Aprilia Tuono 660

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
MC verkstan i Eskilstuna har både RSen och Tuono 660 inne. Fick riktigt bra bemötande av personalen också, tycker jag. På hugget och serviceinriktade.

Tyvärr inga demo-hojar för de påstår att de får dem sålda ändå. Jag kommer dock aldrig handla hoj för 120 kkr utan att ha åkt en meter på’n först.
 

Smygarn76

Medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Chav-ville
Hoj
Speed Triple
MC-verkstan i Eskilstuna är anledningarna att jag bytt märke, skönt att kunna få service och bli trevligt bemött.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

BigB

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2015
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia, Yamaha
Jag köpte en 2021:a med QS och IMU, verkar inte ha gått åt som smör i grått om man säger. Priset blev helt ok. Bra komplement till Tuaregen :)

View attachment 488443
Fina Hojar! Silver/grått är min favoritfärg på Aprilia. Men lite för mycket rött på just standard modellen för min smak :) Tror dom flesta går för Factory modellen när det gäller 660n därav mängden icke factory på blocket.

Letar själv efter en 660 factory men avvaktar lite då det kanske kommer någon kul uppdatering till 2024 modellen. Släpper dom dock en RS660 Factory kommer jag ha beslutsångest :lol
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Den kom bara för 2år sedan, tror ni att den redan får en uppgradering?
Vad skulle det isåfall vara
 

BigB

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2015
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia, Yamaha
Den kom bara för 2år sedan, tror ni att den redan får en uppgradering?
Vad skulle det isåfall vara
Med tanke på priset så kan man tycka att den borde komma med Öhlins dämpare, så möjligtvis det och att dom klämmer ut 5 hästar till ur Factory modellen. Ska bli intressant o se om det kommer en RS660 Factory dock..
 

pjocke

Medlem
Gick med
15 Jun 2020
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Tuareg 660 2022
Jag provkörde Tuono 660 både Factory och icke-Factory flera gånger innan jag köpte Tuaregen. Och sen igen innan jag köpte Tuonon. Jag tyckte Factory var lite stökigare i låg fart och tillskrev det den lägre utväxlingen, men då körde jag med Dynamic-mappen så det kanske var det.

Angående RS660 Factory... känns det rimligt att en sån skulle dyka upp? Känns som att den skulle vara lite av en konkurrent till Extrema.
 

BigB

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2015
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia, Yamaha
Jag provkörde Tuono 660 både Factory och icke-Factory flera gånger innan jag köpte Tuaregen. Och sen igen innan jag köpte Tuonon. Jag tyckte Factory var lite stökigare i låg fart och tillskrev det den lägre utväxlingen, men då körde jag med Dynamic-mappen så det kanske var det.

Angående RS660 Factory... känns det rimligt att en sån skulle dyka upp? Känns som att den skulle vara lite av en konkurrent till Extrema.
Jo Factory modellen är lite stökigare i lågfart det håller jag med om, den vill mer helt enkelt. Sen är ju Dynamic läget rätt så aggressivt jämfört med Commute.

Extrema modellen är ju bara en standard modell som dom satt ett avgas på och gett lite fin färg. (lite kolfiber, GP shift etc) Inget speciellt med den modellen direkt. Ser dock inte hur dom inte kan släppa en Factory modell till RS'n. Enligt mig känns det mer som att dom släppte Extrema modellen för att köpa sig själva mer tid att utveckla en Factory modell.
 
Nyheter
Sherco nya enduroprogram för 2025

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top