Aprilia Tuono V4

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Nu har mitt Slipon kommit :D Får man byta eller ryker garantin hos Aprilia? Ska in på första servicen på fredag och funderar på om man ska vänta...

Jag frågade Marcussen som jag köpte av. Inga problem att byta innan 100 mila enligt honom.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Årets första bandag är i sikte, Knutstorp nu på fredag.
Någon här som också ska dit och ev köra i gul grupp ?

Ska man klicka på nåt för att få gilla symbolen i ovankant vid ett inlägg ?
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
På vägen till jobbet började en röd lampa i instrumenteringen lysa och ett ilsket meddelande blinkade "URGENT SERVICE". Efter två-tre omstarter slocknade felmeddelandet. Något att bry sig om eller är det bara att sortera in i facket italiensk charm?

- - - Updated - - -

Någon härifrån som ska på Italian Days på Mantorp nästa vecka?
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
På vägen till jobbet började en röd lampa i instrumenteringen lysa och ett ilsket meddelande blinkade "URGENT SERVICE". Efter två-tre omstarter slocknade felmeddelandet. Något att bry sig om eller är det bara att sortera in i facket italiensk charm?

- - - Updated - - -

Någon härifrån som ska på Italian Days på Mantorp nästa vecka?
Kolla upp felkoden. 11-12orna hade ju ett par gremlings.

Tyvärr inga italian days iår för mig.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
På vägen till jobbet började en röd lampa i instrumenteringen lysa och ett ilsket meddelande blinkade "URGENT SERVICE". Efter två-tre omstarter slocknade felmeddelandet. Något att bry sig om eller är det bara att sortera in i facket italiensk charm?


Hittade en bra guide på Youtube och letade reda på felkoden (DSB 08). Felkoden tyder på att det är "oil pressure sensor" som strulat, men eftersom felkoden bara ligger som memo och inte active borde det bara ha varit något tillfälligt.

https://www.youtube.com/watch?v=ty5NddcSLMc
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Hittade en bra guide på Youtube och letade reda på felkoden (DSB 08). Felkoden tyder på att det är "oil pressure sensor" som strulat, men eftersom felkoden bara ligger som memo och inte active borde det bara ha varit något tillfälligt.

https://www.youtube.com/watch?v=ty5NddcSLMc
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=255217

Enligt tråden så kan det vara throttle bodie sensor också. Lillennr1 hade väl typ samma problem? Skulle vara recall på våra. Men vi har ju gråimport... så det kommer väl på min snart också. Guzzidoag kanske visar nogrannare kod? Annars kolla med dealer/fbolag.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
På vägen till jobbet började en röd lampa i instrumenteringen lysa och ett ilsket meddelande blinkade "URGENT SERVICE". Efter två-tre omstarter slocknade felmeddelandet. Något att bry sig om eller är det bara att sortera in i facket italiensk charm?

- - - Updated - - -

Någon härifrån som ska på Italian Days på Mantorp nästa vecka?
Tvättat hojen?

Om det är som det skrivs, oljetrycksensor så sitter den lite tråkigt till. Lossa kontakt och spraya.
 

Lillennr1

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2014
Ort
Kungsbacka
Hoj
Rytande V4
Vad tror ni om däckslitaget, bra eller dåligt? Tycker själv att det ser hyffsat ut?

IMG_0808.jpg

Slänger in en bild på de nyinstallerade cliponsen med :)

IMG_4949.jpg
 
Last edited:

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Tvättat hojen?

Om det är som det skrivs, oljetrycksensor så sitter den lite tråkigt till. Lossa kontakt och spraya.

Nej, men den hade stått ett litet tag och felmeddelandet dök upp rätt omgående. Efter några omstarter slocknade felmeddelandet så jag håller tummarna för att det bara var något tillfälligt knas.
 

Lillennr1

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2014
Ort
Kungsbacka
Hoj
Rytande V4
Kan väl säga såhär... Om det är nån som vill köpa mitt Magurastyre eller originalstyret så kan jag tänka mig att släppa dom, kommer med största sannolikhet inte byta tillbaka från clipons :) Mycket raceigare vilket underlättade både vid förflyttning av överkropp och för att gömma sig bakom rutan på rakorna.

Yes David, dom är ställbara i höjdled upp till 3".

Se bilden nedan :)

Har dom i högsta läget nu, men lurar på att sänka dom lite till bankörningen på kullen i helgen faktiskt.

Vädret i Norge var kanon, soligt och fint båda dagarna :yoparty
Kommer nog nån film på facebook eller youtube snart :)

13460793_10154964561232782_1185185694_o.jpg
 
Last edited:

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Tändes servicelampa idag, förmodligen avgasventilen då den spökat tidigare. Nån fler som haft problem med den. Över 6000 hände inte mycket, kändes precis som plugg i systemet och brölljud så därför jag, och även BikePort, misstänker den. Försvann dock lite senare för att komma tillbaka igen just innan jag kom hem...
Samma har hänt tidigare men då märktes ingenting på effekt, då var det bara justera vajrarna i samband med servicen...
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Tändes servicelampa idag, förmodligen avgasventilen då den spökat tidigare. Nån fler som haft problem med den. Över 6000 hände inte mycket, kändes precis som plugg i systemet och brölljud så därför jag, och även BikePort, misstänker den. Försvann dock lite senare för att komma tillbaka igen just innan jag kom hem...
Samma har hänt tidigare men då märktes ingenting på effekt, då var det bara justera vajrarna i samband med servicen...
Jag fick byta avgasservo på min 1000 vid ungefär 1500 mil, då hade den dött. Om det är den du menar. Den stod bara och drog fram och tillbaka hela tiden.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top