Aprilia Tuono 660

MC verkstan i Eskilstuna har både RSen och Tuono 660 inne. Fick riktigt bra bemötande av personalen också, tycker jag. På hugget och serviceinriktade.

Tyvärr inga demo-hojar för de påstår att de får dem sålda ändå. Jag kommer dock aldrig handla hoj för 120 kkr utan att ha åkt en meter på’n först.
 
MC-verkstan i Eskilstuna är anledningarna att jag bytt märke, skönt att kunna få service och bli trevligt bemött.
 
Jag köpte en 2021:a med QS och IMU, verkar inte ha gått åt som smör i grått om man säger. Priset blev helt ok. Bra komplement till Tuaregen :)

View attachment 488443
Fina Hojar! Silver/grått är min favoritfärg på Aprilia. Men lite för mycket rött på just standard modellen för min smak :) Tror dom flesta går för Factory modellen när det gäller 660n därav mängden icke factory på blocket.

Letar själv efter en 660 factory men avvaktar lite då det kanske kommer någon kul uppdatering till 2024 modellen. Släpper dom dock en RS660 Factory kommer jag ha beslutsångest :lol
 
Den kom bara för 2år sedan, tror ni att den redan får en uppgradering?
Vad skulle det isåfall vara
 
Jag provkörde Tuono 660 både Factory och icke-Factory flera gånger innan jag köpte Tuaregen. Och sen igen innan jag köpte Tuonon. Jag tyckte Factory var lite stökigare i låg fart och tillskrev det den lägre utväxlingen, men då körde jag med Dynamic-mappen så det kanske var det.

Angående RS660 Factory... känns det rimligt att en sån skulle dyka upp? Känns som att den skulle vara lite av en konkurrent till Extrema.
 
Jag provkörde Tuono 660 både Factory och icke-Factory flera gånger innan jag köpte Tuaregen. Och sen igen innan jag köpte Tuonon. Jag tyckte Factory var lite stökigare i låg fart och tillskrev det den lägre utväxlingen, men då körde jag med Dynamic-mappen så det kanske var det.

Angående RS660 Factory... känns det rimligt att en sån skulle dyka upp? Känns som att den skulle vara lite av en konkurrent till Extrema.
Jo Factory modellen är lite stökigare i lågfart det håller jag med om, den vill mer helt enkelt. Sen är ju Dynamic läget rätt så aggressivt jämfört med Commute.

Extrema modellen är ju bara en standard modell som dom satt ett avgas på och gett lite fin färg. (lite kolfiber, GP shift etc) Inget speciellt med den modellen direkt. Ser dock inte hur dom inte kan släppa en Factory modell till RS'n. Enligt mig känns det mer som att dom släppte Extrema modellen för att köpa sig själva mer tid att utveckla en Factory modell.
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top