Aprilia SXV

Det borde inte vara nåt problem. Jag har kollat lite efter nån SAE 10W-60 som jag tänkt köra på när min Agip tar slut men inte hittat nån... så få se vad det blir.
 
aha då va de min tur att få problem, va ute o gled när de riktigt plingade till*riktigt metaliskt ljud* utan att ens hinna vrida av nyckeln så tvärlåstes hjulet o motorn blev totalt fast,
tömde den på oljor o inget trevligt glitter ell liknande i oljan så till veckan får motorn lyftas ur o isär med toppar osv för att lokalisera felet.

ös på med gissningar så får vi se vem som klarar gissa felet:) kan säga att motorn låste sig i ca 80km/h så de lär ha hänt en del:)

uppdateringar kommer.

e de lika svårt att få fram delar fortfarande o ös gärna på vem som är snabbast o bäst att handla av.
ha de gott mvh uffarn
 
positiv får man väl vara ändå för med extrema hojar så kommer ju raset förr ell senare hur man än sköter cyklarna :)
kopplingsras säger du, har inte börjat skruvat me den än men nån stans i ryggmärgen känns de som att de hände nåt uppe i toppen men vi får se för de lär ge sig när de kommer isär.
 
En vild gissning är att du tappat låsbrickan och muttern som håller i de nedre kamkedjedreven och sedan kilat fast en eller båda kamkedjorna.

När ska du riva och vad får den som gissar rätt?
 
Last edited:
e för mycke jobb just nu så den får stå ett par veckor o gotta till sig:) jag får väl hitta på nåt till den som gissar rätt,
annars då vart handlar ni era motor delar osv för snabbaste leverans helst nåt svenskt ställe.
 
Jag är bara uppe i en oljetrycksgivare och ett batteri på 500mil så det enda jag kan tipsa om är att jag läst nånstans om nån shop/site i Italien som var bra på att få fram grejer.

Alla svenska återförsäljare går väl genom Danmarks kontor och dom har man inte hört så mycket gott om...
 
Last edited:
Bör jag få ventilerna justerade vid 200 mil eller tidigare? vad är rekommendationerna?

Är det inte 50h tro? bör ju stå i instruktionsboken annars

En vild gissning är att du tappat låsbrickan och muttern som håller i de nedre kamkedjedreven och sedan kilat fast en eller båda kamkedjorna.

När ska du riva och vad får den som gissar rätt?

Muttern och brickan sitter väll på andra sidan den beiga luckan så det borde väll inte gå vägen?

Jag lägger in jävligt mycket bilder och kommentarer ifrån min renovering till den som tänkt pilla med sin motor.
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=166752&page=7
 
Så en 2008:a är att föredra? Om man förstått det rätt.

2008 och nyare?
 
Är det någon som känner till några bra styrdämpare till SXVn?

Jag slog ner lite snett nyss och fick ett rätt fint wobbel som slutade med att hojen gled 100-150 meter. Mina barkbusters och krashpuckar tog det mesta och hojen gick att köra ner till garaget utan problem. : )
 
jag köpte en från scott ganska dyr men har
aldrig ångrat mig
Är det någon som känner till några bra styrdämpare till SXVn?

Jag slog ner lite snett nyss och fick ett rätt fint wobbel som slutade med att hojen gled 100-150 meter. Mina barkbusters och krashpuckar tog det mesta och hojen gick att köra ner till garaget utan problem. : )
 
har för mig att jag gav ca 4500 från bikersneed
ända negativa var att man fick svetsa fast en del i ramen
tror gpr har en liknande dämpare
Vad gav du och hur fick du tag i den?

Har du några bilder på den?
 

Bifogat

  • 002.jpg
    002.jpg
    237.3 KB · Visningar: 123
Last edited:
Är det någon som känner till några bra styrdämpare till SXVn?

Jag slog ner lite snett nyss och fick ett rätt fint wobbel som slutade med att hojen gled 100-150 meter. Mina barkbusters och krashpuckar tog det mesta och hojen gick att köra ner till garaget utan problem. : )

GPR styrdämpare har jag. Fann den på ebay. Fungerar bra, köpte den just för att cykeln var orolig. Men steg ett om du fått wobbel är att efterdra styrlagret för det behövs ibland. Istället för att svetsa borrade jag ett hål så fästet skulle bli stabilare.
 
tjenare alla.

Nya tråkig heter på väg. Idag när jag skulle byta garage med 550in så börja oljetyckslampan lysa/blinka. Stänger man av och startar igen så går den som den ska (i ungefär 100 - 300m sen lyser den igen).

De är en -07a och precis ny servad!? Oljenivån är precis under max strecket?
Några förslag? Någon som haft samma problem?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top