Aprilia Tuono V4

Då e de bara att gratulera då, snygg avslutning.
RR eller Factory ?
Trist att 1290 Superduke pajade:rofl:rofl:rofl

Factory 18, jag provkörde 19 med semi-active suspension men jag fick en känsla att den körde mig:)
Endå 18/19 känns mjukare en min gamla 2013.
Jag kommer att ge sd en till chans denna vecka.
 
Tja, tredje gången gillt som man säger.
Skulle det visa sig att 1290 SD sköter sig som man förväntar sig, då river du apriliakontraktet alltså:ajjabajja
 
Tja, tredje gången gillt som man säger.
Skulle det visa sig att 1290 SD sköter sig som man förväntar sig, då river du apriliakontraktet alltså:ajjabajja


Min bästa vän kommer att köpa sd för vi ska kunna byta mellan oss. Aprilia för life:yoparty
 
Håller med dig, Tuono e en skänk från ovan:fakta
Synd bara att dom har skurit ner på modellerna, hårt.
Önskar dig en trevlig säsong med din nya Aprilia:hojbusa
 
Grattis till en kanonsommar!!!! :banana

Nog för att KTM har haft lite kvalitetsproblem men hur kan två hojar pajja för dig, vad hände?



Första fick felkod och det gick inte att köra. Med den andra tror jag att det var fel på termostaten pga att den kylde aldrig/eller den hade luft i systemet.
 
Hej,

Precis sålt min Street triple
Sneglade på den här Tuono, är det något att ha? Vet praktiskt taget inte ett smack om den!

Orkar någon skriva för/nackdelar?:krama

Helförsäkring hamnar cirkus på 9.000:- på mig (28år) så det är lite över vad känner för.. Men för rätt hojj så.
Nästa hoj kommer troligtvis vara en ny eller under 150mil
9k? Som hittat ju. Allt under 10k är helt överkomligt.

Får man fråga vilket bolag? Bilsport mc eller svedea? Måste väl dessutom vara utanför storstad? Jag landar på typ 14k med max självrisk. Kanske sjunker nästa år när man blir 30

Funderar själv på att införskaffa tuono efter ha skrotat z1000sx Diggar ljudet från aprilian när de trycket på...

Skickat från min EML-L29 via Tapatalk
 
Last edited:
Nåväl, kunde klarat mig med ”övriga Europa” för tydlighetens skull.:fyllisar

Nåja, jag förstod nog vad du menade men valde att vara lite dryg.

Jag tror vi och britterna har det gemensamt att vi i allmänt tal pratar om Europa som en annan kontinent. Jag hörde t.ex. att när tunneln under engelska kanalen var avstängd pga något fel så hette det i engelsk media att ”Europe has been cut off from Britain”. :hihi

Hur som helst är det klart du ska va en TV4. Hade jag varit lite mer rejsig hade jag behållt min, men jag valde att välkomna och omfamna min inre gubbe istället.
Har du kvar någon V2? Saknar både min Mille och min Tuono.
 
Last edited:
Hur som helst är det klart du ska va en TV4. Hade jag varit lite mer rejsig hade jag behållt min, men jag valde att välkomna och omfamna min inre gubbe istället.
Har du kvar någon V2? Saknar både min Mille och min Tuono.

Aprilia-lös för tillfället. Ja en V4 får det linnen är nog mer inne på en 1100RR, factory är ju rena dussinhojen nuförtiden :hihi
Saknar 1127-an jag hade, den var precis så bra en twin kan bli. V4an (min gamla) ligger ute på blocket men som sagt mer sugen på 1100.. En uppsättning smidda fälgar ochvrn rsv4 ttx dämpare så är de ju perfekta till allt.
 
Tjena Tuono-kollegor!

Idag när jag var ute och körde fick jag upp den där otäcka röda triangeln och fick stanna..
När jag slår igång tändningen låter motorn som kontrollerar avgasspjället väldigt konstigt, så tänkte höra ifall någon här har haft samma problem?

Kolla videon nedan för att höra ljudet. (ursäkta den dassiga kvalitén och vertikala videon)
https://youtu.be/NJSQJxlhK9U

Tack på förhand!
 
Standardfel. Spjällmotorn behöver bytas. Kört den med spjället urkopplad?

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 
Tackar för snabbt svar!
Som man misstänkte, men gött att få bekräftat! Ny på väg, så nu är det bara att vänta :crash

Jag har alltid haft det påkopplat, tycker den låter fullt tillräckligt ändå :D men hittade lite fukt i den när jag skruvade bort kåpan, så kan vara något sånt tänker jag?

Är det lugnt att kopplat bort vajrarna och köra tills den nya kommer, eller är det bäst att låta den stå tills dess?
 
Det är lugnt att köra, koppla ur vajrarna vid motorn men låt kontakten sitta kvar. Den kommer givetvis tända motorlampan varje gång.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top