Aprilia SXV

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Jag skulle inte lämna till Starol iaf, kanske har de lärt sig av sina misstag men när de skulle byta kolvar åt mig satte de ihop det med ena kammen ett halvt varv fel och sen inte viljat stå för en spänn av alla extrakostnader de åsamkade mig.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Nån som vet av en trasig tank eller dylikt? Jag har tänkt bygga egen form på tanken så skulle behöva en till :) Billigt!
 

Emil_lq

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2011
Ort
söderhamn
Hoj
07, Aprilia SXV 550
Jasså? Vilken verkstad ska man välja då? Min uppe i Hudiksvall blir det inte iaf.. fy fan...
Du vet ingen som tar åt sig dom jobben privat då?
 

torch

Medlem
Gick med
7 Aug 2008
Ort
Oskarshamn
Hoj
Aprilia SXV 550, Honda GB500 -89, Cagiva Mito goes Caprilia 553 Snello
Skicka den till Stuart på Alice Racing UK, då vet du vad du får. Pundet är billigt nu dessutom...
 

D.Karlzzon

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2009
Ort
jönköping
Hoj
Yamaha R1
Ingen som behöver ny startmotor? :hej


Har en nyrenoverad orginal... jobbet gjort av blixtservice i sthlm..

har suttit på en 550 sxv 2009 men passar säkert rxv å 450?

1500:-:tummenupp
//Danne
 

Tasse74

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2008
Ort
Karlstad
Hoj
KTM SMR
vad behöver göras för att få sxv's 5,5 alpina fälg att passa i svingen på en rxv? går det ens?
 
Last edited:

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Nybro
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
kommer med en fråga som säkert tagits upp ett flertal gånger i denna tråd men finner ingen ro till att läsa igenom alla 109 sidor..

vad för oljor ska man använda ? sxv 550 -08, både växellådsolja, motorolja, filter och vart man kan få tag på det billigast.

funkar det med alla 10-60 oljor ?
 
Last edited:

torch

Medlem
Gick med
7 Aug 2008
Ort
Oskarshamn
Hoj
Aprilia SXV 550, Honda GB500 -89, Cagiva Mito goes Caprilia 553 Snello
Beställde ett nytt silmotosystem i våras, har inte dykt upp än.
Ryktas om att de har gått i konkurs.

Ingen som har ett silmoto dual outlet till salu? (alltså den modellen där man behåller originalslutrören)
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Bara dämparen eller komplett system? Har två dämpare men bara en uppsättning rör.
 

torch

Medlem
Gick med
7 Aug 2008
Ort
Oskarshamn
Hoj
Aprilia SXV 550, Honda GB500 -89, Cagiva Mito goes Caprilia 553 Snello
Behöver egentligen ett helt system men kanske kan få tag på rör på annat håll. Ska kolla, PMar dig.
 

Rubbe

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2005
Ort
Enköping
Hoj
sxv 5.5
Arrow gör ett väldigt fint system med dubbla utblås till MXV:n, har tittat runt men hittar inget liknande till sxv:n. Skulle man kunna modifiera ett sådant system till en svx? Annars får det nog bli ett arrow vdb till våren:D
Är det någon med en 08 eller senare som haft några problem? Tycker att min hoj känns väldigt välbyggd och har inte stött på några problem över huvudtaget! Väldigt nöjd med min maskin, kunde dock vara lite smidigare att tömma oljetråget:)
 

torch

Medlem
Gick med
7 Aug 2008
Ort
Oskarshamn
Hoj
Aprilia SXV 550, Honda GB500 -89, Cagiva Mito goes Caprilia 553 Snello
Antar att du menar detta:
http://www.motostrano.com/Arrow-Aprilia-MXV-Dual-Exhaust-p/75108tk.htm

Jag tycker dock att originallösningen är så mycket mer elegant, synd att den inte är så effektiv dock. Silmotos dual outlet behåller ju original slutpipor vilket gör att man även behåller det ursprungliga utseendet.Med en stor dämpare (eller två för den delen) hängandes på sidan blir den ju bara mer lik alla andra, men det handlar väl om personlig preferens...
 

odehag

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2012
Ort
västerås
Hoj
Sxv 550
Tja!!
På tiden för lite ändring på min sxv , har kollat runt på olika avgassystemet till dom men hittar inga specifika effektuttag med alla olika .
Så tänkte kolla om någon här vet skillnaden mellan tex Silmoto ,vdb,mivv samt GPR !
Hitta mivv för under 6000 i Tyskland vilket verkar billigt om effekten finns ?

Med vänlig hälsning, Daniel
 

Lodisgrisen

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2010
Ort
Åland Jomala
Hoj
2016 KTM Superduke 1290 R
Hej! Har fått erbjudandet att köpa en vurpad sxv 550 för en relativt billig peng. ska ju mest lekas med men blir kanske en del landsvägs åka. Har läst att 450in inte gillar att ligga på konstanta varvtal. Gäller det 550in med eller mår den bra av att ligga på konstanta varvtal i ca 30 km?
 

torch

Medlem
Gick med
7 Aug 2008
Ort
Oskarshamn
Hoj
Aprilia SXV 550, Honda GB500 -89, Cagiva Mito goes Caprilia 553 Snello
Tja!!
På tiden för lite ändring på min sxv , har kollat runt på olika avgassystemet till dom men hittar inga specifika effektuttag med alla olika .
Så tänkte kolla om någon här vet skillnaden mellan tex Silmoto ,vdb,mivv samt GPR !
Hitta mivv för under 6000 i Tyskland vilket verkar billigt om effekten finns ?

Med vänlig hälsning, Daniel

Skiljer minimalt mellan de olika systemem, du har mer effekt att hämta med en väl utförd mappning. GPR för ett jävla oväsen och är väl mest för korvmojsexhibitionister.

Mivv är tydligen tidiga silmoto. Är det månne en gammal länk du hittat eller någon som legat och hållt på ett system 5-6 år?
 

odehag

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2012
Ort
västerås
Hoj
Sxv 550
Skiljer minimalt mellan de olika systemem, du har mer effekt att hämta med en väl utförd mappning. GPR för ett jävla oväsen och är väl mest för korvmojsexhibitionister.

Mivv är tydligen tidiga silmoto. Är det månne en gammal länk du hittat eller någon som legat och hållt på ett system 5-6 år?
.


Ja det är väl ungefär vad jag också har hört och fattat om GPR systemen att det ska vara ett jävla liv på dom!

Jag hittade mivv systemet på en italiensk samt en tysk sida ...här är den tyska sidan : http://zimo-motorrad.de/MIVV-Aprilia-SXV-550-06-08_1 .. Kanske är så att sidan är gammal har inte kollat så noga !!

Tack för ett snabbt svar :tummenupp
 

torch

Medlem
Gick med
7 Aug 2008
Ort
Oskarshamn
Hoj
Aprilia SXV 550, Honda GB500 -89, Cagiva Mito goes Caprilia 553 Snello
Bara att maila och fråga, det var ju jäkligt bra pris så har dom det på hyllan är det bara att slå till. Vill bara ha 25 eurosar i frakt dessutom.

Hör av dig annars, har ju ett nästan nytt TI-slimoto till salu.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top