Aprilia SXV

tycker den ser plåttrigare ut och inte riktigt så rå som 07 an. tycker nästan den påminner lite om fmx'n vilket inte är positivt.
 
Jag å en polare var i Stockholm igår och hämtade vars en Aprilia SXV 5.5 07:a. Båda hade gått 0 mil och hade fått nya uppdaterade motorer från Aprilia för att lösa några barnsjukdomar. Så långt allting bra men min strular! :( Den laddar inte batteriet, verkar t o m som om att den drar ur strömmen ur batteriet för det räcker att köra i kanske 15-20 min sen så tänder sig varningslampan för låg batterinivå. Efter det så började den att blöddra. Förmodligen för att insprutningen inte fick tillräckligt med ström. Min förhoppning är ju att det är något de missat att montera vid motorbytet. Var ska jag börja kolla? Hann inte ringa till återförsäljaren idag och imorgon har de ju stängt.

\Masonit
 
Jag å en polare var i Stockholm igår och hämtade vars en Aprilia SXV 5.5 07:a. Båda hade gått 0 mil och hade fått nya uppdaterade motorer från Aprilia för att lösa några barnsjukdomar. Så långt allting bra men min strular! :( Den laddar inte batteriet, verkar t o m som om att den drar ur strömmen ur batteriet för det räcker att köra i kanske 15-20 min sen så tänder sig varningslampan för låg batterinivå. Efter det så började den att blöddra. Förmodligen för att insprutningen inte fick tillräckligt med ström. Min förhoppning är ju att det är något de missat att montera vid motorbytet. Var ska jag börja kolla? Hann inte ringa till återförsäljaren idag och imorgon har de ju stängt.

\Masonit

Ladda motorcykeln över natten så med lite tur är det löst till i morgon. Inte säkert att generatorn orkar göra en laddning när batteriet är stendött.

Har haft liknade problem med andra cyklar.

Batteriet sitter under sadeln, dit kommer man väldigt lätt.
 
Ladda motorcykeln över natten så med lite tur är det löst till i morgon. Inte säkert att generatorn orkar göra en laddning när batteriet är stendött.

Har haft liknade problem med andra cyklar.

Batteriet sitter under sadeln, dit kommer man väldigt lätt.

Testade att låna en kompis batteri efter mitt nästan var slut. Då startade den fint men efter att vi kört ett tag så stannade vi hojen. Då fick jag inte igång den igen. Då bytade vi tillbaka igen till mig ursprungliga batterie som polaren kört ett tag med i sin hoj å laddat upp. Då gick den igång fint igen men blev samma sak efter 15 min senare. Så det lär inte vara att generatorn inte hinner ladda batteriet.

\Masonit
 
Last edited:
Testade att låna en kompis batteri efter mitt nästan var slut. Då startade den fint men efter att vi kört ett tag så stannade vi hojen. Då fick jag inte igång den igen. Då bytade vi tillbaka igen till mig ursprungliga batterie som polaren kört ett tag med i sin hoj å laddat upp. Då gick den igång fint igen men blev samma sak efter 15 min senare. Så det lär inte vara att generatorn inte hinner ladda batteriet.

\Masonit

Du får nog ta det med handlaren då.

Skulle bli skaplig less om dom levererar en bike som inte fungerar.

Hur kommer det sig att dom bytt motor på en cykel som inte rullat en mil?
 
Du får nog ta det med handlaren då.

Skulle bli skaplig less om dom levererar en bike som inte fungerar.

Hur kommer det sig att dom bytt motor på en cykel som inte rullat en mil?

Tror inte att dem bytt den utan bara uppdaterat den, eller det är så jag uppfatta det hela.
 
Du får nog ta det med handlaren då.

Skulle bli skaplig less om dom levererar en bike som inte fungerar.

Hur kommer det sig att dom bytt motor på en cykel som inte rullat en mil?

För att från början så satt det motorer som hade fel tätningsmassa så att det fanns risk att kylarvattnet blanda sig med oljan. SÅ Aprilia skickade helt nya motorer.

Jo är riktigt less på det, men såg nu att en säkring var isönder. Ska byta den imorgon. Får hoppas att det löser felet men risken finns ju att det är något annat som gör att säkringarna går i sönder...

\Masonit
 
Bytade säkringen igår och körde därefter 4-5 mil. Säkringen höll och batteriet laddades. Så förhoppningsvis så hade bara en säkring gått när de meckade med hojen.

\Masonit
 
Stämmer ju inte om dom bytte motor på Masonits hoj som är en -07.

Hur skulle han kunna veta om den är bytt eller ej? Tror dom säger så för att göra honom mer säker och i själva verket har alla 07:or den motorn med bra blockpackning.

Men det spelar ju ingen roll.:tummenupp
 
Har letat i tråden efter länkar till företag med styling prylar till SXV. Men hittar inget. Posta gärna de länkar ni kan angående skydd och styling till SXV. :)

\Masonit
 
En ny vdb replica någon kanske? :)
 

Bifogat

  • SXV08-vdb .jpg
    SXV08-vdb .jpg
    96.1 KB · Visningar: 174
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top