tom där mot hojar som ducati hypermotard sp , Triumph street tripple såklart va :yoparty :D

De skrev nått som att tuono skrynklar upp asfalten :banana

Roligt att se att Tuonon tar ännu en skalp!

Tv4 vann även mot ducati streetfighter, speed triple mfl i såväl Fast Bikes, MotorTrend, Motorcyclenews.com och svenska Bike.

Det kan inte råda någon tvekan om vilken hoj som är den grymmaste utan kåpor..
 
Jao så sant , min har iofs en screen nu rätt skönt faktiskt .

Det som är så kul med tv4 är att den så bra både på bana och gata nu med Mra är tom motorvägen ok att åka :rock

Nån mer som ska åka en sväng ev i morgon em/kväll ? rosenhill kanske......
 
Jao så sant , min har iofs en screen nu rätt skönt faktiskt .

Det som är så kul med tv4 är att den så bra både på bana och gata nu med Mra är tom motorvägen ok att åka :rock

Nån mer som ska åka en sväng ev i morgon em/kväll ? rosenhill kanske......

Har du någon bild på hur det ser ut med screenen?

Jag funderar ev också på att bomba bulten lite i morgon. Det känns som om hösten är på väg med stormsteg och det gäller att få ut så mycket körning som möjligt den tid som finns kvar.

Läste förresten någon artikel där de beskrev ljudet som "armageddon trying to escape out of a side pipe" :)
 
Så är man då bullerknutte... Avgasventilen äntligen bortkopplad,
Enda abret är väl att den nu låter mer än vissa slipon under 5500 rpm och garanterat inte klarar en besiktning eller att smyga ifrån grannarna...

Nu är äntligen mina borta också, har saknat v4:a ljudet sen jag sålde RSV4:an, den öppnade helt så fort man la i växeln :)
 
Japps , du kommer inte ångra dig ! ialf inte funktionsmässigt .

Utseendet kan vi alltid ha åsikter om , tycker den ser ok ut ialf .

Ot . vet inte om jag byter mina slutkörda metzler i år .. lite trist när det svänger . funta lite på Michelin pp3 i bak för gata men vet inte ..
 
Last edited:
Skulle kunna rekommendera dem, men har faktiskt inte kört så mycket gata med mina PP3. Det jag kört känns de väldigt trevliga i nerlägg, ger bra feedback går att lägga ner duktigt utan att de jobbar emot. Dock inte mer än 2,5 bar bak på TV4:an skulle jag säga, kanske ner mot 2,3 (lika som fram).

Har inte testat i regn, men du såg ju hur de funkade i regnet efter ungefär 4 dagars misshandel på bana... Bör vara bättre normalt sett.
 
Äntligen har min tail tidy från Evotech kommit! Riktigt bra kvalitet, passform och instruktioner. Jag kan varmt rekommendera den.

Att slippa plastschabraket som sitter original tillsammans med bortmonterade passagerarfotpinnar gjorde riktigt stor skillnad.
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1378493160814.jpg
    uploadfromtaptalk1378493160814.jpg
    128.7 KB · Visningar: 105
Den hära MRA-skärmen alltså... Först var den repig men det löste sig med mail/kompensation
och polering. Men hur i hela skall den monteras? Jag fattar inte riktigt.

Vid dom två övre hålen verkar inte skuvarna ha något att dra sig fast mot. Två
gummihylsor skall bara stickat in i två hål och fungara som stöd? Nåja, fartvinden kommer ju ändå
skapa tryck där mot. Då skall hela skärmen alltså sättas fast med den nedre skruven...
Men det är ju bara en liten gummihylsa som man skall peta igonom hålet och den lossnar bara
man drar lite i den . Skärmen är rätt stor och det måste vara rejäla krafter om man skall
toppa hojen i 270. Vill ju inte få skärmen i anskitet så att säga.
Har ni som monterat denna skärm något tips. Jag måste göra något tokigt.
Nu skall jag gå och borra till en bricka och försöka pilla in den med den nedre gummihylsan bakifrån kåpan
så att i alla fall något sitter fast.

Mvh John
 
Så är man då bullerknutte... Avgasventilen äntligen bortkopplad, blev en ny hoj under 4000 rpm. Plötsligt funkar den utan protester, ryck och bensin-stank nästan ända ner till 2500. Dessutom slipper man svackan i registret. Enda abret är väl att den nu låter mer än vissa slipon under 5500 rpm och garanterat inte klarar en besiktning eller att smyga ifrån grannarna...

Kopplade bort min igår och körde för första gången till jobbet idag. Vilken skillnad! Nu går den mycket mjukare på låga varv och stadskörning är betydligt behagligare.

Personligen tycker jag inte att den blev särskild högljudd, men då jämför jag iofs med min förra motard med öppet yoshi helsystem som brukade dra igång billarm...
 
Back
Top