Aprilia Tuono i Skåne....

KungLudde

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
GPZ 600 i slutet av 80-talet, 600 Monster,600 Hornet och ZRX 1100 i slutet av 90-talet, 2006 Triumph Speed Triple 04:a, nu Aprilia Tuonon V4R 2012...
....var f*n finns dom???
Har letat i några veckor men inte hittat några hos mchandlarna och nu börjar jag bli lätt kinkig:mad: !

Har nästan bestämt mig för vilken typ av mc jag skall ha. En Speed Triple eller en Tuono. Trajjan har jag tittat och provsuttit på så där har jag lite koll men att hitta en Tuono verkar helt gonatt:huvet . Årsmodellen det handlar om är 02-04....

Finns där någon i Malmö-Lund som besitter en sådan här liten sak som man kan komma och kolla lite på?
Jag bjuder på "kaffe å kagor" bara jag får titta å klämma lite på den. Som det känns nu så verkar det som om jag får leta hela sommaren!

Evigt tacksam för alla svar..................

PS. Vi snackar om 1000cc-modellen och inte något annat!

Last edited:
Enligt blocket så är det bara 6 st begagnade till salu i hela landet...

Kan inte påminna mig om att jag ens sett någon IRL förutom på firmorna. Verkar vara extremt sällsynt.

:hej

Ja, tyvärr verkar det som om man får köpa den "okladdad":D .
Priserna på dom i Tyskland ligger ganska mycket under våra priser här hemma. I alla fall vad jag kunnat luska ut. Fördelen är att dom lär ju ha ett rätt så bra andrahandsvärde den dagen man vill sälja....

Den billigaste på Blocket ligger på är en 05:a som dom vill ha 79000Sek för och sedan tillkommer momsen eftersom den inte gått 600 mil. Då räknas motorcykeln som ny och skall momsas i Sverige. Kan hitta 05:or för runt 60000Sek i Tyskland så det blir väl till att åka ner där, som vanligt:tungan

Har du vägarna förbi Jönköping kan du få klämma på min.
Hämtade min pärla i Tyskland i vintras har inte ångrat mig för en sekund.
Hojen är helt fantastisk att köra.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back