Aprilia Tuono V4

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Oki motormap ändrar du med startknappen då motorn är i gång på tomgång ..klick dubbelklick så ser du i displayen R ,S eller T vilket du skall ha ;)
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Hehe :tuttar:tuttar:tuttar:krama:krama:krama

Var hos Andersson Turbo på öppet hus idag och dom hade alltså drop-in bänkning för 200bagis. Ingen mappning o sånt utan bara ett rent effekttest.
Skruvade dit Austinpipan imorse och åkte dit.

Mods: K&N filter + Austin Racing GP ultimate 50mm utan dB-killer.

View attachment 404794

Klart nöjd med dagen, AFR låg inom rimliga värden och effekten på bakhjulet var nog den högsta av alla streetfighters under dagen. :yoparty:yoparty

Väldigt bra siffror, nu vet jag inte om Andersson har justerat bänken något från året innan.

Men den starkaste Rc8r som har gått i sverige lämnade 163hp i den bänken föra året, rc8r som är trimmade med allt utom justering av tändningen lämnar ca 155-160 i den bänken. Min 1127cc aprilia v2 lämnade ca 140hp i den bänken. Så väldigt bra siffror!! eftersom Andersson bänken är ganska hård på siffrorna!
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Det är ju onekligen en kompetent hoj, inget att snacka om.
Men den har inte samma tryck direkt när man ger gas som 1290n har, behöver komma upp lite mer i varv.
Därmed inte sagt att det inte är ett jävla tryck i motorn, bara annorlunda mot min hoj.

3an på Tv4 är som 4an på 1290 typ ..

du har en +_- knapp vid vänster handtag håll in - så blir tc off.

Wheelie controllen får du stänga ner i menyn ..Lite osäker på om den är off om wc är av ..

Rekommenderar TC 1 Wheelie Control off då är den i princip ostrypt och du har ett skyddsnät och glöm inte motormapp T annars begränsas den i vrid .

Precis som Micke säger:
Motormapp i läge T
Sen om du vill testa i helt obegränsat läge så bläddra ner till tc1 och håll in nån sekund så kommer det upp ett "-" och tc-lampan lyser fast.
Då är allt avslaget: alc/awc/atc

Men om du vill göra som Micke sa så tycker jag att det är lättast att växla till racedisplay (håll vänster på svarta knappen nån sekund). Väl där så har du snabbmeny för awc alc och abs bara genom att trycka på den svarta en gång. (Tror man måste stå still, annars startar man laptimer)
Samma sak där med awc: bläddra ner med +\- och när du är på ettan; håll in nån sekund så kommer det upp ett "-".
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Väldigt bra siffror, nu vet jag inte om Andersson har justerat bänken något från året innan.

Men den starkaste Rc8r som har gått i sverige lämnade 163hp i den bänken föra året, rc8r som är trimmade med allt utom justering av tändningen lämnar ca 155-160 i den bänken. Min 1127cc aprilia v2 lämnade ca 140hp i den bänken. Så väldigt bra siffror!! eftersom Andersson bänken är ganska hård på siffrorna!

Jag vet inte om han justerat eller ej. Men min butterkaka jag gav honom innan han spände fast min båge kan ju gett lite extra :)
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?252512-%D6ppet-hus-b%E4nkning&p=6014479#post6014479

Det är lite spridda skurar med effekt, hoppas fler skriver sina resultat :)
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Inget åka i vintervädret idag, närmaste jag kom var att återställa ordningen fram och byta de slitna tankgreppen mot lite fräschare. Är väl lika bra att lägga om till slicks också, verkar inte bli mer gatkörning innan 23e...

MRA-rutan åkte alltså av igen, vi får se för hur länge. Sen blev det ett par Snakeskin.

uploadfromtaptalk1399212668111.jpg
uploadfromtaptalk1399212708136.jpg
 

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Tja alla.
Mötte två tuonos idag. En med skjuts vid Stora Holm nästan. Å en bortåt Kungälv till. Efter kärna.
Är den någon här av dessa?
 

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Inget åka i vintervädret idag, närmaste jag kom var att återställa ordningen fram och byta de slitna tankgreppen mot lite fräschare. Är väl lika bra att lägga om till slicks också, verkar inte bli mer gatkörning innan 23e...

MRA-rutan åkte alltså av igen, vi får se för hur länge. Sen blev det ett par Snakeskin.

View attachment 404830
View attachment 404831

Det tankgreppet, vart skaffar man ett sådant?
Har riktigt lökigt tillskurna grepp nu, ser inget vidare ut.
 

litzter

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
Hej alla, var precis på probike och provkörde en tuono, slutade självklart med att man skrev på pappret direkt och vart väldigt fattig.

Provkörde ett antal motorcyklar innan denna å måste säga att denna var ett riktigt monster, vilken känsla av glädje när man vred på rullen lite och testade en bråkdel av funktionerna, hoppas man får den snart innan riktiga värmen kommer så man kan köra många många mil i sommar.
Och hoppas man blir väl emottagen i aprilia kretsarna =)
 

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Hej alla, var precis på probike och provkörde en tuono, slutade självklart med att man skrev på pappret direkt och vart väldigt fattig.

Provkörde ett antal motorcyklar innan denna å måste säga att denna var ett riktigt monster, vilken känsla av glädje när man vred på rullen lite och testade en bråkdel av funktionerna, hoppas man får den snart innan riktiga värmen kommer så man kan köra många många mil i sommar.
Och hoppas man blir väl emottagen i aprilia kretsarna =)

Ja verkligen grattis!
Vilken blev det? Den gråa eller den svarta?
 

litzter

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
Tack för välkomnandet, blev den grå/vita, fick sagt att alla svarta var slutsålda och skulle ta mellan 1-2 månader innan dom kom in igen, probike hade visst bara sålt svarta iår, så kanske kan va kul å va ensam med grå :rolleyes:
 

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Tack för välkomnandet, blev den grå/vita, fick sagt att alla svarta var slutsålda och skulle ta mellan 1-2 månader innan dom kom in igen, probike hade visst bara sålt svarta iår, så kanske kan va kul å va ensam med grå :rolleyes:


Du kommer ha så skoj.
Makalöst kul med alla funktioner.

Vart ute idag och testat massa inställningar.
Hade gärna sett min hade abs :(

Sen på vägen hem, en lång dubbelfilig tunnel, inte en bil.. Thunderslash'n gav mig gåshud :)
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Hej alla, var precis på probike och provkörde en tuono, slutade självklart med att man skrev på pappret direkt och vart väldigt fattig.

Provkörde ett antal motorcyklar innan denna å måste säga att denna var ett riktigt monster, vilken känsla av glädje när man vred på rullen lite och testade en bråkdel av funktionerna, hoppas man får den snart innan riktiga värmen kommer så man kan köra många många mil i sommar.
Och hoppas man blir väl emottagen i aprilia kretsarna =)

Grattis !! Kul att fler och fler får upp ögonen på denna Italienska Pärla som enligt oss är världens bästa/Roligaste/musikaliska gathoj :D
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Är det ingen som har erfarenhet av detta?
Funderar på att tanka 98 för jag tycker min knackar lite mkt i ventilerna.
Har för mig att det kan hjälpa med 98 okt.
Nej, det har ingen som helst betydelse. Ventilerna låter varken mer eller mindre av det. Jag tankar normalt sett vanlig 95. Ibland får jag nåt ryck och tycker den går ojämnt så jag vill skämma bort den med 98... Förmodligen helt i onödan då den är specad för 95 och elektroniken kompenserar för den lilla skillnaden.

Statoil Miles tankar jag däremot bara om nöden kräver...
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top