Aprilia Tuono V4

Fick bekräftat av min handlare att försäkringen skall hamna i samma nivå som tuono V4 1000.

Så den som funderar på hojbyte till en ny streetfighter måste vara ordentligt slut i roten att inte ta en Tuono 1100

Det enda som lockar, om det blir en hoj till våren, är en Tuono Factory.
Hade tänkt ha ett uppehåll nästa sommar, men Tuonon kommer att göra det svårt att vara utan hoj till sommaren
 
Tja :banana Är lite rostig på detta forum, har kört ducati ett tag bl a streetfightern 1098.
Är nu sugen o testa en Aprilia V4 R 2011-2012 årsmodell. Jag är spekulant på två olika, men behöver lite hjälp inför affär med vilka är serviceintervallerna o ventiljusteringen, nåt annat man ska tänka på ??? Tacksam för hjälp :)
 
Serviceintervallet är 1000 mil. Ventiler vid 2, 4 osv. Kolla att garantiåtgärder är fixade. En del tidiga exemplar hade problem med tätning av original luftfilter. Den som bara heter V4r saknar elektronikpaketet och ska vara billigare. Gul är snabbast...
 
Last edited:
Tack Jåke :).
Denna är ett alternativ till vad jag är sugen på :).
Verkar va ok, men inte fått regnr o ollat upp så mkt mer :)...

- - - Updated - - -

http://www.blocket.se/uppsala/Aprilia_tuono_aprc_57890031.htm?aw=1
 
Ah, komplett med originalsnabel bak också. Kan nog inte säga nåt om den, har knappt sett den trots att jag bor i stan. :)
 
Ser att du oxå kör original, pga bankörning eller Jåke ?
Har sett på youtube o blocket Gpr thunderslash slip on, nåt du eller nån annan har kunskap om, dvs bra el dåligt, prisvärt etc ???
 
Har ingen koll just, finns dock flera andra som har. Austin Racing låter Mycket, Akrapovic är nog ett av få som förutom original klarar bankörning. Prisvärt är enbart Akra-pipa med map eller annat helsystem enligt mig. Bara en slippis av annat märke låter mest mer utan att ge några större fördelar i övrigt.

Jo, har kvar original för att köra bana. Plus att den låter ganska gott redan som den är, med porten urkopplad.
 
Last edited:
Jåke för en oinvvigd "med porten urkopplad" ?
Avgasporten. Sitter en servostyrd avgasport som är stängd under ca 5500 varv och öppnar däröver. Hojen andas aningen bättre på låga varv om man kopplar ur den så den alltid är öppen. Det låter dock en del mer på de lägre varven...
 
Har för mig att det blir ca 5 hk mer med en annan pipa än original eftersom katten sitter i pipan så får man lite bonus . Ljudmässigt så fungerar min LeVince med db killer i på bandagar och troligen alla andra märken med liknande volym i sin dämp , mer är bättre .

Jag märker knappt nån skillnad heller med eller utan killer i effektmässigt mer ljudmässigt :banana

Akra är aldrig fel dock dyr .

Och med facit i hand så räcker Original , faktiskt .
 
Last edited:
Är det inte "grå" import när man köper via Bikeport?
Därav det förmånliga priset!

Sent svar på inlägget, men tänkte bara tillägga utöver de du redan fått svar på. Bikeport säljer dem billigare för att han tycker att SPG som "styr" priset begär för mycket. Han tycker alltså de borde säljas billigare och säljer dem också billigare i ren protest mot SPG. Den förklaringen fick jag när jag köpte min -14 av bikeport. Han har ju haft en vit/svart för 144k under hela förra våren-höst. När jag ringde och ville köpa en cykel så fråga jag om ovannämda och om de gick bra att jag kunde få en helsvart för samma pris "Ja visst går det bra" fick jag till svar. Hel trevligt folk! :tummenupp :fakta
 
Har för mig att det blir ca 5 hk mer med en annan pipa än original eftersom katten sitter i pipan så får man lite bonus . Ljudmässigt så fungerar min LeVince med db killer i på bandagar och troligen alla andra märken med liknande volym i sin dämp , mer är bättre .

Jag märker knappt nån skillnad heller med eller utan killer i effektmässigt mer ljudmässigt :banana

Akra är aldrig fel dock dyr .

Och med facit i hand så räcker Original , faktiskt .

Jag har akra helsystem och race ecu. Klarade db-kravet på Kinnekulle i somras med db-killern i. Men hade nog klarat det även utan db-killern.
 
Min är körd på bana utan DB-killer utan problem. Arrowpipa och race-ECU.
 
Äsch då, fick jag med den hem igen ändå. Trots fin skylt och många säljare i montern.
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1422206830147.jpg
    uploadfromtaptalk1422206830147.jpg
    1.1 MB · Visningar: 230
Jahapp med lite vemod ska min fullkittade Tuono v4 säljas .. Ett skäl är att jag ska byta båda mina hojar till en som fungerar bättre till allt tex Skjuts och bus . Banåkat är Tuonon oslagbar . men det blir för lite av den varan nu för tiden ...

Hur som om allt går som jag vill så byter jag och får tacka för denna tiden i denna eminenta tråd :D

Nån som är sugen så pm . finns ej på blocket.
 
Jahapp med lite vemod ska min fullkittade Tuono v4 säljas .. Ett skäl är att jag ska byta båda mina hojar till en som fungerar bättre till allt tex Skjuts och bus . Banåkat är Tuonon oslagbar . men det blir för lite av den varan nu för tiden ...

Hur som om allt går som jag vill så byter jag och får tacka för denna tiden i denna eminenta tråd :D

Nån som är sugen så pm . finns ej på blocket.

Va kul att du ska köpa en 1290! Det är på tiden :)
Visst är det en 1290 du ska köpa va? Visst?Du skriver ju det själv liksom. "Till en som fungerar bättre" :crash
 
Va kul att du ska köpa en 1290! Det är på tiden :)
Visst är det en 1290 du ska köpa va? Visst?Du skriver ju det själv liksom. "Till en som fungerar bättre" :crash

Hahaha . Mja omformulerar då , en som passar mina behov mer nuförtiden ! 1290 är ingen dum gissning :tuttar Känns fint och ge igen lite va :tummenupp
 
Back
Top