Aprilia SXV

Någon som ligger på lite elprylar till en SXV/RXV. Bygger ihop en SXV med div delar för att ha att köra på isen med + en jävligt snygg prynad i garaget. Saken är den att jag får inte skiten att tända riktigt. Något fel på tändningen är det. Soppa verkar den få + efter ett par startfösök ser jag att det är vått i utgången på cylindrarna. Jag har gnista men den verkar inte komma vid rätt tilfälle enligt min tidigare kunskap. Jag har bytt svänghjul, stator, svänghjulsgivar från en annan motor som jag har liggandes. Men de kanske också är sönder, vem vet. De har rätt omh enligt verkstadshandboken i alla fall. Här plockat ner motorn och bytt vevlager mm och sedan nollat den riktigt. plockade ur motorn igen för att vara på säkra sidan och vev mot kam stog rätt. Nu börjar mina idé bli att det kan vara CDI, ECU eller spolarna som kan vara något knas med. Kanske är gnista men inte tillräckligt stark? Så hjälp behövs om någon har någon idé eller några prylar som funkar.
 
Last edited:
Nu har Alice racing silmoto system hemma, och ett helsystem kostar bara 7000 spänn med frakt!!! Så typiskt att man precis slutat plugga och sparkapitalet e i botten:D Tycker ändå att arrows dual till sxv ser riktigt bra ut och kan tänka mig att ljudet är helt fenomenalt! Men det är väll som du säger Torch, allt handlar om personlig preferens. Har hört att med vdb mappen och ett helsystem får man ut ca 10% mer effekt över hela registret om man jämför med en hoj med vdb mapp och original system. Det är inte direkt en liten ökning, och det märks mestadels på mellanregistret!
 
Köpte den för nån vecka sen,vill bara ut och köra. Det är en 08 med lite godis som silmoto helsystem och öppet filter. Låter galen!
:yoparty
 
Nä, jag har pratat med honom. och det är till en SXV, man ser det t.om på bilden, ekrarna blir i en väldigt konstig vinkel till sxv:n
Jag vet att det är olika svingar på SXV vs RXV:n..
SXV:n svingen ser helt grotesk ut med finndubb på.

//Lycka till
 
Last edited:
Köpte den för nån vecka sen,vill bara ut och köra. Det är en 08 med lite godis som silmoto helsystem och öppet filter. Låter galen!
:yoparty

Vad gav du? hur många tim hade den gått?

Ingen som ska sälja sin sxv?:)
 
Tjäna, har problem med min sxv 550 08. Den vill inte starta, starmotorn går runt den tänder och det smäller till i röret sedan "klickar den". Har försökt ett flertal gånger men är rädd att bränna upp startmotorn. Det märkliga är att den fungerade felfritt under gårdagen när jag var på besiktningen med den. Sedan moterade jag på mitt silmoto och laddade upp batteriet, när jag sedan skulle dra igång den var den helt död. Har tidigare haft trassel med tomgångskruven som efter körning behövst skjusteras varje gång, då den tappat tomgång.

Är det någon som haft liknade problem eller kan säga vad det kan vara? :confused:
 
TPS som skrivs om ovan. Antar också att du bara hade originalsystemet på i besiktningssyfte, och att du har en map som passar silmotosystemet?
 
Tack för svar, Liljekvist på speedgear ska antagligen kolla mappen i helgen. Då lär det väl synas.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top