Aprilia SXV

ska me köpa nå likande hur pass mycke skillnad e de mellan 450 o 550...funderar på 550 på grund av just 550 :tungan frågan e bara om de inte e nå större skillnad e de ju onödigt, lr kanske husaberg´s nya 650 hum svårt de här

Skillnaden ligger mest i mellanregistret och botten. Kommer du åka på bana så skulle jag rekomendera 450n. Alice racing bygger nästan uteslutet 450's.

Idag har man varit och handlat sxv och skulle få den på tis-onsdag så nu vill jag vara med i gladaapriliamotardklubben jag med... Dags att leta lite lull lull. Dom här handtagsskydden duger det med såna gjord i plast eller ska man ta såna med en aluminium skena i ? Sen verkar det vettigt med sånt där kylarskydd !

Grattis brukar många komma med, men jag skulle vilja säga bra jobbat! :tummenupp

Köp med aluminiumskena, dom rör sig mycke mindre. Plastskydden tar den första smällen men sen brukar dom vika undan. Du har igen pengarna första gången du lägger ikull den :)
 
Skillnaden ligger mest i mellanregistret och botten. Kommer du åka på bana så skulle jag rekomendera 450n. Alice racing bygger nästan uteslutet 450

okey men ja e ska enbart köra gata o busa lite, visst kanske nån bandag men inge man satsar på,va ja vet än iaf ...är 550´n mycke tyngre lr ?
 
okey men ja e ska enbart köra gata o busa lite, visst kanske nån bandag men inge man satsar på,va ja vet än iaf ...är 550´n mycke tyngre lr ?

Då kanske en 550 är ett bättre val :)

Den e inte nå mycke tyngre, nåt/några kilo. Det har varit mindre problem med 450's dock. Skulle tippa att min motor trycker ut ungefär lika mycke effekt som en 550, men effektkurvan e mer lämpad för ändamålet.
 
Då kanske en 550 är ett bättre val :)

Den e inte nå mycke tyngre, nåt/några kilo. Det har varit mindre problem med 450's dock. Skulle tippa att min motor trycker ut ungefär lika mycke effekt som en 550, men effektkurvan e mer lämpad för ändamålet.

då vill jag veta vad ditt monster till 450 lämnar:pannkyss
 
Då kanske en 550 är ett bättre val :)

Den e inte nå mycke tyngre, nåt/några kilo. Det har varit mindre problem med 450's dock. Skulle tippa att min motor trycker ut ungefär lika mycke effekt som en 550, men effektkurvan e mer lämpad för ändamålet.

okey härligt det är mellan aprilias 550 och husabergs 650 bara suga en stund på det, är dock en 170 bara måste jag köpa en stega lr? hehe tackar för svaren
 
okey härligt det är mellan aprilias 550 och husabergs 650 bara suga en stund på det, är dock en 170 bara måste jag köpa en stega lr? hehe tackar för svaren

jag tycker att du ska en husaberg :)... vad man än väljer så blir man buttfuckad men ska man nu bli det så kan man ju bli det med ett leende på läpparna :).. eller ska du enbart köra gata så köp en honda 650:tummenupp
 
Last edited:
Ja, eller det satt akrapovic på den men jag vet inte hur det var med mappning osv, standard-filter.

Den borde bromsa mellan 68 och 70 om en standard 450 bänkar 60 och en standard 550 67.

*Edit, här är några nya(re) filmsnuttar:
Rakt fram racing: http://www.youtube.com/watch?v=8KyEV5UG1o4

Lite lekstuga: http://www.youtube.com/watch?v=DSkAvgcgwBQ

Dom som tillverkar acra vet nog hur mycket hästar det är i 450!!!!!
Dom uppger 450sxv orginal 54,3hk o med acra 56hk på hjulet.
550sxv 65,9hk orginal och med acra 71hk och det stämmer ju
väldigt bra.

http://www.akrapovic-ai.si/main/catalog/products-catalog.htm
 
Är det någon som har koll på hur det funkar med smörjning om det blir längre sträckor på bakhjulet? Iom v-twin? Och om det går att göra något åt det om
det råkar vara som husa? :gnissla

Det aer ett helt annat oljesystem pa denna, den har oljetank och det ska vara tryck i oljesystemet hela tiden (typ torrsump). Borde inte vara nagot problem alls pa longa streckor.
 
öööh

Varför kör man cross på vägen??!!:va

på lerig bana med hopp, djupa spår och skarpa svängar ska det vara!!:yoparty

Håller förövrigt lite med Hoztic:tummenupp

///Jocke:banana
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top